چگونگی نصب درب ضد سرقت

امروزه ایمن ترین راه برای حفظ امنیت خانه شما استفاده از درب ضدسرقت و نصب آن بر روی درب است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. دلیل محبوبیت درب های ضد سرقت این است که در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن می باشند و از طرفی اکثرا ضد آتش هستند.درب های ضد سرقت به گونه ای ساخته شده اند که عایق گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز هستند. با ما همراه باشید تا با نحوه نصب درب ضد سرقت آشنا شوید.

مراحل نصب درب ضد سرقت: دو مرحله وجود دارد که اولی نصب چهارچوب در است و مرحله دوم اتصال درب بوسیله لولا به فریم انتظار می باشد.

مرحله اول: اولین مرحله ساخت چارچوب برای درب است باید از پروفیل ۴*۱۰ یا ۴*۸ استفاده شود. این چارچوب باید به گونه ای باشد که اتصال درب به دیوار را بسیار محکم کند و ابعاد داخل فریم انتظار باید از ابعاد درب بزرگتر باشند. قبل از سفید کاری چهارچوب باید نصب شود. اندازه گیری کاملا دقیق ابعاد در نصب درب ضد سرقت بسیار مهم است و عایق کاری ضد زنگ چارچوب حتما باید انجام شود.

فریم انتظار به سه روش نصب می شود:

  • رولت بولت
  • جوش
  • سرمته

نصب به روش رولت بولت: این روش نصب برای دیوارهای بسیار محکم مانند دیوارهای بتنی و ۳۵سانتی متری آجری به کار میرود.

در صورت استفاده از سفال تیغه ای باید حداقل ۱۵ سانتی‌متر از لبه داخلی فریم را با ملات ماسه سیمان آستر سازی و مقاوم شود. ابتدا باید از تراز بودن محل نصب و صاف بودن سطوح اطمینان حاصل کرد. سپس درب را چند مرتبه باز و بسته کرده تا عملکرد صحیح قفل و لولا مشاهده شود. آنگاه توسط دریل از درستی محل سوراخ های چهارچوب مطمئن شد و سپس سوراخ کردن دیوار انجام گیرد. نکته مهم این است که پیش از ورود رول بولت ها توسط یک پیچ گوشتی و یا یک میله و چکش رول بولت ها را باید تا انتها وارد سوراخ ها نموده و بعد توسط آچارهای مخصوص اقدام به محکم نمودن پیچ های رول بولت کنید. پیچ ها باید بصورت تدریجی و همزمان با یکدیگر محکم شود تا تراز درب به هم نریزد.

نصب به روش جوش: درب را  قبل از نصب باز کرده و چند مرتبه قفل و شب بند آن را باز و بسته کرده تا از عملکرد صحیح سیستم قفل اطمینان حاصل شود. آن گاه باید درب را از قسمت پشت (قسمتی که باله ندارد) وارد چارچوب نموده و آن را کاملا تراز کرده و چند مرتبه باز و بسته نموده و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل شود. سپس درب را از محل سوراخ های تعبیه شده در قسمت داخلی چارچوب با چند خال جوش داده به صورت موقت و بعد از اطمینان مجدد از تراز بودن، موقت نصب شود. پس از نصب موقت در صورت درست کار کردن عملیات جوش کامل انجام شود.

مرحله دوم: در این مرحله درب به وسیله لولا به فریم انتظار نصب می شود. لولاها باید سه تا یا بیشتر باشد زیرا درب های ضدسرقت از نظر وزنی بسیار سنگین هستند. از طرفی لولا به گونه ای باید باشد که برای امنیت بیشتر از بیرون درب قابل مشاهده نباشند.

درب ضد سرقت از هر نوعی که باشد هر چقدر هم محکم باشد بدون نصب قفل ضد سرقت یک درب معمولی است. کارایی درب های ضد سرقت وابسته به قفل ضد سرقت است و موقع خرید درب ضد سرقت به قفل درب و کاراییش دقت کنید.

درب های دارای پووشش پودری مناسب ترین درب های ضدسرقت هستند و از رنگ کردن معمولی بسیار بهتر می باشد. پوشش پودری مقاومت بیشتریدر برابر حرارت دارد. درب های ضد سرقت در مکان های مرطوب و صنعتی باید ضد آب و ضد اسید باشند.

چگونگی نصب درب ضد سرقت
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *