آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

امروزه هر خانواده ای حداقل یک خودرو دارد. اغلب خودروها گران قیمت هستند و ارزش مالی بالایی برای افراد دارند و به همین جهت حفظ امنیت و پیشگیری از سرقت آن ها یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان خودروها است.

راهکارهای زیادی برای حفظ امنیت خودرو ها وجود دارد که برای پیشگیری از سرقت کافی نیستند. یکی از جدیدترین راهکارها برای حفظ امنیت خودروها نصب دوربین های مدار بسته است. این دوربین های نظارتی هم برای نظارت بر ساختمان ها و هم برای خودروها بسیار کارآمد هستند.

می توان این دوربین ها را برای خودروهای دیگر مانند اتوبوس ها، کامیون ها و … نیز نصب کرد. ماموران راهنمایی و راننگی و همچنین ماموران بیمه با توجه به تصاویر ضبط شده این دوربین های مدار بسته می توانند علت تصادف را کشف کرده و راننده های خطاکار را شناسایی کنند. همچنین این دوربین ها تصاویر با ارزشی از تعقیب و گریز را برای پلیس فراهم می کند.

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

دوربین های مدار بسته در سال های اخیر کاربرد بسیاری پیدا کرده است. یکی از انواع مشهور دوربین های مدار بسته Dash Cam نام دارند که برای نصب بر روی خودرو به کار می روند.

نصب دوربین های مدار بسته خودرو در کشورهای زیادی رایج است. روسیه یکی از بیشترین آمار نصب این دوربین ها را دارد. در سال های اخیر نصب دوربین های مدار بسته خودرو در کشور انگلستان رشد بی نظیری داشته است به طوری که درصد فروش این دوربین ها به %۳۹۵ رسیده است. دوربین های مدار بسته خودرو در کشور چین نیز به درصد فروش بالایی رسیده اند. بیشتر فیلم هایی که از حوادث گرفته می شوند، توسط این دوربین های مدار بسته ضبط شده اند.

یکی از مزیت های مهم این دوربین ها قابلیت نصب آن ها بر روی همه خودرو ها است اگر خودرو خود را مرتبا در مکانی مشخص پارک می کنید نصب این دوربین ها امنیت خودرو شما را چند برابر خواهد کرد.

بهتر است دوربین های مدار بسته را در ۳ یا ۴ زاویه از خودور نصب کنید تا تصاویر را در تمام جهات ضبط کند. اما نصب دوربین در قسمت جلویی تنها تصاویر مربوط به جلو را ضبط می کند و در صورتی که سارق از قسمت عقب به خودرو آسیب برساند تشخیص چهره او ممکن نیست. این دوربین های مدار بسته باید کیفیت بالایی داشته باشند تا امکان تشخیص چهره نیز وجود داشته باشد.

دوربین های مدار بسته خودرو انواع متفاوتی دارند که یکی از بهترین های آن ها دوربین های مدار بسته HD می باشد. دوربین های HD با کیفیت تصویر ۷۲۰p ، ۱۰۸۰p و یا Full HD بهترین انتخاب برای خودرو می باشد زیرا به علت کیفیت بالا می توانند به به عنوان مدرک در اداره پلیس یا بیمه استفاده شوند.

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

دوربین های مدار بسته را می توان به گونه ای نصب کرد که از دید سارقان مخفی بمانند. نصب دوربین مدار بسته نمی تواند از سرقت جلوگیری کند زیرا سارقین اغلب متوجه آن نمی شوند. دوربین های مدار بسته در نهایت می توانند به تشخیص چهره و هویت سارقین و خرابکاران کمک کند.

این تصاویر ضبط شده برای ارائه به شرکت های بیمه یک مدرک معتبر محسوب می شوند. در واقع تصاویر ضبط شده توسط Dash Cam مدرک خوبی برای گرفتن خسارت از شرکتهای بیمه هستند. گاهی وضوح تصویر پایین است اما پلیس می تواند با استفاده از این تصاویر فرد خطاکار را سریع تر شناسایی کند.

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

جالب است بدانید دوربین های مدار بسته خودرو در شرایط مختلف محیطی عملکرد خود را حفظ می کنندو این دوربین ها حتی در دمای ۱۰- تا ۶۰ درجه سانتی گراد نیز کارایی دارند. در نتیجه این دوربین ها در همه مناطق جغرافیایی ایران کارآمد هستند.

این دوربین ها قابلیت ثبت تصاویر در هنگام شب نیز دارند. برای ثبت تصاویر در شب، نور LED مادون قرمز نیاز است و به همین دلیل شب ها از خودرور نور قرمز درخشانی منعکس می شود که این مساله موجب شناسایی دوربین توسط سارقین می شود.

 دوربین های جدیدتر حساسیت بالاتری داسند و قابلیت ضبط تصویر در شب بدون نور مادون قرمز را دارند. با نصب این دوربین ها سارقین هنگام شب متوجه وجود دوربین در ماشین نخواهند شد. برای ضبط تصاویر با کیفیت بالا در شب، باید نور کافی در خیابان وجود داشته باشد.

اگر در بیرون لامپLED  روشن است بهتر است به جز دوربین خودرو، دوربین مدار بسته خارجی دیگری نیز در ساختمان نیز نصب کنید. دوربین مدار بسته خودرو اغلب روی آینه خودرو نصب می شوند.

 

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *