بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

هوشمند سازی منازل یکی از مدرن ترین راهکارها برای داشتن زندگی بهتر و امنیت بیشتر است. فناوری هوشمند سازی خیلی زود به بخش های مختلف زندگی انسان مانند معماری و ساختمان سازی راه یافت.

سیستم های هوشمند سازی منازل شامل بخش های متنوعی می باشد که سیستم روشنایی و نورپردازی هوشمند یکی از جالب ترین بخش های این فناوری مدرن و کارآمد است. نورپردازی روشی آسان و کم هزینه برای زیباسازی منازل و ایجاد فضایی رمانتیک و خاص درون خانه یا در محوطه بیرونی آن است.

طراحان داخلی با نورپردازی دقیق و هوشمندانه می توانند فضایی زیبا در محیط داخلی ساختمان ها ایجاد کنند. نورها تاثیرات متفاوتی بر افراد می گذارند و در صورتی که به صورت خلاقانه طراحی شوند فضایی شادتر و صمیمی تر را برای مهمانان و ساکنین خانه می سازند.

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

نورپردازی هوشمند شامل قابلیت های متنوعی مانند LED هــا، لامپ هــا، چراغ هــای ســقفی، لوســترها، نورهــای موضعــی و … می باشد. با بکارگیری صحیح هر کدام از این ابزارها می توان حالت های مختلفی از نورپردازی را در یک خانه ایجاد کرد.

  • پذیرایی از دوستان

این ایده نورپردازی بر پایه افزایش شــدت نــور است. این نوع نورپردازی فضایی شادتر ایجاد کرده و تحرک و هوشیاری دوستان شما را برمی انگیزد. در این نوع نورپردازی نورهای شدیدتر را بر روی دیوارهــا و نقــاط مــورد توجــه تنظیم کنید زیرا افراد غالبا دوست ندارند نورهای شدید روی آن ها متمرکز باشد.

مثلا می توانید نورپردازی را به گونه ای انجام دهید که نورهای شدید بر روی اشیاء مثلا یــک اثــر هنــری یــا یــک المــان طراحــی جــذاب متمرکز باشد.

  • میز شام

یکی از ایده های جذاب در نورپردازی هوشمند خانه، نورپردای میز شام است. تمرکز نور بر روی میز شام و وسایل شیشه ای و فلزی روی آن انعکاس زیبایی ایجاد می کند که فضای بانشاط تری ایجاد می کند. همچنین می توان با استفاده از نور مسقتیم سایه ای روی دیوار ایجاد کرد که خود یکی از راهکارهای خلق خلاقیت بصری می باشد.

در این نوع نورپردازی معمولا استفاده از رنگ یکی از المان های اصلی است. مثلا می توانید از رنگ های گرم مانند قرمـز و نارنجی برای داشتن فضایی گرم و شاد استفاده کنید. وجود نور قرمز روی یک دیوار، تاثیر مضاعفی در ایجاد شور و هیجان دارد.

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

  • استفاده از رنگ های ملایم

تکنیک کاهــش ســطح روشــنایی کلی و استفاده از رنگ های ملایم یکی دیگر از ایده های زیبای نورپردازی های هوشمند خانه است. این نوع نورپردازی فضایی آرام و صمیمی در خانه ایجاد می کند. در این روش می توان نورهای موضعی را روی بخش های مختلف مانند میز غذاخوری یا دیوارها انداخت که فضایی جذاب خلق کرده و همه توجه ها را به خود جلب می کند.

برای ایجاد فضایی رمانیتک دو ترفند را به شما توصیه می کنیم: تاریک بودن بخش های بالایی دیوارها و مخفی کردن منابع نور که فضایی رمانیتک به میز شام شما خواهد داد.

  • نورپردازی اتاق خواب

شما هم احتمالا جزء افرادی هستید که در انتهای شب تمهیداتی برای داشتن یک خواب راحت اندیشیده اید. در این زمان شما از هوشیاری روزانه فاصله می گیرد و سعی می کنید با خواب راحت به آرامش برسید. نورپردازی هوشمند در این زمینه نیز به کمک شما می آید.

مثلا می توایند نورها را به گونه ای تنظیم کنید که در تختخوابتان مطالعه ای آرامش بخش پیش از خواب داشته باشید. برای این کار باید چراغ خواب را طوری تنظیم کنید که نور تنها به اندازه یک مطالعه آرامش بخش وجود داشته باشد. سایر بخش های اتاق خواب را تاریک بگذارید اما روشنایی کم به اندازه ای که بتوانید همه چیز را ببینید لازم است.

 

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

  • نورپردازی هنگام خواب

خیلی از افراد آخر شب گرسنه می شوند و مایلند پیش از خواب چند لقمه ای غذا بخورند. بهتر است نور ملایم شبانه ای برای آشپزخانه تنظیم شود تا مجبور به روشن شدن چراغ نشوید زیرا اگر یکباره وارد روشنایی شدید آشپزخانه شوید خواب شما دچار اختلال می شود.

از طرفی خاموشی کامل آشپزخانه نیز دردسرزا است. ممکن است در حین گشتن دنبال غذا سروصدا را ایجاد شود و بقیه ساکنین خانه را از خواب بیدار کند. بنابراین بهترین راهکار، تنظیم نور مناسب و بسیار کم در آشپزخانه است، در حدی که هر چه می خواهید راحت پیدا کنید و بدون برخورد به در و دیوار یا مبلمان به آشپزخانه بروید.

در نورپردازی هوشمند ردیاب های حرکتی در مسیر آشپزخانه تعبیه می شود که با حرکت شما یک به یک روشن خواهند شد و پس از گذر کردن شما، طبق فواصل زمانی مشخص یکی یکی خاموش می شوند.

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

  • استقبال از مهمانان

معمولا ورودی هر خانه تاثیر زیادی برای خوش آمد گویی به مهمانان دارد. با طراحی یک نورپردازی خوب می توان هم مهمانان را از نــور شــدید روز بــه نــور ملایــم محیــط داخلــی دعوت کرد و هم نقاط جذاب خانه را برجسته تر کرد.

ورودی خانه در طول روز نیز باید اندکی روشن باشد تا مهمانان از نور شدید روازنه به یکباره وارد تاریکی محیط داخلی خانه نشوند. از طرفی ورودی خانه در هنگام شب نیز نباید خیلــی روشــن باشــد تا هنگامی که مهمانان از تاریکی شب وارد خانه می شوند به یکباره با نور شدیدی مواجه نشوند.

نور و روشنایی یکی از المان های جذاب در معماری است و اغلب افراد خانه های روشن را به خانه های تاریک ترجیح می دهند. با استفاده از نورپردازی هوشمند می توان نور مستقیم را بر آثار هنری و اشیاء دکوری متمرکز کرد تا تاکید بیشتری بر زیبای آن ها ایجاد شود.

 مسیرهای اصلی موجود در خانه مانند مسیر منتهی به اتـاق نشـیمن یـا ناهارخـوری باید کاملا روشن شوند و در عوض مسیرهای دیگر کم نور باشند. با استفاده از نورپردازی هوشمند می توان زیبایی معماری خانه ها را دوچندان کرد. در نورپردازی هوشمند شما تنها با فشردن یک کلید نورپردازی ها زیبا و خیره کننده را در خانه خواهید داشت.

 

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند
کلیدواژه‌ها:

1 دیدگاه در “بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

  • بهمن 27, 1397 at 12:55 ب.ظ
    Permalink

    با تشکر از اطلاعات و خدمات خوبتون. خانه هوشمند آلفا، ارائه دهنده یک خانه هوشمند ایده آل از شما دعوت میکنه که از بیش از ۷۰۰ نمونه پروژه این مجری هوشمندسازی دیدن کنید. خانه هوشمندی که چیزی فراتر از کنترل روشناییه. از شما میپرسم: تا چه اندازه براتون مهمه که در چه خونه ای زندگی کنید؟؟ خانه ای که وقتی شما حضور دارید خادم شماست و وقتی حضور ندارید نگهبان!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *