گاو صندوق ضد سرقت

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن درب، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک، نصب قفل برقی خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

⬅️یکی از راه های حفاظت از پول و اشیاء گرانبها، قرار دادن آن ها در گاوصندوق ها می باشد. گاو صندوق ها سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند و در طول سالها اشکال متفاوتی به خود گرفته اند. در سالهای اخیر نیز گاوصندوق های ضد سرقت به بازار آمده و مورد استقبال قرار گرفته اند.

⬅️در فیلم ها دیده ایم که سارقان حرفه ای با استفاده از گوشهایشان گاوصندوق ها را به راحتی در عرض چند ثانیه باز می کنند ولی این کار اینقدر ساده نیست. این کار تنها با ابزار مخصوص و زمان زیاد باز شدنی است.

*️⃣چگونگی باز کردن گاو صندوق:

به دلیل اینکه در صورت گم شدن کلید، گاو صندوق باید مکانیزمی داشته باشد که قابل باز شدن باشد و این ضعفی است که سارقان از این مساله استفاده می کنند. گاو صندوق ها انواع متفاوتی دارند که برای مصارف مختلف استفاده‌های خانگی یا تجاری به کار می روند و بر اساس کاربردشان اندازه و شکل های متنوعی دارند. گاو صندوق ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • *️⃣گاو صندوق های ضد حریق
  • *️⃣گاو صندوق های ضد سرقت

⬅️بسته به کاربرد، گاو صندوق می تواند دیواری، زیر کف یا نوع ساده آن عمود بر زمین باشد.  گاو صندوق های ضد حریق در برابر آتش سوزی مقاوم هستند اما در برابر سرقت مقاومت کمتری دارند اما گاوصندوق های ضد سرقت به گونه ای ساخته می شوند که باز کردن آنها برای سارقین بسیار دشوار می باشد. اما ایراد این گاو صندوق های ضد سرقت این است که در برابر آتش مقاوم نیستند و همچون اجاقی تمام محتویات درون خود را می پزند و این امر به دلیل وجود چارچوب‌های فلزی تقویت شده و روکش فلزی آن‌ها می باشد.

⬅️قفل های گاو صندوق ها مهمترین جزء آنها می باشد. گاوصندوق های امروزی مجهز به قفل رمز دار بوده که با توجه به رمزشان به دودسته تقسیم می شوند: گروه ۱ و گروه ۲

⬅️گروه ۱، رمزهای تا شش‌ عدد را برای قفل ها دارند که باعث امنیت بسیار بالایی در آنها شده است. اما گروه ۲ یک، دو، یا سه رمز را فراهم می‌کنند. گروه ۱ نسبت به گروه ۲ امنیت بسیار بالایی دارد زیرا دارای چرخ‌ دنده‌های بیشتری در مکانیزم قفل‌شان هستند و به همین دلیل محکم تر بوده و برای عدم سرقت ایمن تر هستند.

*️⃣قفل رمز دار:

در یک گاو صندوق، قفل مرکزی دارای جعبه دنده بوده که یک مجموعه از قطعات است که برای شناخت رمز ساخته شده اند. سازندگان گاوصندوق ها از جعبه دنده‌های مختلف استفاده می کنند تا امکان سرقت را کاهش بدهند.حتی حرفه ای ترین سارقین نیز برای باز کردن گاو صندوق نیاز به زمان بسیار دارند که موجب می شود مجبور به انتقال گاو صندوق شوند. پس برای افزایش امنیت گاو صندوق ها، باید آنها را با پیچ شدن به دیوار یا زمین محکم کرد. همچنین امنیت گاو صندوق ها را با نصب در درون کمد می توان افزایش داد.

گاو صندوق ضد سرقت
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *