کاربردهای دوربین مداربسته

کاربردهای دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در واقع یکی از بهترین سیستم های حفاظتی موجود هستند که نه تنها برای سیستم های حفاظتی بلکه کاربردهای دیگری نیز در زمینه های نظامی، فضایی، پلیسی، کنترل ترافیک، صنعتی، ارتباطات ویدیویی، و فیلمبرداری نامحسوس دارد. در ادامه شما را با مهمترین کاربردهای دوربین های مداربسته آشنا می کنیم.

  • پیشگیری از ارتکاب جرائم و کاهش آن

دوربین مداربسته یکی از مهمترین ابزارها برای پیشگیری از ارتکاب جرائم است که در سطح بسیار وسیعی استفاده می شود. امروزه دوربین های مداربسته برای پیشگیری از جرائم گوناگون مانند جرایم رانندگی و جرایم جنایی در اماکن و جاده ها نصب می شود. همچنین نصب دوربین مداربسته در منازل یکی از بهترین راهکارها برای یشگیری از سرقت و یا شناسایی سارقین است.

یکی از مشهورترین کاربردهای دوربین مداربسته کاربرد آن ها در دستگاه خودپرداز بانکی است. این دوربین ها امکان رصد و شناسایی جرائم مختلف مانند وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری را فراهم می کنند. تحقیقات آماری در کشورهای آمریکا و انگلستان نشان داد که نصب دوربین های مداربسته در کاهش جرئم در اماکن مختلف مانند پارکینگ ها به میزان ۵۱ درصد، فرودگاه ها ۲۳ درصد و در دیگر اماکن عمومی به میزان۷ درصد تاثیرگذار بوده است.

کاربردهای دوربین مداربسته

  • کاربردهای صنعتی

یکی از کاربردهای جالب دوربین مداربسته نصب آن ها در مکان هایی است که حضور فیزیکی انسان ها خطرناک بوده و غیرممکن است. برای مثال با نصب دوریبن های مداربسته در بعضی از بخش های کارخانه های صنعتی، شیمیایی و یا نیروگاه های هسته ای که حضور انسان در انجام مراحل مختلف آزمایشات می تواند برای او بسیار خطرناک باشد ضرورتی نخواهد داشت.

دوربین های مداربسته دیگری مانند دوربین های اسکن برای مراکز صنعتی جهت کنترل و اسکن خط تولید و یا دوربین های حرارتی نیز وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردارند.

کاربردهای دوربین مداربسته

  • کنترل ترافیک

یکی از مهمترین کاربردهای دوربین مداربسته نصب در جاده ها برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح وسیع است. دوربین های مداربسته امکان کنترل ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط gps برای خودروهای عبوری از هر خیابان را فراهم می کنند. با نصب دوربین های مداربسته کنترل جرائم رانندگی و تصادفات به آسانی امکان پذیر می شود. امکان شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها یکی دیگر از دستاوردهای مهم دوربین مداربسته در جاده ها و خیابانها می باشد.

  • امنیت نقل و انتقالات

از دیگر فواید نصب دوربین مداربسته امکان کنترل امنیت نقل و انتقلات عمومی و پیشگیری از حوادث خارج از دید است. برای مثال نصب دوربین های مداربسته در حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس ها و قطارهای شهری امکان کنترل درهای ورود و خروج مسافران را فراهم آورده است. یعنی با نصب دوربین های مداربسته می توان از  خروج کامل هر یک از مسافران اطمینان حاصل کرد.

 

کاربردهای دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *