تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی


انواع قفل درب های چوبی منازل ممکن است به دلیل های گوناگونی خراب شده و این خرابی از خود قفل و یا دستگیره باشد. تعمیر کردن قفل چوبی در این مواقع ضروری می باشد. بیشتر مشکلات قفل و دستگیره های درب باید قبل از این که دچار مشکلات اساسی تر بشوند باید اصلاح و برطرف گردند. در این مواقع شما می توانید به کلید سازی تهران کلید در تمام نقاط تهران تماس حاصل نموده و کارشناسان آن ها را در درب منزل خود داشته باشید.

🔶چگونه قفل درب پی وی سی را تعمیر نماییم؟

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان نمودیم قفل های درب چوبی ممکن است به دلایلی خراب شوند و در مواقعی نیاز به تعمیرکار نباشد. ممکن است این مشکل به دلایلی مانند کثیف بودن قفل و یا خشک بودن مکانیزنم آن باشد. در این مواقع در صورتی که مشکل این دو مورد باشد می توانید با یک روغن کاری قفل و یا یک سرویس ساده آن را برطرف نمایید. در برخی موارد هم می توانید دستگیره های درب داخلی را به راحتی عوض کنید. در این مواقع نیازی به تعمیرکار پیدا نخواهید کرد و خود شما می توانید با یک تغییر و اصلاح ساده تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی خود را انجام نمایید. در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی و جزییات آن آشنا نماییم. پس با ما همراه باشید.

🔶تعمیر قفل درب پی وی سی

در صورتی که شما خودتان می خواهید تعمیر قفل درب چوبی و پی وی ی خود را انجام نمایید، نیاز به ابزارهایی مانند پیچ گوشتی در چند نوع، دم باریک، انبر دست و روغن دان و همچنین کمی بلد بودن کارهای فنی خواهید داشت. پس در ابتدا در صورتی که با کارهای آشنایی دارید این ابزار را باید تهیه نمایید زیرا بدون ابزار انجام کارها امکان پذیر نمی باشد. در بین کار ممکن است کار تخصصی تر شود و برای باز نمودن دسته درب چوبی به برخی از ابزار مانند خارکش احتیاج پیدا نمایید یا این که احتیاج پیدا نمایید قفل را در یک گیره بسته نمایید تا تعمیرات موردنیاز را روی آن انجام دهید. در برخی از مواقع هم نیاز است تا فردی همراه شما باشد و در این کار به شما کمک نماید. پس در کل نمی توان گفت کار راحتی بوده و نیاز به هیچ تخصص و یا کمکی نخواهید داشت.در صورتی که اصلا سررشته ای از این کار ندارید و یا ابزارتان کافی نیست می توانید با کارشناسان با تجربه در این زمینه تماس حاصل نمایید.

🔶نکات مهم در تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی

  1. توجه نمودن به کیفیت یراق آلات و همچنین قفل درب پی وی سی بسیار مهم می باشد. استفاده کردن از جنس های بدون کیفیت و یا با کیفیت پایین علاوه بر کار مجدد و خراب شدن قفل می تواند هزینه ای بیش تر بر روی دست شما بگذارید. پس در این زمینه نهایت دقت را نمایید تا قفلی که عوض می کنید مدت های زیادی برای شما کارکند و مجدداً دچار خرابی نشود.
  2. نکته مهمی که باید به آن توجه نمود در مورد تعمیر قفل درب پی وی سی موضوع عایق بندی درب می باشد که در مورد این نوع درب ها اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه نمود. به همین دلیل سرویس و رگلاژ کردن قفل های درب پی وی سی امری مهم محسوب می شود که باید به آن توجه نمایید.
  3. نکته دیگری که باید به آن توجه نمود در مورد اهرم توپر درب های پی وی سی است. استفاده کردن از اهرم هایی که توپر و بلند باشند می تواند باعث شود که در زمان بستن و باز نمودن درب پی وی سی فشار کم تری به قفل وارد شده و قفل زودتر شکسته شده و یا هرز شود. پس باید در زمان تعویض و یا تعمیر به این نکته هم توجه نمایید.

🔶تعمیر قفل درب های دوجداره

در ساختمان های نوساز بیش تر از درب های دو جداره یا همان یو پی وی سی استفاده می کنند که این درب ها به نوعی جای درب های پی وی سی را گرفته اند. البته شاید به نظر برسد در ظاهر فرقی بین پروفیل ساخت درب های دوجداره وپی وی سی به نظر نرسد ولی از لحاظ کیفیت و همچنین متریال ساخت قفل با همدیگر متفاوت می باشند. به این دلیل تعمیر قفل های درب دوجداره به خاطر مکانیزم خاصی که در ساخت درب های یو پی وی سی و یراق آلات استفاده شده است باید دقت نمایید زیرا اگر بدون آشنایی و مهارت این کار را انجام نمایید باعث آسیب دیدن قسمت های دیگر خواهد شد که جبران خسارت آن دشوار می باشد.

🔶موارد مهم در تعمیر قفل درب های دوجداره

  1. به دلیل این که درب های چوبی و دو جداره دارای جزییاتی در تعمیرات می باشند در صورتی که تبحری ندارید باید به تعمیرکار و متخصص این امر که تجربه در این زمینه دارند رجوع نمایید.
  2. در صورتی که خود شما تجربه کافی یا مهارت دارید می توانید با عوض کردن دستگیره دچار مشکل، یا تعمیر درب های آسیب دیده، مشکلات آن را برطرف نمایید.
  3. در تعمیر قفل های درب های UPVC، به این نکته دقت نمایید در بسته شدن در این درب ها به صورت عایق بندی می باشد. خصوصیات منحصر به فرد این درب ها به دلیل داشتن عایق بودن حرارتی و صوتی می باشد.
  4. با توجه به طراحی ایمنی که در مدل این نوع درب های UPVC انجام می شود آن ها به صورت ایمن کرده است پس در صورتی که به هر دلیل قفل و دستگیره های درب های یو پی وی سی دچار مشکل شدند باید آن را تعمیر یا تعویض نمود.
  5. در صورتی که مشکل قفل درب یو پی وی سی به خاطر توپی یراق آن باشد و داخل قطعه زاماک قرار نمی گیرد باید قطعه ای به نام اسپانولیت را تعمیر کرده و یا همان قطعه زاماک را تغییر نمایید.


تعمیرات درب چوبی هم مشابه با انواع مختلف درب‌های مدل های دیگر امری می باشد که در صورتی که درست و صحیح و با مهارت انجام نشود می تواند به درب یا قفل شما آسیب زیاد و غیرقابل جبرانی وارد نماید. پس در صورتی که قصد دارید این کار را به صورت شخصی انجام نمایید باید از مهارت خود مطمئن گردید. در غیر این صورت باید با مشورت با کارشناسان و تعمیرکاران تعمیر قفل انواع درب تماس حاصل نمایید. کارشناسان تهران کلید به صورت سیار و شبانه روزی و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان عزیز می باشند.

تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *