تاریخچه دوربین مدار بسته

تاریخچه دوربین مدار بسته

اولین سیستم مداربسته جهان در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان ساخته شد.این دوربین با هدف مشاهده پرتاب موشک های v2 ساخته شد و توسط مهندسی آلمانی به نام “والتر بروچ” بر روی این سیتم نصب شد.

هفت سال بعد دوربین های مدار بسته در آمریکا ساخته شد و خیلی زود به شهرت رسید. اولین برند این محصول وریکون نام داشت. این دوربین ها در پایگاه های فضایی بزرگ با هدف فیلمبرداری و ضبط تصاویر مربوط به پرتاب موشک ها نصب شدند. دوربین های نصب شده در این پایگاه ها تصاویر با ارزشی همراه با صدا ارسال کردند.

دوربین های مداربسته نخستین بار در سال ۱۹۷۳ در آمریکا برای عموم مردم رونمایی شد. اولین دوربین مداربسته در میدان تایمز نیویورک نصب شد تا تصاویر جرایم رخ داده در این منطقه را مرتبا ضبط نماید. هفت سال بعد این دوربین های مداربسته به شکل گسترده و عمومی در بیشتر مراکز عمومی ایلات متحده به کار گرفته شدند.

نصب این دوربین های مداربسته کار پلیس ها را راحت تر کرد و با وجود آن ها دیگر نیازی به استفاده از نیروهای پلیس به شکل گسترده نبود. این دوربین ها به تدریج محبوبتر شدند و توسط شرکت های مختلف و مشاغل گوناگون بکار گرفته شدند.

تاریخچه دوربین مدار بسته

تا سال ۱۹۹۰ دوربین های مداربسته قابلیت حجم ذخیره محدودی داشتند اما در همین سال دوربین هایی با قابلیت ضبط بعد از شناسایی حرکت نیز ساخته شدند که بسیار کارآمدتر از دوربین های قبل بودند. تنها چند سال بعد بود که پلیس آمریکا بیشتر مناطق شهری و اماکن عمومی مثل مدارس و ساختمان ها را به دروبین های مداربسته مجهز کرد.

در دهه ۹۰ استفاده از دروبین های مداربسته و در انگلستان نیز متداول شد. اولین دوربین مدار بسته انگلستان در شهر نورفولک نصب شد. در همین دهه بیشتر کشورهای دنیا با این فناوری آشنا شدند و نصب دوربین های مداربسته روز به روز به محبوبیت بیشتری دست یافت.

 

تاریخچه دوربین مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *