قفل های دیجیتالی

⚪️ویژگی های قفل های دیجیتالی

امروزه  در استفاده از قفل ها نسبت به گذشته تغییرات فراوانی به وجود آمده است. از آن جا که میزان نیاز به سطح امنیت امروزه بسیار ضروری تر از قبل شده است بنابراین برای برقراری این امنیت به قفل های جدیدی هم نیاز داریم زیرا قفل هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند دارای تکنولوژی ساخت بسیار ساده ای بوده اند و از ایمنی خاصی برخوردار نیستند. از این رو توسط پیشرفت های فراوانی که در زمینه های لوازم الکترونیکی به وجود آمد، قفل های جدید به نام قفل های دیجیتالی تولید شدند که بسیار میزان امنیت آن ها بالا می باشد و استفاده از آن ها در اماکنی که از لحاظ امنیتی مورد اهمیت می باشند بسیار صورت می گیرد. در این مقاله در مورد برخی از این نوع قفل ها ویژگی هایی را عنوان می کنیم که چگونه سیستم های قفل های دیجیتالی سبب بالا رفتن میزان امنیت می شود.

⚪️قفل های کارتی

از انواع قفل های دیجیتالی می توان به قفل های کارتی اشاره کرد. از این نوع قفل های دیجیتال به وفور در هتل ها برای برقراری امنیت مسافران استفاده می شود. در این نوع از قفل ها یک سیستم دیجیتالی قرار دارد که می تواند کارت های هوشمند باز کننده قفل را شناسایی کند و در صورت معتبر بودن کارت قفل را باز می کند.

قفل های دیجیتالی
قفل های دیجیتالی

⚪️قفل های رمزی

نوع دیگری از این قفل های دیجیتالی قفل های رمزی هستند که از یک سیستم دیجیتالی رمز نگار بهره می برند. کلید هایی که قادر به باز کردن این گونه قفل ها می باشد در واقع یک پین کد هایی است که به سیستم امنیتی آن تعلق می گیرد. برای باز کردن این قفل ها تنها کافی است که کد مربوطه را از طریق کیبور و یا صفحه نمایش قفل ( بستگی به نوع قفل دارد) وارد کنید. نکته ی بسیار جالبی که در این نوع از قفل های دیجیتالی وجود دارد حالت تابع خیالی در قفل دیجیتال است. از آن جا که این قفل ها در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که برقراری امنیت بسیار قابل اهمیت است، بنا براین باید رمز های این قفل ها از چشم سایر افرادی که مجاز به باز کردن قفل نیستند مخفی بماند. به همین علت در این نوع از سیستم های دیجیتالی امنیتی قابلیتی قرار داده شده تا افراد بتوانند در صورت وجود افراد دیگر برای حفظ امنیت پین قفل، ابتدا یک سری رمز اشتباه را وارد کرده و به دنبال آن پین اصلی را وارد کنند و یا پین اصلی را وارد کرده و به دنبال آن از چندین عبارت دیگر در ادامه ی پین استفاده کنند. در این صورت افرادی که در اطراف وجود دارند به هیچ وجه نمی توانند رمز قفل را شناسایی کنند و نیز شما قادر خواهید بود که قفل را در چنین شرایطی باز کنید.

⚪️برتری های قفل دیجیتال

یکی دیگر از برتری هایی که سبب بالا رفتن امنیت قفل های الکترونیکی و یا دیجیتالی می شود، سیستم های ورودی دوبل اثر انگشت و رمز در قفل های دیجیتال است که می توان برای افزایش میزان امنیت قفل های استفاده شده خود آن را فعال کرد. در این سیستم ها برای باز کردن قفل تنها وارد کردن رمز و پین مربوط به قفل کافی نیست و باید برای باز کردن قفل دیجیتالی مورد نظر از پین مورد استفاده برای قفل و نیز اثر انگشت مجاز به طور هم زمان استفاده کرد.

یک نوع دیگری از سیستم ها وجود دارد که به سیستم های ورودی دوبل کارت و رمز معروف هستند. این نوع سیستم ها هم قابلیت فعال شدن به روی قفل ها ی دیجیتالی را دارند. در این صورت برای باز کردن قفل مورد نظر هم به کارت های معتبر ارائه شده برای قفل دیجیتال نیاز است و هم به یک رمز که برای این سیستم امنیتی در نظر گرفته شده. به این صورت باز کردن قفل های دیجیتالی به صورت غیر مجاز تغریبآ نا ممکن می شود و میزان امنیت آن ها افزایش می یابد. بنا بر این به راحتی توسط این قفل ها می توانیم ایمنی اماکن و نیز حتی اجسامی هم چون گاوصندوق ها را افزایش دهیم.

برای خرید انواع قفل های مکانیکی با کیفیت مطلوب و نیز انواع قفل های دیجیتالی با میزان آپشن ها و امنیت های مختلف و نیز تعمیر این گونه قفل ها و یا حتی ساخت کلید های جدید می توانید در تمامی نقاط تهران از کلید سازی شبانه روزی و سیار شهر تهران استفاده کنید. این کلید سازی ها در تمامی نقاط تهران مانند کلید سازی شبانه روزی تجریش، کلید سازی شبانه روزی پاسداران، کلید سازی سیار غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی پیروزی و … به وجود آمده اند و می توانند تمامی نیاز های افراد در حیطه ی عمل کلید سازی بر طرف سازند.

قفل های دیجیتالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *