آشنایی با انواع قفل های کارتی و کاربردهای آنها

🔷قفل های کارتی و شرح عملکرد آن ها

👈یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین وسایل امنیتی قفل ها می باشند. انسان از دیرباز تاکنون از قفل ها به عنوان وسیله ای امنیتی برای حفظ اموال شخصی خود استفاده کرده است. در گذشته ساختار قفل ها ساده تر بود اما با گذر زمان قفل های پیچیده تری تولید شد.

👈قفل های جدید تحول عظیمی در صنعت قفل و کلید به وجود آوردند. در سال های اخیر قفل های دیجیتال به بازار آمده اند که امنیت بسیار بالاتری نسبت به قفل های سنتی دارند. کلمه قفل همیشه با کلید همراه بوده است اما با پیشرفت سریع تکنولوژی امروزه قفل هایی ساخته شده است که بدون نیاز به کلید مانند قفل های کارتی، قفل های اثر انگشتی، قفل های اکترونیکی و …باز می شوند. قفل های کارتی یکی از مدرن ترین و ایمن ترین قفل های دیجیتالی هستند که با استفاده از کارت باز می شوند. این قفل ها بیشتر برای کنترل تردد و به دلیل ضریب ایمنی بالایشان استفاده می شوند.در این مقاله شما را با انواع قفل های کارتی، ویژگی های و مزایای آنها آشنا می کنیم.

💳مهمترین مزیت قفل کارتی مانند دیگر قفل های هوشمند و دیجیتالی عدم نیاز به حمل کلید است. همین ویژگی امینت را بیشتر کرده و امکان سرقت را بسیار کاهش می دهد. با نصب قفل های کارتی دیگر نیازی به حمل دسته کلیدهای سنگین و دست و پاگیر نخواهد بود.

💳این قفل های کارتی مجهز به مغزی الکترونیکی هستند که تنها به افرادی مجوز ورود می دهد که دارای کارت مغناطیسی بوده و رمز آن را بدانند.

💳نصب قفل های هوشمند کارتی هتلی به هتل داران به شدت توصیه می شود. این قفل ها ایمنی بسیار بالایی دارند و باعث افزایش رضایت مسافرین و کیفیت پذیرش هتل می شوند که خود موجب جذب مشتری بیشتر خواهد شد. این قفل های هتلی علاوه بر تامین امنیت بالا، فضای شیک تر و مدرن تری ایجاد می کند که موجب رضایت مسافران و افزایش اعتبار هتل می شود.

انواع قفل های کارتی موجود در بازار به دو روش کلی آنلاین و آفلاین عمل می کنند.

🔷تفاوت قفل های کارتی با عملکرد آنلاین و آفلاین

🔹قفل کارتی با عملکرد آفلاین:

در این گونه قفل های کارتی، قفل ها به صورت مستقل از نرم افزار عمل می کنند و هیچ گونه ارتباطی بین نرم افزار و قفل وجود ندارد. در قفل های کارتی آفلاین تمامی ارتباطات بر اساس کارت های صادر شده صورت می گیرد. در این نوع قفل کارتی، گزارش گیری و کنترل تردد هر قفل به صورت کاملا مجزا و دستی و با استفاده از کارت های مخصوص گزارش گیری انجام می گیرد.

🔹قفل کارتی با عملکرد آنلاین:

این قفل ها برخلاف قفل های کارتی آفلاین بر اساس ارتباط با نرم افزار کار می کنند. در این حالت شخص می تواند با استفاده از نرم افزار وضعیت تک تک قفل های کارتی را بررسی نماید. این قفل ها به صورت بی سیم و به وسیله نرم افزار مرکزی کنترل می شوند و دیگر نیازی به کابل کشی در و چهارچوب نمی باشد.

با نصب قفل کارتی آنلاین می توان از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی تمامی قفل ها را کنترل کرده و تنظیم نمود. قفل های کارتی آنلاین یکی از بهترین گزینه ها برای مدیریت و تامین امنیت هتل های لوکس می باشد.

🔷قفل های کارتی با دو نوع کارت IC و RFID

به طور کلی قفل های کارتی با دو نوع کارت IC یا تماسی و RFID یا بدون تماس باز می شوند. قفل های کارتی RFID عملکرد بهتری نسبت به قفل های کارتی IC دارند که در ادامه دلایل این موضوع را ذکر می کنیم.

  • 🔸قفل های کارتی با تماس مستقیم یا IC ها یکی از اولین نمونه های قفل های کارتی هستند. کارت این قفل ها به صورت مستقیم توسط مسافران استفاده می شود و به همین دلیل خیلی زود مستهلک می شوند. در نتیجه هتلداران علاقه چندانی به استفاده از قفل های کارتی IC ندارند.
  • 🔸در قفل های کارتی RFID جدید یا کارت های مایفر MIFARE برخلاف کارت های IC مسافران برای ورود با اتاق های خود نیازی به استفاده مستقیم از کارت ندارند. در این قفل های جدید مسافران بدون نیاز به کارت و تنها با استفاده از امواج رادیویی می توانند قفل را باز کرده و وارد اتاق خود شوند.
  • 🔸قفل های کارتی مدرن RFID بسیار کاربردی تر از قفل های کارتی قدیمی تر هستند و انتخابی ایده آل برای هتلداران و صاحبان مجموعه ها و مراکز بزرگ می باشند. افراد در هر سنی که باشند به راحتی می توانند از این قفل های کارتی استفاده کنند.
  • 🔸قفل های کارتی RFID امنیت بسیار بالایی ایجاد می کنند و این کارت ها به هیچ وجه قابل کپی شدن نیستند.
  • 🔸بردها و مدارهای به کار رفته در قفل های کارتی RFID ایمنی بسیار بالاتری نسبت به انواع قفل های کارتی قدیمی مانند IC ها دارند.

🔷قفل های کارتی مایفر MIFARE

کارت های هوشمند مایفر آخرین نسل از کارت های هوشمند قفلی هستند که به سرعت به محبوبیت بالایی رسیده اند. این کارت های هوشمند به صورت بی سیم و تنها با استفاده از امواج رادیویی کار می کنند.

با داشتن تنها یک کارت مایفر می توان به مکان های مختلف مجهز به این فناوری مانند مترو، استخرها، سالن های ورزشی و … وارد شد. کارت های مایفر هنگام قرار گیری شما در کنار قفل های کارتی فعال شده و درب را باز می کنند، حتی اگر در جیب یا کیف شما باشند.

🔷مزایای نصب قفل کارتی:

  • 👈امکان ثبت و گزارش کلیه تردد ها از درب ورودی محل
  • 👈مجهز به شب بند یا سیستم حفظ حریم خصوصی که باز کردن در از بیرون را غیر ممکن می کند.
  • 👈مجهز به مغزی الکترونیکی با استاندارد امنیتی بالا
  • 👈مجهز به کلیدهای غیر قابل کپی کردن
  • 👈امکان زمانبندی جهت اعمال محدودیت دسترسی و تردد
  • 👈مناسب برای نصب در انواع منازل مسکونی و آپارتمان های اداری
  • 👈بهترین انتخاب برای قفل های هتلی اعم از هتل های لوکس و معمولی

بیشترین کاربرد قفل های کارتی در هتل هاست. این قفل ها با ضریب ایمنی بسیار بالایی که دارند بهترین انتخاب برای جلب رضایت مهمانان و افزایش کیفیت پذیرش هتل ها می باشند.

🔷 قیمت قفل کارتی:

قیمت قفل کارتی بستگی به امکانات و مدل آن متنوع است و دارای قیمت های مختلفی می باشند.

در صورتی که کلید قفل های خود را گم کرده اید حتماً با تهران کلید تماس گرفته که موتورسوارن در اسرع وقت در سطح تهران مشکل شما را رفع نمایند.

آشنایی با انواع قفل های کارتی و کاربردهای آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *