بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

امنیت محیط بسته مخصوصا در زمان های عدم حضور در خانه یا مسافرت اهمیت بسیار زیادی برای ساکنین خانه دارد. زمانی که شما محل کار خود را ترک می کنید دائما نگران این هستید که در غیاب شما آیا کارمندان وظایف خود را به درستی انجام می دهند یا نه؟ همچنین در زمان مسافرت، تعطیلات و حوادث طبیعی ممکن است سارقین به خانه یا شرکت شما وارد شده و آسیبی به ساختمان و دارایی ها شما وارد کنند.

این مساله در طول روز که خانه خالی از سکنه است نیز صدق می کند. وقتی خانه را ترک می کنیم مدام نگران امنیت آن هستیم. امروزه سیستم های امنیتی مدرن زیادی تولید شده که می توانند خطر سرقت و احتمال ورود به ساختمان را به طرز قابل توجهی کاهش دهند و حتی به صفر برسانند. نصب و استفاده از این فناوری های نوین غالبا هزینه بر بوده و مستلزم صرف زمان و مطالعه است.

یکی از بهترین وسایل امنیتی، دوربین های مداربسته خانگی یا محیط های بسته (Indoor Security Cameras) می باشند. دوربین های مداربسته داخلی هوشمند دارای تکنولوژی بی سیم بوده که قابل اتصال به شبکه اینترنت می باشند (Wirless Indoor Security Cameras). از این دوربین های مدرن و کار آمد می توان برای حفظ امنیت فضاهای خارجی و باز و یا محیط های داخلی استفاده کرد. در این مطلب شما ر ا با کارکرد این دوربین ها در فضای بسته آشنا می کنیم.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

با نصب سیستم امنیت محیط بسته می توان محیط را با سیستم مانیتوری کنترل نمود. این سیستم های پیشرفته تمامی تصاویر ضبط شده را به شکل داده های تصویری از طریق اینترنت برای شما ارسال می کنند و تمامی محدودیت های مکانی را از بین می برند.

دوربین های تحت شبکه بهترین انتخاب برای حفظ امنیت محیط های بسته مانند خانه، فروشگاه، محل کار، سالن های سرپوشیده، سالن های تولیدی و مدارس و … هستند. با نصب این دوربین ها در محیط های بسته، ترس از شناسایی و دستگیر شدن موجب می شود که در این مکان ها کمتر سرقت و اعمال خرابکارانه انجام شود.

در صورت انجام سرقت هم، دوربین های مدار بسته تمامی تصاویر را ضبط و ارسال می کنند که موجب تسریع در شناسایی فرد خرابکار و دستگیری آن می گردد. علاوه بر دوربین های مدار بسته، سیستم های امنیتی دیگر مانند سیستم های ضدسرقت، پلاک خوان، دزدگیر و … نیز امینت محیط های بسته را دو چندان کرده است.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

مزایای نصب سیستم های حفظ امنیت در محیط بسته:

  1. کاهش قابل توجه میل به سرقت با نصب دوربین های مدار بسته (به دلیل خاصیت بازدارندگی (Deterrent)).
  2. شناسایی ودستگیری سارقین با استافده از تصاویر ضبط شده با دوربین های مدار بسته تحت شبکه
  3. اعلام هشدار در صورت وقوع سرقت و ورود غیر مجاز به مکان سیستم های هوشمند
  4. اعلام هشدار به کاربر در صورت بروز آتش سوزی و …
  5. امکان شناسایی افراد و مشتری ها در اماکن و فروشگاه های بسته

معایب نصب سیستم های امنیتی محیط بسته:

  1. هزینه بر بودن (مخصوصا در صورت نصب سیستم های امنیتی پیشرفته تر)
  2. نیاز به شارژ شدن و امکانات ثبت تصاویر
  3. خطر هک شدن سیستم های امنیتی تحت شبکه
  4. و …

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

پیش از خرید و اعمال سیستم های امنیت محیط بسته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • توجه به میزان کیفیت رزولوشن دوربین (Quality Of Viewing Resolution):

بیشتر دوربین های داخلی دارای رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل هستند. می توانید از سنسورهایی با رزولوشن بالاتر استفاده کنید اما بیشتر اوقات همین مقدار رزولوشن هم کفایت می کند. رزولوشن بیشتر شناسایی چهره افراد را آسان تر می کند و تصاویری با وضوح بالاتر ذخیره می کند. در صورت نیاز دوربین هایی با رزولوشن بالاتر انتخاب کنید.

  • میدان دید دوربین (Field Of View)

میدان دید یکی از فاکتورهای مهم دوربین های مدار بسته است. زاویه دید لنزها برای دوربین های مختلف فرق دارد. معمولا محدوده میدان دید برای محیط های بسته حدودا ۱۰۰ درجه می باشد پس بهتر است عرض جغرافیایی مناسبی را هنگام نصب دوربین در نظر بگیرید. برای سالن های بزرگ و مکان های وسیع میدان دید وسیع تری لازم است و در غیر این صورت باید تعداد دوربین های بیشتری نصب شود.

  • دید در شب دوربین (Night Vision)

دوربین های مداربسته مادون قرمز (Infrared) غالبا برای فضای خارجی و باز نصب می شوند اما در صورت نیاز می توان آنها را در فضاهای بسته و تاریک نیز نصب کرد.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

  • صدا

می توایند با نصب میکروفون در دوربین و قرار دادن بلندگو (Speaker) برای انتقال صدا ارتباطی دوطرفه با افراد حاضر در مکان دوربین داشته باشید.

  • مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته به نوع دوربین و محدوده مورد نظر شخص وابسته است. دوربین های مدار بسته فضای داخلی را می توان در مکان های مختلفی نصب نمود.

  • تغییر مکان دوربین مدار بسته(Movement)

دوربین هایی با لنزهای متحرک گران تر از دوربین های مدار بسته معمولی هستند اما برای  بعضی از محدوده ها نصب آن ها لازم است. زیرا ممکن است برای بعضی مکان ها یک دوربین های مدار بسته ثابت کافی نباشد و مجبور به نصب چند دوربین شوید.

  • توانایی اتصال به اینترنت (Wi-Fi Capability)

یکی از جالب ترین ویژگی های دوربین مدار بسته توانایی اتصال به اینترنت بی سیم می باشد. سیستم های امنیت محیط بسته مزایای دیگری مانند زیبایی، نصب آسان، عدم ایجاد اختلال و قطعی کابل ها، امکان ارسال تصاویر در هر زمان و مکان، امکان مشاهده داده های ارسالی با گوشی های هوشمند و … نیز دارند.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

  • ظرفیت اتصال دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته علاوه بر قابلیت اتصال به اینترنت، توانایی اتصال به بلوتوث را نیز دارند که بسیار حائز اهمیت است.  

  • امکان ذخیره سازی تصاویر

دوربین های مدار بسته با اتصال مانیتوری می توانند با توجه به حجم هارد، کل تصاویر قابل ذخیره سازی را ضبط کنند. همچنین امکان پاک سازی داده های قبلی و ثبت داده های جدید نیز وجود دارد.

  • توانایی تشخیص حرکت و شناسایی هوشمند

دوربین های امنیتی محیط بسته، مجهز به سیستم تشخیص حرکت نیز می باشند. در واقع این دوربین ها شما را از حرکات مشکوک باخبر می کنند. بعضی از این دوربین ها قابلیت شناسایی چهره و زوم خودکار بر روی فرد خاص در جمعیت موجود در میدان دید را نیز دارند.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *