آشنایی با جک درب پارکینگ

پیاده شدن از ماشین و باز و بستن درب پارکینگ و ورودی حیاط مسلما کار سختی است بنابراین اتوماتیکی شدن درب حیاط بسیار کارآمد است. با نصب جک درب پارکینگ شاهد اتوماتیکی شدن درب پارکینگ خواهید بود که توسط ریموت کنترل باز و بسته می شود و دیگر نیازی به نیروی دست برای باز و بستن درب پارکینگ نیست. انواع جک درب پارکینگ با توجه به برندهای آن در بازار موجود است و بسته به عرض و طول درب و یک لنگه یا دو لنگه بودن، نصب جک درب پارکینگ  کاملا متفاوت است. به طور کلی بسته به شیوه باز و بستن درب پارکینگ اعم از لولایی و ریل بلبرینگ دو نوع جک درب پارکینگ بازویی و ریلی وجود دارد.

با نصب جک درب پارکینگ علاوه بر برقی کردن درب حیاط و پارکینگ تنها با فشردن ریموت کنترل امکان باز و بستن درب پارکینگ وجود دارد. بنابراین برای اینکه آرامش را با ریموتی کردن درب پارکینگ مشاهده کنید کافیست با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تهران کلید تماس بگیرید. کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید دارای متخصصین کارآمد است که در هر ساعتی نیرو را اعزام خواهد کرد.

🔷آشنایی با جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ به وسیله ای که باز و بستن درب حیاط و پارکینگ را به صورت اتوماتیک و با فشردن ریموت کنترل انجام می شود گفته می شود. انواع جک درب پارکینگ با توجه به نوع درب پارکینگ، میزان تردد، وزن و ابعاد درب پارکینگ نصب می شود اما به طور کلی دو نوع جک درب پارکینگ بازویی و ریلی وجود دارد.

🔷انواع جک درب پارکینگ

جک پارکینگ در دو نوع بازویی و ریلی در بازار موجود است که جک بازویی متدوالترین نوع جک پارکینگ در بازار است. البته جک پارکینگ ریلی برای درب های با عرض بزرگ نصب می شود که به صورت ریلی باز و بسته می شود.

  1. درب بازویی : این مدل درب ورودی عمومیت بیشتری دارد و به صورت دو لنگه یا تک لنگه باز می شود.
  2. درب ریلی : این نوع درب ها بیشتر برای انبارهایی استفاده می شود که طول و عرض بزرگی دارند و به صورت ریلی باز و بسته می شوند.

🔹جک هیدرولیکی

از جک هیدرولیکی برای نصب روی درب های پارکینگ با مکان هایی که رفت آمد زیاد است استفاده می شود. این نوع جک پارکینگ دارای قدرت بالایی است و روی درب های سنگین نصب می شود که بدون لرزش و صدا به حرکت در می آید. در هنگام نصب جک هیدرولیکی علاوه بر نصب آن نیاز به نصب قفل برقی نیست می باشد.

🔹جک گیربکسی یا الکترومکانیک

  1. این نوع جک ها با استفاده از نیروی برق کار می کنند.
  2.  برای به حرکت در آمدن درب ها، نیرو از جک به گیربکس منتقل می شود.
  3.  یکی از ویژگی های خوب این درب ها، جدا بودن بخش مکانیکی از الکترونیکی آن است.
  4. استهلاک این جک نسبت به سیستم هیدرولیکی بیشتر است و در نتیجه آسیب پذیرتر می باشد.

🔹جک پنتوماتیک

  1. این نوع جک ها با استفاده از نیروی باد کار می کنند پس در نتیجه مصرف انرژی آن ها کم است.
  2. در واقع تامین کننده ی انرژی برای باز و بسته کردن این درب ها باد است.
  3. استفاده از این در ها برای مکان هایی که امکان سیم کشی وجود ندارد مناسب و  حرکت این جک ها آرام و بدون صدا است.
  4. از این جک ها در گذشته به طور گسترده ای استفاده می شد اما امروزه کاربردی ندارند.

🔷موتور جک درب پارکینگ

به طور کلی دو نوع موتور هیدرولیک و الکترومکانیکال برای نصب جک درب پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

🔹موتور جک هیدرولیک

این نوع موتور برای درب های با وزن بالا و عرض بالا استفاده می شود. این موتور با فشار روغن بازو را با قدرت بسیار بیشتری نسبت به موتور الکتریکی تنها به حرکت می اندازد.

🔹موتور جک الکترومکانیکال

این نوع موتور تنها بر روی درب ریلی و دربهای تا عرض هر لنگه ۴ متر و وزن هر لنگه ۴۰۰ کیلوگرم استفاده می شوند. موتور جکهای ریلی قویترین موتور الکترومکانیکال بین تمامی موتورهای دربهای اتوماتیک میباشند.

🔷تجهیزات جک درب پارکینگ

  1. تجهیزات جک درب پارکینگ بازویی : موتور، مدار فرمان، فلاشر، چشم مابین(فتوسل) و ریموت می باشند.
  2. تجهیزات جک درب پارکینگ ریلی : علاوه بر موتور، مدار فرمان، فلاشر، چشم مابین و ریموت، نیاز به وسیله ای که روی درب بوسیله ی پیچ و یا جوش دادن متصل می شود و دنده شانه نام دارد نیز محتاج است.

🔷نکات مهم برای محافظت از جک درب پارکینگ

  1. تعویض به موقع باتری ریموت کنترل
  2. تعبیه سایبان برای چشمی در تابستان
  3. تمیز  کردن چشمی ها
  4. روغن کاری تمامی قسمت ها (ریل، غلتک، جک و فنرها) با روغن مناسب در زمستان
  5. به نحوه باز شدن درب ها و صدای آن دقت کنید، در صورت صدای اضافه و خلل در باز و بسته شدن ، درب ها تراز نیست و باید تراز شود
  6. در زمستان برای جلوگیری از یخ زدگی موتور درب اتوماتیک را با پشم شیشه بپوشانید.

توجه داشته باشید که خرابی و عیب یابی درب اتوماتیک پارکینگ در مقاله ای داخل سایت تهران کلید توضیح داده شده است در صورتی که نتوانستید عیب یابی کنید باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

آشنایی با جک درب پارکینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *