دربهای ضد سرقت

اهمیت تعمیر درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت ایمن ترین و محکم ترین درب ها برای حفاظت از محل زندگی و کار ما هستند اما این درب ها نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است پس از مدتی نیاز به سرویس شدن یا تعمیر داشته باشند.

رگلاژ درب ضد سرقت یکی از مهمترین بخش های تعمیر و سرویس دربهای ضدسرقت است. برای رگلاژ درب ضد سرقت ترک، محل اصلی ناحیه لولای درب است. لولای درب باید به درستی قرار گرفته باشد تا رگلاژ درب نیز عملکرد صحیح و مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد.

برای تعمیر رگلاژ درب باید تمامی قطعات درب ضد سرقت درست کار کنند.  صدای ناهنجار درب هنگام بسته شدن، گیر کردن درب و … نشان دهنده عدم تنظیم صحیح رگلاژ درب است که موجب کاهش کارایی آن نیز می شود.

وقتی تعمیر کار برای تنظیم درب ضد سرقت به خانه شما مراجعه میکند ابتدا با ابزارهای خود لولاهای درب را بررسی میکند. اگر تعمیر اولیه در درست شدن لولاها بی تاثیر بود تعمیر کار لولای کمکی را به درب اضافه میکند. اگر لنگه درب به خوبی بالا نرود تعمیر کار میتواند با نصب واشرهای مخصوص این مشکل را برطرف نماید.

شاید نوع درب و کشور سازنده آن مهمترین عامل در تعمیر و سرویس آن باشد. برای مثال این راهها را میتوان برای تعمیر درب ترک اصل استفاده کرد اما برای تعمیر درب های چینی باید به سراغ روش های دشوارتری رفت. معمولا تعمیر کار هنگام تعمیر درب های ضد سرقت چینی به یک جوشکار نیز برای جابجایی لولاها نیاز دارد. به طور کلی تعمیر و رگلاژ دربهای ضد سرقت چینی سخت تر از رگلاژ درب های ضد سرقت ترک و ایرانی است.

راه های افزایش ایمنی درب های ضد سرقت

اهمیت تعمیر درب های ضد سرقت

یکی از مهمترین مسائلی که در تعمیر درب های ضد سرقت باید به آن توجه کنید میزان مهارت و دانش فنی تعمیر کار در رفع عیوب درب و رگلاژ آن می باشد.

مهمترین عیوب درب ضد سرقت که باید توسط تعمیر کار برطرف شوند:

  • شکسته شدن لولای درب
  • وجود اشکال در مغزی قفل درب ها
  • رگلاژ نبودن درب
  • خراب شدن دستگیره و عدم کارکرد صحیح قفل درب
  • نفوذ صدا از دربهای های ضد سرقت عایق صدا
  • و …

متاسفانه  بسیاری از درب های ضد سرقت موجود در بازار طبق اصول و استانداردهای لازمه و اولیه تولیده نشده اند و همین مساله موجب می شود که مدتی پس از نصب این درب ها شاهد بروز انواع مشکلات فنی در عملکرد آنها باشیم.

درب های ضد سرقت موجود در بازار غالبا ساخت کشورهای ترکیه، ایران و چین هستند که در این میان درب های ترک اصل ایمن ترین و زیباترین درب های ضد سرقت بوده که در سراسر جهان نیز محبوبیت بالایی دارند. طبیعتا این درب های ضد سرقت قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند اما ماندگاری بالا و عملکرد مثبت آنها در طول زمان در هزینه های بیهوده تعمیر و سرویس صرفه جویی خواهد کرد.

اهمیت تعمیر درب های ضد سرقت

سرویس و تعمیرات درب های ضد سرقت

قفل درب  ضد سرقت مهمترین بخش امنیتی آن است. اگر درب شما نیاز به تعمیر یا رگلاژ دارد بهتر است کار را به یک تعمیر کار حرفه ای بسپرید و از او بخواهید که وضعیت قفل را نیز بررسی نماید.

اگر قصد خرید درب ضد سرقت جدید دارید، درب های ضدسرقت دارای قفل الکترونیکی مجهز به اثر انگشت بهترین انتخاب برای شما خواهند بود زیرا این درب ها بیشترین ضریب ایمنی را نسبت به دیگر درب های ضد سرقت دارا بوده و از طرفی دچار مشکلات فنی چون خرابی مغزی درب نمی شوند.

 

اهمیت تعمیر درب های ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *