ماده سازنده upvc چیست؟

ماده سازنده upvc چیست؟

در این مطلب به بررسی مفهوم upvc پنجره های دو جداره می پردازیم.

pvc مخفف کلمه  Polyvinyl chloride یعنی پلی‌ وینیل کلراید است که یک ماده شیمیایی حاوی عنصر کلر بوده و در واقع نوعی ماده پلاستکی از فرآورده های صنایع پتروشیمی می باشد.

این ماده را می توان بهترین و با ارزشترین فرآورده های صنایع پتروشیمی دانست. این ماده دارای کاربردهای متعددی است و این مساله به دلیل خواص بی نظیر آن همچون انعطاف پذیری بالای آن است. انعطاف پذیری بالای پلی‌ وینیل کلراید موجب شده است که این ماده جایگزین بسیار خوبی برای مواد و مصالح قدیمی ساختمان سازی مثل چوب و بتن و … باشد.

ماده پلی‌ وینیل کلراید (pvc) علاوه بر انعطاف پذیری بالا، نسبت به دیگر مصالح ساختمانی سریعتر و به آسانی بازیافت می شود. مولکول آلی pvc در واقع شامل سه اتم هیدروژن، دو اتم کربن و یک اتم کلر می باشد.

ماده سازنده upvc چیست؟

upvc در واقع پی وی سی غیر پلاستیکی می باشد. این ماده که نام کامل آنUnplasticized PolyVinyl Chloride است از ترکیب ماده pvc با موادی دیگر ساخته می شوند. این مواد پس از افزوده شدن به PVC موجب استحکام و مقاومت بالاتر آن می شوند.

این ماده افزودنی تقریبا ۱۵ درصد ترکیب upvc را شامل می شود و ۸۵ درصد مابقی همان ماده pvc است. مواد upvc جدید بسیار سخت و مستحکم بوده و به همین دلیل برای صنعت ساختمان سازی به کار می روند. Upvc همچنین در لوله سازی و ساخت انواع درب و پنجره دو جداره بسیار کاربرد دارد.

ماده سازنده upvc چیست؟
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *