آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa

قفل های زنجیری قدیمی دیگر طرفداری ندارند و به جای آن ها از قفل حیاطی برقی استفاده می شود. کارایی و سهولت کار با این نمونه قفل باعث شده تا افراد خریدار آن شوند و به دلیل امنیت بالا نسبت به قفل مکانیکی از آن استفاده کنند. قفل برقی یا کله گاوی در ایران با دو برند سیزا و یوتاب می باشد که برند سیزا کیفیت بالاتری را دارد. روش های باز کردن درب با قفل کله گاوی هم زیاد بوده و برای مثال مدلی موجود است که با فشرده شدن دکمه قرمز بر روی قفل، درب باز می شود. این قفل ها دو نوع ساده و کامپیوتری را دارد که در نوع کامپیوتری نمی توان کپی انجام داد. روکش این قفل از جنس فولاد بوده و در مقابل رطوبت و تغییرات آب و هوا مقاومت بالایی دارد. اگر شما هم به تازگی این قفل را خریده اید و تمایل به نصب آن دارید می توانید برای آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

باز کردن قفل درب حیاط با زدن دکمه آیفون شاید یکی از دلایل اصلی بستن قفل برقی باشد. اینکه شما با مشاهده تصویر یا صدای افراد بتوانید با زدن دکمه آیفون درب را باز کنید تنها با نصب قفل برقی امکان پذیر است. اگر دوست دارید نحوه بستن قفل برقی را بدانید تنها کافیست آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa را در این مقاله مشاهده کنید.

شما می توانید جهت نصب یا تعمیر قفل برقی حیاط با کلید سازی شبانه روزی تهران کلید تماس گرفته تا کارشناسان کاربلد و حرفه ای ما را در ساختمان خود داشته باشد.

انواع قفل برقی حیاطی

  • قفل برقی معمولی

شما می توانید برای نصب قفل بر روی درب پارکینگ و نفررو از قفل برقی معمولی استفاده کنید. شیوه نصب قفل برقی معمولی به صورت افقی بوده و فاصله سیلندر تا زبانه آن به مقدار 50 الی 80 میلی متر می باشد. بدنه قفل برقی از جنس استیل بوده و دارای دستگیره مغزی فولادی با روکش پلاستیکی می باشد.

زبانه قفل برقی معمولی از جنس دو تکه ضد سرقت بوده و جنسی تمام برنج دارد. این کلید هم مدل ساده و هم کامپیوتری دارد.

  • قفل برقی کله گاوی

یکی از قفل های پرطرفدار قفل برقی حیاط می باشد که نام دیگر آن قفل لاک پشتی یا قفل توکار می باشد. این قفل را می توان با چند راه باز کرد. یکی از این راه ها فشرده شدن یک دکمه قرمز، ریموت، وصل شدن به صورت کابل و … می باشد.

کلید قفل کله گاوی در دو نوع کامپیوتری و ساده می باشد که همانطور که گفتیم امکان کپی آن از بین می رود. برای درب های اتوماتیک از این نوع قفل استفاده می شود و نمی توان از آن بر روی درب های کشویی و لولایی استفاده کرد. همچنین قفل برقی کله گاوی می توان بر روی درب هایی که جک آرام بند هم استفاده شود.

این قفل با بدنه فولادی ضدآب و رطوبت می باشد و انتخاب بسیار عالی برای تمام مناطق می باشد. قفل کله گاوی روکشی کامل دارد که همه اجزای خود را پوشانده و سارق نمی تواند به راحتی به زبانه قفل دسترسی داشته باشد و همین موضوع امنیت این قفل را افزایش داده است.

  •    قفل برقی ریلی

یکی از خصوصیات مهم قفل برقی ریلی سیلندر یک طرفه آن می باشد که به شما این امکان را می دهد که بتوانید قفل را به صورت دستی باز و بسته نمایید. این قفل را می توان بر روی درب های نیمه سنگین و سنگین نصب کرد. قفل برقی ریلی در برابر رطوبت قفلی مقاوم می باشد و با داشتن زبانه چرخشی به صورت عمودی و افقی بر روی درب استفاده می شود. قفل ریلی به دلیل دقت زیاد و پردردسر در هنگام نصب و همچنین وجود درب ها غیر استاندارد در ایران باعث شد تا از این قفل استقبال نشود.

جنس بدنه قفل ریلی از فولاد ضخیم و روکش گالوانیزه می باشد و دارای زبانه ای توپر و فولادی است. به دلیل جنس خوب آن در برابر هر گونه ضربه و برش ایمن می باشد.

  •  قفل برقی کلنگی

قفل کلنگی یکی از بهترین قفل ها جهت نصب بر روی فریم ها باریک می باشد که هم به صورت افقی و هم عمودی بر روی درب های اتوماتیک و غیراتوماتیک، پارکینگ و درب نفررو را خواهد داشت. نصب آن راحت بوده و امنیت مناسبی را دارد. جنس آن فولاد با لایه گالوانیزه می باشد و زبانه توپر و برنجی دارد.

راهنمای نصب قفل برقی سیزا

  1. قبل از انجام دادن سیم کشی قفل درب برقی حیاط باید قفل قدیمی از روی درب باز گردد. در صورتی که قفل و یا زبانه جوشکاری داشته باشد باید با سنگ فرز برش کاری را انجام نمایید.
  2. بعد از آماده نمودن محل جهت نصب و سیم کشی برقی قفل باید نصب پایه زیر قفل بر درب انجام گیرد که توسط دریل قابل انجام بوده و پایه روی درب جوش کاری باید شود.
  3. برای شروع کار باید از نحوه نصب و سیم کشی قفل مطمئن شوید و باید به صورت موقت قفل را بر روی پایه آن بگذارید.
  4. در ادامه کار باید پایه ها را روی درب گذاشته و برای دریل کاری علامت بگذارید. سپس قفل را باز کرده و مکان ها را دریل کاری نمایید.
  5. دقت نمایید که نصب این قفل روی پیچ های آلن انجام می گردد که داخل جعبه قفل خواهد بود.
  6. در این مرحله باید سیم تغذیه را در جای خود نصب نمایید.
  7. جهت نصب گیره قفل و همچنین گیره ثابت در شروع باید پایه گیره قفل برقی سیزا را بر روی درب قرار داده و پیچ کنید.
  8. در این مرحله باید با پیچ های آلن گیره را به بخش گیره قفل نصب نمایید.
  9. در مرحله آخر باید قاب روی قفل را با دو مهره آلن ببندید و بخش شاسی آن را دقیق جا بیندازید.

آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa

روش تعمیر قفل کله گاوی به چه صورتی می باشد؟

جهت تعمیر قفل کله گاوی باید اول بتوانید آن را عیب یابی کنید تا در مرحله بعد مشکل را برطرف کنید. در صورتی که شما تخصص فنی ندارید بهتر است وارد جزییات تعمیر این نوع قفل نشوید زیرا مراحل حساسی دارد و در صورت درست کار نکردن می تواند شما را به مشکل بیاندازد. مواردی که باعث می شود تا قفل خراب شود موارد زیر می باشد:

  • مشکلات در بخش زبانه قفل

زبانه قفل جایی است که با موارد مختلفی درگیر می باشد. اگر در نصب آن از کابل های بی کیفیت یا ناقص استفاده شود و یا زبانه دچار مانع باشد و استاندارد نباشد می تواند به آن آسیب زده و آن را از کار بیاندازد.

  • آسیب رساندن فیزیکی

یکی از مشکلاتی که باعث خراب شدن سریع قفل می شود آسیب های فیزیکی می باشد. قفل برقی که با ضربه یا هر نوع دستکاری زود خراب می شوند و یا شرایط بد آب و هوا باعث از کار افتادن آن ها می شود.

  • قطع شدن جریان برق

برای کارکرد درست قفل های برقی باید مطمئن باشید تا برق رسانی به صورت مناسب می باشد تا از زمان قطع و وصل جریان به دستگاه آسیبی وارد نشود. خراب بودن سیم کشی ساختمان هم باعث از کار افتادن قفل می شود.

مشکل بسته نشدن قفل کله گاوی چیست؟

زمانی که قفل کله گاوی نصب می شود باید دقت شود که حتماً گیره قفل نصب شود. روش کار این قفل این است که زبانه کوچک بر روی غلطک گیر کرده و به داخل می رود و زبانه بزرگ به داخل کشیده خواهد شد.

علت کار نکردن و باز و بسته نشدن قفل کله گاوی می تواند به دلیل خرابی در زبانه بزرگ یا سفت کار کردن زبانه کوچک باشد که با کمک روغن روان کننده مشکل برطرف می شود.

نکات مهم در زمان نصب قفل برقی کله گاوی سیزا

  • برای درب هایی که دارای جک آرام بند می باشند استفاده از قفل برقی کله گاوی پیشنهاد می شود.
  • قفل کله گاوی دارای یک شاسی جهت باز کردن درب از داخل می باشد.
  • دلیل محبوبیت این قفل باز و بسته شدن آسان آن و داشتن سطح امنیت بالا به نسبت قفل های معمولی مکانیکی می باشد.

نتیجه‌ گیری :

همانطور که گفتیم قفل برقی کله گاوی به دلیل تامین امنیت بالا و سهولت باز و بسته شدن جایگزین قفل های قدیمی شده است و افراد در اکثر ساختمان ها از آن استفاده می کنند و قفلی ایمن در برابر سارقان محسوب می شود. مراحل نصب قفل کله گاوی سیزا را آموزش دادیم ولی به شما توصیه می کنیم که نصب یا تعمیرات آن را به فردی متخصص بسپارید تا مشکلی در کارکرد آن ایجاد نشود.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

باز کردن درب هنگام جا ماندن کلید پشت درب

شما می توانید جهت نصب یا تعمیر قفل برقی حیاط با کلید سازی شبانه روزی تهران کلید تماس گرفته تا کارشناسان کاربلد و حرفه ای ما را در ساختمان خود داشته باشد.

آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa

29 دیدگاه در “آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa

  • مهر 23, 1397 at 10:24 ب.ظ
    Permalink

    با سلام صفحات زیرین قفل سیزا بایستی جوشکاری شود در غ اینصورت نصب صحیح نیست مگه میشه زبانه با چهارتا آلن به صفحه نصب بشه اونوقت صفحه با دو تا پیچ ساده به درب استیکام پیدا کنه ؟ تو کاتالوگ هم نوشته جوشکاری

    پاسخ
    • دی 11, 1399 at 11:09 ق.ظ
      Permalink

      سلام بله جوشکاری هم یکی از مراحل می باشد

      پاسخ
    • آبان 11, 1401 at 7:36 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر این قفل ها روی درب های ضد سرقت هم میتوان نصب کرد ک با آیفون باز شود؟

      پاسخ
  • اسفند 7, 1397 at 11:37 ق.ظ
    Permalink

    سلام میشه به همین قفل برقی اپشنی را اضافه کرد که بتوان با کارت نیز باز شود.

    پاسخ
    • دی 11, 1399 at 11:10 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
  • اسفند 13, 1397 at 9:18 ق.ظ
    Permalink

    سلام ما روی درب ورودی آپارتمان نصب کردیم ولی در زمان بسته شدن خیلی صدا میده چه باید کرد رراهتمایی کنید لطفا

    پاسخ
    • دی 11, 1399 at 11:10 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
    • فروردین 27, 1400 at 1:51 ب.ظ
      Permalink

      سلام برای عمر ودوام بیشتر بوبین قفل سیزر یا کله گاوی نکات ایمنی که ساکنان واحد های ورودی باید بدانند کدامند ایا نگه داشتن شاسی روی آیفون باعث سوختن بوبین میشود لطفا نکات ایمنی که باید ساکنین بدانند بصورت ۱و۲و۳ مرقوم بفرمایید
      سپاس
      باسپاس
      اکباتان

      پاسخ
  • اسفند 13, 1397 at 9:19 ق.ظ
    Permalink

    البته از جک آرام بند هم داره و اون تنظیمه
    ولی کلا صدا داره

    پاسخ
    • اردیبهشت 23, 1398 at 7:28 ب.ظ
      Permalink

      شما میتونید زیر گیره قفل چند تا واشر کلفت پلاستیکی قرار بدید تا کاملا صداش بیفته

      پاسخ
      • اردیبهشت 10, 1400 at 11:23 ب.ظ
        Permalink

        تنظیم قفل کله گاوی چطوری است؟

        پاسخ
  • آذر 25, 1398 at 4:37 ب.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    ایا راهی هست که در شب اگه اشتباهی در بازکن ایفون رو زدن این قفل باز نشه

    پاسخ
    • دی 12, 1399 at 4:52 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
  • دی 6, 1398 at 8:23 ق.ظ
    Permalink

    سلام، من دودستگاه قفل ایرانی یوتاب برقی لاک پشتی برای درهای نفررو حیاط و پارکینگ خریده ام که بعد از دوماه از شروع بهره برداری(از اوایل سال ۹۸) خراب شدند و یکی از آنهارا تعمیر هم کردم اما مجددا خراب شده لذا بشدت پشیمانم، چرا که متضرر شدم و الآن مجبورم که برند خارجی تهیه کنم.

    پاسخ
  • فروردین 4, 1399 at 7:49 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    میشه لطفا در مورد سوراخ های شماره ۱ و ۲ توضیح بدید. ممنون
    و اینکه چرا در درب های برقی قفل بسته نمیشه؟ آیا به حالتهای ۱و ۲ ربط داره؟ نیروی جک برقی کافی و مناسبه

    پاسخ
    • دی 12, 1399 at 4:52 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
  • فروردین 27, 1399 at 5:27 ب.ظ
    Permalink

    سلام راهنمای نصب خیلی واضح بیان نشده به سختی میشه از روی تصاویر تشخیص داد چطوری باید بست و رگلاژ کرد که بهترین کارایی را داشته باشه میشه لطفا ‌ تصاویر مرحله به مرحله را بیشتر در این صفحه بار گذاری کنید .ممنون
    م ابراهیمی

    پاسخ
    • دی 11, 1399 at 11:11 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
  • تیر 4, 1399 at 2:09 ب.ظ
    Permalink

    سلام اگر ضخامت پروفیل درب زیاد باشد و توپی قفل از سمت بیرون در نیاید چکار باید کرد ؟ میشود بدون استفاده از توپی سمت بیرون از قفل استفاده کرد ؟ در این حالت زمانیکه شخصی در داخل نبوده و قفل هم بسته باشد درب چطور باز میشود ؟

    پاسخ
    • دی 11, 1399 at 11:11 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
  • مرداد 11, 1399 at 2:29 ب.ظ
    Permalink

    درود
    اگر بخواهیم در قفل کله گاوی بجای باز کردن با فشار دکمه قرمز، از یک کلید که در جایی دورتر از روی در قرار گرفته برای باز و بسته کردن استفاده کنیم، باید چه کرد؟

    پاسخ
    • دی 11, 1399 at 11:11 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
  • شهریور 8, 1400 at 11:55 ق.ظ
    Permalink

    سلام ما در ساختمان قفل برقی سیزا داریم علت اینکه چند بار شاسی آیفون را بزنیم درب باز شود چیست؟ لطفا راهنمایی فرمائید. ممنون

    پاسخ
  • تیر 23, 1401 at 11:34 ب.ظ
    Permalink

    تفاوت قفل برقی نفر رو (حیاطی) با قفل برقی کله گاوی در چیه ؟

    پاسخ
  • بهمن 10, 1401 at 8:05 ق.ظ
    Permalink

    باسلام یه سوال برای زمانی که بیرون از منزا میریم چطوری بابد درب رد قفل کنیم

    پاسخ
  • Pingback:تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک - تعمیرات لوازم خانگی همراه تعمیر

  • شهریور 1, 1402 at 7:51 ق.ظ
    Permalink

    چرا درب ورودی از داخل( نفر بر)قفل نمی شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *