اجزای اصلی تشکیل دهنده پنجره های دو جداره


امروزه نصب شیشه های دو جداره با پروفیل های upvc در پنجره خانه های نوساز به یک امر فراگیر تبدیل شده است و کمتر خانه نوسازی را می یابید که از شیشه های معمولی برای نصب در پنجره ها استفاده کرده باشد.

⚪️شیشه

شیشه های به کار رفته در پنجره های دو جداره باید به روش فلوت تهیه شده باشد و فاقد حباب، موج و هوا باشد. کیفیت شیشه های به کار رفته در پنجره های دو جداره باید بسیار بالا باشد. این شیشه ها باید دارای ضخامت بالایی باشند تا از ورود آلودگی های صوتی جلوگیری کرده و در برابر ضربات محکم دوام بالایی داشته باشد.

شیشه های دو جداره ای که ضخامت شیشه ها ۴ و ۶ میلیمتر باشد و هوای بین آن دو ضخامتی معادل ۸ میلیمتر داشته باشد بهترین شیشه ها برای عایق صوتی و عایق حرارتی بودن هستند.

⚪️ Spacer

در فضای بین دو شیشه فاصله گذار یا spacer قرار می دهند که اغلب از جنس آلومنیوم بوده و دارای سطوحی متخلخل برای فاصله بین دو شیشه است. این فاصله گذارها اغلب اندازه هایی معادل ۱۶، ۱۴، ۱۲، ۱۰، ۸ و یا ۶ میلی متر دارد. فاصله گذار باید دارای انعطاف باشد تا در صورت خم شدن شکسته نشود. هنگام ساخت شیشه های دو جداره فاصله گذار با اندازه ای خاص را در دستگاه خم کن قرار داده و خم می کنند و سپس دو سر آن را به هم وصل می کنند.

⚪️رطوبت گیر

از دیگر اجزای مهم به کار رفته در پنجره های دو جداره رطوبت گیر ها هستند. این رطوبت گیرها به شکل شبکه های غیر قابل نفوذ می باشند که از نفوذ هوا پیشگیری می کنند. در واقع این ماده جاذب رطوبت بوده و با جذب رطوبت بین دو شیشه از ایجاد حالت مه گرفتگی در فضای بین دو شیشه جلوگیری می کنند. برای قرار دادن رطوبت گیر ابتدا آن را در دستگاه مخصوص قرار داده و در داخل فاصله گذار خم کرده و آن را پر می کنند.

⚪️چسب بوتیل

برای چسباندن فاصله گذار بین جداره های شیشه از چسب بوتیل استفاده می کنند. برای این کار ابتدا فاصله گذار را در دستگاه مخصوص چسب زنی کرده و سپس در فضای بین دو شیشه می چسبانند. این چسب زنی باید به شکل یکنواخت صورت گیرد و دور تا دور شیشه و فاصله گذار را کاملا بچسباند تا تمامی منافذ بین شیشه و فاصله گذار پر گردد. این چسب بوتیل باید کیفیتی بالا داشته باشد تا فضای بین دو شیشه را در برابر رطوبت و نفوذ هوا ایمن سازد.

⚪️گاز آرگون

فضای بین دو شیشه را با گاز آرگون پر می کنند زیرا گاز آرگون از گروه گازهای بی اثر است که دچار واکنش با نور خورشید نمی شوند. این گاز به دلیل این که فاصله بین مولکولی اش به مراتب بیشتر از فاصله بین مولکولی در هوا است عایق بسیار خوبی در برابر صوت و دما است.

اجزای اصلی تشکیل دهنده پنجره های دو جداره

1 دیدگاه در “اجزای اصلی تشکیل دهنده پنجره های دو جداره

  • خرداد 4, 1397 at 9:37 ق.ظ
    Permalink

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید
    شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *