قفلهای مگنت

قفل های مگنت یا همان قفل های مغناطیسی یکی از پرکاربردترین و جدیدترین قفل های موجود در بازار جهانی هستند که ایمنی بالایی برای محیط داخلی ایجاد می کنند. قفل های مگنت و قفل های مغناطیسی برقی بیشتر برای مکان هایی که به کنترل تردد نیاز باشد نصب می شوند و برای نصب بر روی انواع درب شیشه ای، چوبی، فلزی و … مناسب می باشند. با نصب قفل های الکترومغناطیسی بر روی درب دیگر نیازی به هیچگونه قفل و درب سنتی نخواهد بود. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های قفل مگنت بر روی دو نوع درب شیشه ای و چوبی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 ⚪️قفل مگنت بر روی درب شیشه ای 

قفل مگنت بهترین ابزار برای برقی کردن درب های شیشه ای ادارات است که بهترین عملکرد را در کنترل تردد افراد و کارکنان نیز دارد. این قفل ها می توانند به صورت مستقل و یا با اتصال به سیستم های کنترل تردد، رفت و آمد افراد را کنترل نمایند. این قفل ها برای نصب در اماکن مختلف مانند مطب های پزشکان، دفاتر اداری، فروشگاه ها و درب ورودی ساختمان های مسکونی بسیار کاربرد دارند.

⚪️کاربردهای قفل مگنت درب شیشه ای

این قفل ها وزنی در حدود ۱ کیلوگرم داشته و می توانند تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل نمایند و به همین جهت برای نصب بر روی انواع درب کمد و صندوق مناسب هستند. این قفل ها را می توان بر روی درب های و پنجره های آلومنیومی، صندوق امانات، کمدهای استخر و سونا و دانشگاهها نصب نمود. یکی از کاربردهای جالب قفل های مگنت استفاده از آنها برای لیفت (بلند کردن) و رها کردن اشیا و صفحات آهنی با استفاده از جریان برق است. این قفل ها قابلیت اتصال به سیستم های مختلف کارت خوان و فرمان ۱۲ و ۲۴ ولت را نیز دارند.

قفلهای مگنت

⚪️مزایای قفل مگنت

هزینه نگهداری از این قفل ها به نسبت کم بوده و نصب آنها خیلی سریع و آسان است. این قفل ها بسیار ایمن و مستحکم بوده و کار با آنها راحت است. این قفل ها به دلیل باریک بودن برای نصب بر روی انواع درب مناسبند. از دیگر مزایای مهم این قفل می توان به قابلیت قفل شدن به صورت خودکار، مخفی بودن از دید بچه ها، قابل نصب در داخل کشو و کابینت (با ضخامت ۱۲ تا ۲۸ میلیمتر) و… اشاره کرد.

قفلهای مگنت

⚪️جریان برق قفل مگنت

این نوع قفل ها از طریق ۲ رشته سیم ۱٫۵ میلیمتری به جریان برق وصل شده و با ولتاژ ۲۴ ولت AC/DC کار می کنند. قفل مگنت درب شیشه ای به محض اتصال جریان برق، زبانه درب را رها می کنند و درب باز می شود.

قفلهای مگنت

⚪️ویژگی های مهم قفل مگنت درب شیشه ای

قفل مگنت درب شیشه ای نوعی قفل چند منظوره است که به وسیله چسبی بسیار محکم بر روی انواع سطوح صاف یا ناصاف قابل نصب است که هیچ آسیبی به سطح مورد نظر وارد نمی کند. قفل های مگنت وقتی قرمز هستند یعنی قفل باز شده و وقتی سبز هستند یعنی درب شیشه ای قفل می باشد. اگر میخواهید این قفل ها را به صورت دائم بر روی درب شیشه ای نصب کنید باید آنها را با پیچ بر روی درب نصب نمایید. این قفل ها را می توان به وسیله کلید آهنربایی مخصوص هر قفل باز نمود. قفل های مگنتی ضامنی مخصوص دارند که در صورت نیاز برای غیرفعال کردن سیستم قفل به کار می رود.

⚪️قفل مگنت بر روی درب چوبی

قفل های مگنت بر روی درب های چوبی نیز قابل نصب می باشند. از این قفل ها می توان برای نصب بر روی درب اماکن مختلف مانند دفاتر اداری، مطب های پزشکان، فروشگاه ها و درب های ورودی ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده کرد. کاربرد این درب ها مانند کاربرد قفل مگنت بر روی درب شیشه ای می باشد و برای نصب بر روی انواع صندوق امانات و کمدها مناسب است.

⚪️ویژگی های قفل مگنت بر روی درب چوبی

قفل های مگنت درب چوبی ویژگی هایی مشابه قفل های مگنت نصب شده بر روی دربهای شیشه ای را دارند. این قفل ها را می توان با چسب فوق العاده قوی بر روی انواع سطح صاف و ناصاف نصب نمود و برای نصب دائم میتوان آنها را به درب چوبی پیچ کرد. در این قفل های مگنت نیز رنگ سبز نشان دهنده قفل بودن درب و رنگ قرمز نشانه باز بودن قفل است. این قفل ها را می توان در قسمت داخلی کشو کابینت نصب نمود و برای نصب بر روی کابینت‌هایی با ضخامت بین ۱۲ الی ۲۸ میلی‌متر استفاده کرد.

قفل های مگنت در انواع مختلفی به بازارها عرضه شده اند که از مهمترین آنها میتوان به انواع قفل های مگنت یک لنگه ،۲لنگه، ضد نیروی برشی، فنری ،قفل های مگنت با اندازه های متنوع در حدود ۱۲سانت تا ۶۸ سانت اشاره کرد. وزن این قفل ها نیز متغیر بوده و بین ۴۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم است. قفل مگنت را می توان برای انواع دربهای شیشه ای، فلزی، چوبی و ریلی به کار برد.

آشنایی با ویژگی قفلهای مگنت درب شیشه ای و چوبی
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *