آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

دوربین مدار بسته AHD (Analogue High Definition) یکی از جدیدترین انواع دوربین های مداربسته و سیستم های نظارت تصویری می باشند. این دوربین ها محصول ۲۰۱۵ بوده و در واقع نوعی از دوربین های مداربسته آنالوگ هستند که کیفیت تصویر آن ها HD است. در این مطلب شما را این دوربین های مداربسته و ویژگی های آن ها آن ها می کنیم.

دوربین مدار بسته AHD ساخت کشور کره بوده و نام شرکت سازنده آن کمپانی NextChip است. این دوربین ها برای انتقال تصاویر از کابل های BNC استفاده می کنند. این دوربین های مداربسته که از انواع دروبین های مداربسته آنالوگ هستند، جهت ثبت تصاویر از خطوط تلوزیونی (TVL) استفاده می کنند. کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته AHD حداکثر  (960*576 پیکسل) است.

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

انواع جدیدتر این دوربین ها نیز به بازار آمده است که ضبط تصاویری با رزولوشن بالاتر را امکان پذیر کرده اند. دوربین های AHD معمولا تصاویری با کیفیت ۷۲۰p و ۱۰۸۰p تولید می کنند که به مراتب از تصاویر گرفته شده به وسیله دوربین های قدیمی آنالوگ با کیفیت تر است.

دوربین مدار بسته AHD تصاویر را به سرعت دریافت می کنند.

مقایسه دوربین مدار بسته AHD با دوربین های ۹۶۰H

شما می توانید به راحتی دوربین‌های مداربسته AHD را به صورت دستی از حالت HD به آنالوگ سوییچ کنید. همچنین می توانید این دوربین ها را را به DVR معمولی ۹۶۰H متصل کنید.

عملکرد دوربین مداربسته AHD

این دوربین ها تصاویر گرفته شده را بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) منتقل می کنند. در این فناوری اطلاعات و داده ها مانند دوربین های آنالوگ منتقل می شود اما کدگذاری آن ها متفاوت است. دوربین مداربسته AHD قابلیت انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با رزولشن بالاتر را دارد.

دوربین مداربسته AHD و دوربین های آنالوگ

پس از ساخت دوربین های مدار بسته تحت شبکه (IP) با رزولوشن بالای تصویر، این تصور بوجود آمد که دوربین های آنالوگ از رونق افتاده و از بازار کنار می روند اما برخلاف تصور، دوربین های آنالوگ همچنان محبویبت خود را حفظ کردند. دلیل عمده این مساله را می توان قیمت بالای دوربین های IP و نصب و راه اندازی پیچیده تر این دوربین ها دانست.

برای انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته AHD می توان از همان کابل های معمول دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده کرد. دوربین های AHD تنها کمی از دوربین های آنالوگ گران تر هستند و برد عملیاتی سیستم این دوربین ها بالا است. پیش بینی می شود در سالهای آینده نیز دوربین های AHD و آنالوگ محبوبیت خود راحفظ خواهند کرد.

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

کابل دوربین مداربسته AHD

انتقال تصاویر دوربین مدار بسته  AHDبه DVR اغلب به وسیله کابل های کواکسیال RG59 و RG6 صورت می گیرد. این کابل ها با وجود کیفیت پایینی دارند تصاویر گرفته شده توسط دروبین های AHD را با کیفیت بسیار بالایی منتقل می کنند. تصاویر دوربین های AHD را می توان با استفاده از این کابل ها تا ۵۰۰ متر انتقال داد.

دستگاه DVR مرتبط با دوربین مداربسته AHD

در دستگاه گیرنده دوربین های AHD از DVR های هیبریدی استفاده می شود.

دوربین مدار بسته AHD و TVI

دوربین های مدار بسته TVI (Transport Video Interface) نیز یکی انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ است که تصاویری با کیفیت بالا را ضبط و ارسال می کند. این دوربین های مدرن نیز دارای رزولوشن بسیار بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ قدیمی هستند.

دروبین های مدار بسته AHD روشنایی و رنگ بهتری نسبت به دوربین های TVI دارند. همچنین دوربین های AHD زاویه دید بزرگتری نسبت به دوربین های مدار بسته TVI دارند. در واقع دوربین های TVI نسبت به دوربین های AHD فضای محدودتر و کمتری را پوشش می دهد.

 

 

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *