آشنایی با انواع قفل گاوصندوق

گاوصندوق محلی بسیار امن برای قرار دادن پول، اسناد و مدارک بانک، موسسات، شرکت ها است که در مدل های مختلفی در بازار موجود است. به کار بردن نوع قفل می تواند به افزایش امنیت گاوصندوق کمک شایانی کند بنابراین بهتر است آشنایی با انواع قفل گاوصندوق را بدانید و با توجه به کاربرد آن اقدام به خرید آن کنید. بسته به نوع قفل مسلما باز کردن گاوصندوق متفاوت است و به طور حتم بکار بردن قفل های بیومتریک بر روی گاوصندوق باعث افزایش امنیت گاوصندوق و سخت تر کردن کار سارقان شده است. البته نوع قفل گاوصندوق با توجه به محیط بکارگیری گاوصندوق متفاوت است. افراد با توجه به نیاز خود از مدل های مختلفی از گاو صندوق ها استفاده می کنند که با توجه به کارایی آن ها قفل های آن هم در مدل های مختلفی طراحی شده است.

می توانید مقاله مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

آشنایی با گاوصندوق های دیجیتالی

انواع قفل گاوصندوق

قفل کلیدی گاوصندوق

این نوع قفل کاملا ساده و معمولی است که به دلیل خصوصیات ساده خود، به نسبت بقیه قفل ها ارزانتر می باشد. با توجه به نوع کلیدی بودن آن در صورتی که کلید گم شده یا در اختیار سارقان قرار گیرد مشکل بزرگی پیش خواهد آمد.

قفل کلیدی گاوصندوق

قفل ترکیبی، مکانیکی گاو صندوق

این نوع قفل گاو صندوق هم در نوع و روش استفاده متفاوت و پیچیده است. قفل مکانیکی از قدیمی ترین قفل ها می باشد که در تامین امنیت مدارک و اسناد استفاده خواهد شد. معمولاً این نوع قفل در مکان هایی که شرایط آب و هوایی شرجی، سرد و خشکی دارند و همینطور محیط های گارگاهی، استفاده می شود.قفل نوع مکانیکی ترکیبی در مقابل با قفل های نوع کلیدی تک، دارای پیچیدگی بالاتری بوده و این ترکیب شدن میتواند نفوذ به امنیت آن را کم نماید.

قفل ترکیبی، مکانیکی گاوصندوق

قفل ترکیبی الکترونیکی گاو صندوق

قفل الکترونیکی به نحوی ایجاد شده که رمز آن به صورت الکترونیکی ذخیره خواهد شد و دیگر نیازی به کلید جهت باز شدن قفل محصول نمی باشد. با حفظ کردن چند عدد می توانید درب گاو صندوق را باز نمایید. قفل های ترکیبی الکترونیکی دارای یک کلید اضطراری می باشند که زمانی که فرد رمز گاوصندوق را فراموش کرد بتوان با کمک آن درب را بازگشایی نمود. این نوع قفل ها هم به صورت دستی و هم دیجیتالی در بازار موجود است و از مدل های قبلی امنیت بیشتری دارد.

قفل ترکیبی الکترونیکی گاوصندوق

قفل بیومتریک گاو صندوق

این نوع قفل دارای دو مدل قفل دیجیتالی و مکانیکی می باشد. در این مدل قفل گاو صندوق به صورت کامل کلید گاو صندوق حذف شده است و در صورت فراموش کردن رمز بدون نیاز به کلید با اسکن چشم یا اثر انگشت صاحب گاوصندوق به راحتی گاوصندوق باز می شود.

بطور کلی این نوع قفل دو بخش دارند که یک بخش آن جهت ورود رمز دیجیتالی و بخش دیگر برای احراز هویت از راه اثر انگشت می باشد.

قفل بیومتریک گاوصندوق

در قفل بیومتریک گاو صندوق ، دو پروسه رمزگذاری وجود دارد ، هم رمز دستی (عددی) و هم رمز دیجیتالی توسط اسکن اثر انگشت و یا چشم و یا ترکیب هر دو سیستم قابل انجام است. 

قفل زمان گاو صندوق

قفل زمان یک زمان سنج بوده که روش آن کنترل درب محصول تا قبل از رسیدن به دوره از پیش تعریف شده می باشد حتی درصورتی که با وارد کردن رمز درست، درب باز نشود. کاربرد این نوع قفل ها در بخش نگهداری سپرده های بانکی می باشد و علاوه بر استفاده در گاو صندوق ها در درب های ورودی یا درب های مغازه ها هم بهره برده می شود.

قفل زمان گاوصندوق

قفل ترکیبی با تاخیر زمان

آخرین مدل قفل، قفل ترکیبی با تاخیر زمان است که از ترکیب قفل بیومتریک و قفل زمان ساخته شده است. این قفل ها یک تایمر تاخیری هم دارند که بسیار مفید هستند، مخصوصا در مواقع دستبرد زدن به گونه ای عمل می کند که زمان باز کردن قفل ها را عقب می اندازد و همین باعث بالا رفتن امنیت این قفل ها گردیده است. در قیاس قفل ترکیبی با قفل زمان که فقط می تواند در زمان مشخص شده درب محصول را باز نماید، قفل ترکیبی تاخیر زمانی در هر زمانی درب صندوق را باز خواهد کرد اما باز صاحب محصول باید منتظر تاخیر زمانی که در ابتدا تنظیم شده است، بماند.

قفل ترکیبی با تاخیر زمان

نتیجه گیری :

متخصصین کلید سازی شبانه روزی تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی، درب انواع گاو صندوق و درب های ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

آشنایی با انواع قفل گاوصندوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *