آموزش ایمنی منزل

آموزش ایمنی منزل

بسیار از مواقع پیش می آید که به دلیل بی دقتی کلید منزل خود و درب ورودی را گم می کنیم. در این صورت اگر یک کلید دیگر از قفل درب ورودی داشته باشید مشکل بازکردن درب را ندارید ولی اگر تنها یک کلید از درب منزل خود داشته و آن را گم کنید مجبور به تعویض قفل هستید. در این صورت می توانید با کلید سازی سیار تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید. اما دیگر نگرانی که در موقع گم شدن کلید پیش می آید و می تواند دردسر ساز هم باشد، این است که کلید به دست چه کسی می افتد و چه کسانی به آن دسترسی پیدا می کنند. که در این حالت خطر سرقت منزل شما را تهدید می کند. بهتر است زمانی که مجبورید کلید خود را به یک غریبه بسپارید یا اگر کلید شما به سرقت رفت و حتی گم شد، توپی قفل در و یا حتی ساچمه ی قفل را کلآ تعویض کنید که دیگر قفل های قبلی قادر به باز کردن درب نباشند که این کار را هم می توانید در اسرع وقت با استفاده از کلید سازی شبانه روزی انجام دهید.

از آن جا که درب های اصلی راه ورود به منزل می باشد، بهتر است که ایمنی لازم و کافی را برای آن به کار ببریم و منزل خود را از ورود سارقان ایمن سازیم.

بهتر است که برای در های چوبی ورودی قفل کمکی قرار دهیم که در مقابل فشار و ضربه مقاوم هستند. هم چنین اگر درب ورودی حیاط یا منزل شما دو لنگه است،  لنگه ی ثابت را به وسیله ی قفل چفت کنید تا امکان باز شدن درب با استفاده از دیلم کردن لنگه ی متحرک امکان پذیر نباشد. و نیز برای درب های فلزی قفل و چفت را به وسیله ی جوشکاری به پشت در محکم کنید که امکان شکست آن وجود نداشته باشد. این عمل را نیز می توان با استفاده از کلید ساز ها انجام داد.

علاوه بر این اقدامات بهتر است که برای درب های ورودی حفاظ های نرده ای یا آکاردونی نصب کنید و جنس این حفاظ را آهن توپر قرار دهید که امکان شکستن آن وجود نداشته باشد. کلید سازی ها از تمامی اقدامات امنیتی منزل آگاهی دارند و می توانند برای منزل شما آن ها را اجرا کنند.

آموزش ایمنی منزل
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *