شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

امروزه به دلیل افزایش آلودگی های صوتی و زیستی و اهمیت صرفه جویی در منابع انرژی تجدید ناپذیر همچون گاز استفاده از شیشه های دو جداره به عنوان عایق حرارتی، صوتی اهمیت خاصی پیدا کرده است. در سال های اخیر شیشه های دو جداره به گزینه اول برای نصب در پنجره های کوچک و بزرگ خانه های نوساز تبدیل شده اند.

فواید شیشه های دو جداره استاندارد:

  1. یکی از بهترین اثرات شیشه های دو جداره استاندارد کاهش آلودگی های صوتی است. شیشه های دو جداره عایق صوت بوده و به میزان ۳۰ الی ۴۵ دسی بل از عبور صدا جلوگیری می کنند.
  2. پیشگیری از مصرف انرژی و کاهش هدر رفت انرژی به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد
  3. پیشگیری از نفوذ گرد و غبار و آب

کاربرد شیشه در ساختمان سازی به ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد اما شیشه های دو جداره در قرن نوزدهم برای اولین بار ساخته شدند. با پیشرفت تکنولوژی شیشه های دوجداره نیز تحول عظیمی پیدا کرده و کاربردهای بیشتری پیدا کردند.

امروزه در ساخت شیشه های دو جداره صنعتی از انواع ماشین های اتوماتیک برش زننده شیشه، چسب های بوتیل و پلی سولفاید، مواد جاذب رطوبت، گاز آرگون بین دو جداره شیشه و … استفده می شود. امروزه استفاده از این تکنولوژی ها در ساخت شیشه های دو جداره موجب شده است که شیشه های دو جداره صنعتی عایق های بسیار خوب صوت و انرژی با دوام طولانی و استحکام بسیار بالاتر باشند.

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

تشخیص شیشه های دو جداره صنعتی و استاندارد از شیشه های غیر استاندارد و ساخته شده به روش دستی بسیار مهم است. شیشه های دو جداره ای که به روش صنعتی ساخته می شوند برای همه مراحل ساخت مانند برش شیشه، تزریق عایق بوتیل، تزریق عایق پلی سولفاید، تزریق مواد جاذب رطوبت و گاز آرگون از ماشین های اتوماتیک و استاندارد استفاده می شود.

اما در شیشه های دو جداره ای که به روش دستی ساخته می شوند تمامی عملیات ذکر شده به شکل دستی انجام می شود و در نتیجه شیشه دو جداره ساخته شده از استاندارد لازم برخوردار نمی باشد.

یکی از تفاوت های شیشه های دوجداره صنعتی و دستی در قسمت فاصله گذار شیشه دو جداره است. شیشه های دوجداره صنعتی و استاندارد دارای فاصله گذار یک تکه هستند در حالی که شیشه های دوجداره غیر استاندارد و دستی دارای فاصله گذار چهار تکه هستند.

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

نشانه های شیشه های دو جداره غیر استاندارد و ساخته شده به روش دستی:

  1. تشکیل ابر و مه در بین دو جداره داخلی شیشه های دوجداره
  2. محکم نبودن چسب و پرس بین جداره های شیشه و اسپیسر( فاصله گذار)
  3. با کیفیت نبودن مواد جاذب رطوبت و وجود رطوبت در درون شیشه دو جداره
  4. بی کیفیت بودن عایق ثانویه و تزریق نادرست آن که منجر به نفوذ هوا به درون شیشه دو جداره می شود.

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *