مزایای استفاده از قفل کارتی

قفل کارتی یکی از محبوبترین و ایمن ترین قفل های دیجیتال است که کاربردهای زیادی مخصوصا برای کنترل ورود و خروج  شرکت های اداری و تجاری دارد. کارت این قفل ها دارای یک تراشه RFID قابل خواندن هستند که امکان ذخیره مجدد اطلاعات را فراهم کرده است. سازوکار این قفل ها به گونه ای است که وقتی کارت را به قفل نزدیک می کنید تراشه RFID اطلاعات کارت را برای قفل کارتی ارسال میکند که در صورت تایید و شناسایی کاربر، درب باز می شود. قفل کارتی مزایای گوناگونی دارد که استفاده آسان و صرفه اقتصادی دو تا از مهمترین مزیت های این نوع قفل ها می باشد. قفل های کارتی بهترین انتخاب برای اماکن عمومی مانند ادارات، هتل ها، خوابگاه ها، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری می باشند.

🔶سهولت در استفاده

حمل کارت این قفل ها بسیار آسان است و به راحتی در انواع وسایل قابل حمل مانند کیف مدارک و کیف پول جا می گیرد. حتی می توان کارت بعضی از این نوع قفل ها مانند SMART CARDرا بر روی وسایل قبل حمل مانند موبایل چسباند. در این حالت وقتی به در نزدیک می شوید کافی است موبایلتان را به قفل نزدیک کنید تا در باز شود. با نصب این قفل های کارتی دیگر نیازی به حمل دسته کلید نبوده و در کمترین زمان ممکن میتوانید در را باز و بسته نمایید.

🔶امکان کنترل دقیق تر داده های ورود و خروج

معمولا قفل های کارتی اولین انتخاب برای شرکت های بزرگ و هتل ها هستند زیرا میتوان با تعریف نمودن یک کارت شناسایی RFID برای هر کاربر خاص به راحتی ورود و خروج کارمندان و مهمانان را کنترل کرد. این سیستم هوشمند شناسایی افراد را به راحتی امکانپذیر ساخته و حتی قادر است تاریخ و زمان دقیق ورود و خروج افراد را ثبت نماید.

🔶ایمنی بیشتر

قفل های کارتی هوشمند امکان کنترل دقیق ورود و خروج افراد و ایجاد دسترسی های محدود در محل مورد نظر را فراهم می کند.

با نصب قفل های کارتی در مکان های عمومی و امنیتی مانند آزمایشگاه، اتاق سرور، اتاق مدیریت و … میتوان از ورود غیرمجاز افراد جلوگیری کرد. این کار میتواند محل کار شما در برابر هر گونه تلاش برای ورود غیرمجاز ایمن سازد. در این حالت اگر یک فرد یا گروهی قصد ورود غیر مجاز و انجام عملیات خرابکارانه را داشته باشند سیستم هوشمند قفل کارتی پیام هشدار را برای کاربر ارسال کرده تا بتواند با اقدام سریع و به موقع مانع از وقع سرقت و حوادث امنیتی شد.

🔶کاربردهای متنوع

قفل های کارتی به دلیل انعطاف پذیری بالایشان میتوانند کاربردهای متنوعی داشته و مطابق با آن برنامه ریزی شوند. سیستم های کنترل دسترسی این قفل ضریب ایمنی را بسیار بالاتر برده است. از جمله مهمترین ویژگی های امنیتی این قفل ها میتوان به امکان تعریف نمودن کارت برای افراد خاص جهت محدود نمودن ورود و خروج افراد به بخش هایی با حساسیت امنیتی، ورودی دوبل رمز و کارت و … اشاره کرد.

مدل های مختلفی از قفل های کارتی در بازار موجود است که مشهورترین آنها قفل های کارتی برندهایSHP-DS700 SAMSUNG ، V300 GATEMAN و EVERNET LH2100 می باشند.

مزایای استفاده از قفل کارتی
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *