تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت

افراد به این دلیل از درب های ضد سرقت استفاده می کنند که از دارایی های خود حفاظت کنند و جلوی ورود افراد متفرقه و سارقین را به محل کار و زندگی خود بگیرد. این درب های ضد سرقت بعد از مدتی نیاز به سرویس پیدا می کنند تا بتوانند مانند روز اول کار کنند. برای تنظیم درب ضد سرقت نیاز دارید تا آن را تعمیر، رگلاژ و تنظیم کنید. آیا خود ما می توانیم تعمیر، رگلاژ و تنظیم درب ضد سرقت را انجام دهیم؟ در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم داد.

درب ضد سرقت چه نوع دربی می باشد؟

ما در ابتدا باید به معرفی درب ضد سرقت بپردازیم. درب های ضد سرقت جهت محافظت برای ورود به بخش داخلی ساختمان استفاده می شود. با داشتن چارچوبی پرقدرت و قفل های زیاد می تواند امنیت را برای اعضای ساختمان ایجاد کرده و در برابر هر نوع تغییر آب و هوایی هم مقاومت داشته باشد.

درب‌های ضد سرقت دارای دو نوع اصلی می باشند که نوع اول فولادی بوده و دارای صفحه ای پشت شیشه ای می باشد ولی در نوع دوم ظاهر درب ضد سرقت شبیه به درب های چوبی بوده ولی در واقع جنس آن از فولاد است و اتصالات محکمی دارد.

دو نوع اصلی درب های ضد سرقت را عنوان کردیم ولی علاوه بر چطور استفاده از درب ضد سرقت باعث افزایش امنیت می شود؟ این ساختار اصلی از موارد دیگری هم جهت بالا بردن امنیت در این درب های استفاده خواهد شد. ابزاری مانند میله، قفل های کلیدی، زنجیر و آلارم ها باعث افزایش ایمنی در این درب ها می شوند.

همچنین فرد می تواند در روی درب از چشمی استفاده کند تا امنیت درب را بالاتر ببرد.

راه دیگر جهت افزایش ایمنی درب های ضد سرقت استفاده از نصب پیچ لولا می باشد که در واقع پیچ های بلندی می باشند که اگر پین های لولا برداشته شوند اجازه هول داده شدن درب را به داخل نخواد داد. این لولا به دلیل حفظ امنیت از دید پنهان می باشند که این خصوصیت کار برای برای افرادی با ورود غیرمجاز سخت می کند.

قفل درب ضد سرقت چند نوع دارد؟

استفاده از درب های ضد سرقت به دلیل افزایش امنیت ساختمان می باشد و بهره بردن از قفلی که دارای کیفیت باشد هم مهم است. اگر از قفلی با کیفیت استفاده کنید باعث می شود تا سارق را از محل فراری بدهید و در صورتی که به هر دلیلی از قفلی ارزان و بی کیفیت استفاده شود قفل به راحتی می تواند با ابزار باز شود.

در صورتی که می خواهید تا قفل درب ضد سرقت خود را تعمیر نکنید باید در زمان خرید این قفل ها دقت لازم را به عمل بیاورید. قفل هایی که دارای کنترل کلید می باشند انتخاب مناسبی برای درب ضد سرقت است زیرا این نمونه از قفل ها کلیدهای مخصوصی دارند که فقط سازنده می تواند آن ها را کپی کند.

استفاده از قفل های بدون کلید کددار هم مورد دیگری می باشد که برای امنیت بیشتر می تواند هر چند وقت این کد را تغییر داد. قفل های اثرانگشتی هم یک قفل با قیمتی بالاتر ولی با امنیت بیشتر می باشد که به دلیل اینکه می تواند فقط با اثر انگشت فرد باز شود انتخابی هوشمندانه می باشد.

مشکلاتی که برای درب ضد سرقت پیش می آید، چیست؟

زمانی نیاز به تعمیر، رگلاژ و تنظیم درب ضد سرقت پیدا می کنید که با مشکلات زیر روبه رو شوید:

  1. خرابی قفل درب ضد سرقت
  2. خرابی مغزی درب ضد سرقت
  3. خراب شدن یا شکستن لولای درب ضد سرقت
  4. بروز مشکل در یراق آلات
  5. ایجاد مشکل در زمان باز و بسته شدن درب ضد سرقت
  6. خراب شدن چشمی درب ضد سرقت
  7. خراب شدن دستگیره درب

روش تنظیم درب ضد سرقت چیست؟

شما حتی زمانی که درب ضد سرقت با کیفیتی را خریداری می کنید ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد. برای افرادی که از این مدل درب خریداری می کنند دانستن روش تنظیم درب مهم می باشد و همچنین می توانند با نگه داری مناسب نیاز به تعمیر آن ها را تا حد زیادی کم کنند. با درست نگه داشتن درب ضد سرقت شما می توانید در پرداخت هزینه های تعمیر یا تنظیم این درب ها را صرفه جویی کنید.

هر زمان که مشکلی در عملکرد این درب ها مشاهده کردید باید به سرعت آن را تنظیم کنید زیرا در صورت احمال به قطعات دیگر هم آسیب خواهد خورد.

روش تنظیم کردن درب ضد سرقت چیست؟

  • تنظیم درب ضد سرقت با روغن کاری

برای اینکه عمر مفید درب ضد سرقتی که خریداری کردید بیشتر شود باید آن را روغن کاری کنید. زمانی که روغن کاری اصولی انجام شود نیاز به تعمیر، رگلاژ و تنظیم درب ضد سرقت تا حد زیادی کمتر شود و عمر آن افزایش می یابد.

جهت انجام روغن کاری نیازی نیست تا تخصص خاصی داشته باشید در زمانی که صدای ناهنجاری در لولای درب شنیدید باید روغن کاری را انجام دهید. هم قفل و هم لولا باید روغن کاری شود.

جهت انجام روغن کاری درب ضد سرقت نیاز به روغن مخصوص دارید. باید روغن را داخل مغزی قفل اسپری کنید و درون قفل بچرخانید تا این اطمینان را پیدا کنید تا گرفتگی در آن وجود ندارد.

همچنین روغن را در روی لولا اسپری کنید تا در آن نفوذ کند و با باز و بسته کردن درب آن را امتحان کنید تا صدای جیرجیر آن از بین برود.

  • تمیز کاری میخ های داخل لولا

برای اینکه درب ضد سرقت تنظیم باشد یکی از  راه ها تمیز کردن میخ های داخل لولای درب می باشد. این کار می تواند با سمباده، خلال دندان یا هر جسمی که نوک تیز داشته باشد انجام شود. در صورتی که میخ کج شده باشد با یک چکش آن را صاف کنید و بعد از تمیز کردن آن ها با صابون می توانید آن ها را درون لولا بگذارید.

  • عوض کردن لولا

اگر میخ ها را تمیز کردید و روغن کاری را هم انجام دادید ولی باز هم صدای جیرجیر درب به گوشتان می رسد باید لولا را عوض کنید. برای عوض کردن لولای درب ضد سرقت حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

  • تعمیر یا تغییر قفل درب

تعمیر یا تغییر قفل درب ضد سرقت نیز یکی از کارهای مهم برای رگلاژ درب ضد سرقت می باشد. قفل درب‌ های ضد سرقت پس از مدتی کیفیت خود را از دست داده و به دلیل اینکه بخش مهم این درب ها مغزی قفل آن ها می باشد باید این بخش عوض شود تا قفل درب به درستی عمل نماید.

بعد از اطمینان از ایجاد مشکل در قفل مغزی درب باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1.  خرید مغزی با کیفیت
  2.  باز کردن پیچ های قفل و خارج کردن مغزی قبلی
  3. جایگزینی مغزی مشکل دار با مغزی جدید
  4. محکم کردن پیچ ها

چرا باید درب ضد سرقت تنظیم شود؟

هر بخشی از درب که مشکل پیدا کند می تواند عملکرد کلی درب را دچار اختلال کند. با گذر زمان و استفاده زیاد از لولا، قفل، آلارم، روکش و … درب نیاز به تعمیر پیدا می کند. با تعمیر یا تعویض قطعات می توانید از درب ضد سرقت به صورت بهینه استفاده کنید.

جهت رگلاژ درب ضد سرقت باید کارهایی را انجام داد. تمیز کردن میخ های لولا، روغن کاری، تعمیر و تعویض قفل درب و … از نمونه این کارها هستند. بهترین راه برای جلوگیری از هر مشکل چک کردن و سرویس دوره ای درب توسط متخصصین این حوزه می باشد.

تعمیر درب ضد سرقت

درب ضد سرقت پس از مدتی نیاز به تعمیر و رگلارژ دارد زیرا ایراداتی چون موارد زیر بر آن وارد می شود که به همین دلیل نیاز است شما با تماس گرفتن با یک کلیدساز سریعا درب را تعمیر کنید.

  • خراب شدن قفل درب ضد سرقت
  • خراب شدن و زنگ زدگی لولای درب ضد سرقت
  • خراب شدن مغزی درب ضد سرقت
  • خرابی چشمی درب ضد سرقت
  • خراب شدن دستگیره درب ضد سرقت و ایجاد صدا هنگام بستن درب

در واقع هر کلید ساز عادی نمی تواند اقدام به تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت کند زیرا اجزای درب ضد سرقت بسیار پیچیده است و باید به هنگام باز و بستن قفل درب ضد سرقت دقت کرد تا آسیبی به درب وارد نشود.

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

با اینکه هنگام سفارش درب ضد سرقت بهترین قفل روی درب وصل می شود اما ممکن است به دلیل خرابی و گیر کردن آن نیاز به تعمیر داشته باشد در این هنگام باید به شما بگوییم که تهران کلید دارای بهترین کلید سازها در سطح تهران می باشد. قفل درب ضد سرقت دارای دو بخش بالایی که به آن شببند و بخش پایینی که مغزی ساده نامیده می شود.در این هنگام باید به دقت قفل را تعویض کرد.

قیمت تعویض قفل ضد سرقت و تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت به جنس درب و نوع آن بستگی دارد.

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت
تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

امروزه همه جا حرف از درب ضد سرقت می باشد و در تمام بازار همه ترجیع می دهند به دلیل زیبایی  و امنیت بالای این نوع درب ها اقدام به خرید درب ضد سرقت کنند اما از آن طرف به این نکته توجه نمی کنند که با اینکه ضمانت درب ضد سرقت را می کنند اما ممکن است همین درب هم خراب شود. کلیدسازی شبانه روزی تهران با داشتن بهترین کلید سازان در سطح کشور آمادگی تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت را دارد زیرا این نوع درب ها نیاز به مهارت و تخصص بالا می باشد.

نتیجه گیری:

زبانه های قفل درب ضد سرقت نسبت به زبانه درب های معمولی بیشتر بوده و در صورت خراب شدن نیاز به متخصص حرفه ای دارد. تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت بهتر است با حضور کارشناسان کاربلد انجام شود تا به مشکلی برنخورید.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

تعمیر و رگلاژ انواع درب ورودی ضد سرقت

تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *