درب بازکن

با پیشرفت تکنولوژی عملاً قفل های کامپیوتری جای خود را به انواع قفل برقی سیزا، کله گاوی و یوتاب داده اند. با نصب قفل برقی و عملا وصل کردن آن به آیفون صوتی یا تصویری دیگر نیازی به حضور شما تا درب منزل برای باز کردن درب خانه یا آپارتمان نیست کافیست شاسی درب بازکن را بزنید تا درب به صورت اتوماتیک باز شود. در صورتی که در باز کردن درب آیفون با مشکل مواجه شدید باید آن را رفع نمایید.

می توانید مقالات مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa

کار نکردن درب بازکن آپارتمان و خانه می‌تواند دردسر ساز باشد

برخی اوقات شاید در نگاه اول فکر کنید که کار نکردن درب آپارتمان زیاد حاد نباشد و با انداختن کلید از پنجره خانه به راحتی امکان باز کردن کسی که زنگ درب را زده است بدهید اما شکستن کلید و حتی به صورت حادتر امکان سوخت قفل برقی وجود دارد. با این اوصاف بهتر است هر چه زودتر نسبت به رفع مشکل باز نشدن درب واحد آپارتمان و خانه خود اقدام کنید.

درب بازکن

نحوه باز کردن درب آپارتمان توسط درب بازکن الکتروپیک

بهتر است قبل از اینکه به بررسی عوامل اصلی باز نشدن درب آپارتمان و خرابی قفل برقی بپردازیم یک تعریف کلی از نحوه باز شدن درب آپارتمان با فشردن دکمه بازکن برای شما شرح دهیم. رله قطع کن داخل قفل برقی وجود دارد که با فشردن شاسی درب بازکن عملا مقدار ولتاژ مورد نظر برای آن ارسال می‌شود تا امکان باز شدن درب وجود داشته باشد.

رله درب باز کن شامل بویین رله، تیغه های باز و بسته است که داخل قفل برقی و قفل های زنجیری به صورت واضح مشخص است

باز نشدن درب سیستم آیفون برای یک واحد یا چند واحد ممکن است رخ دهد

باز نشدن درب اپارتمان با فشردن دکمه درب بازکن می‌تواند به دو عامل اصلی بستگی داشته باشد.

  1. باز نشدن درب باز کن برای یک یا چند واحد
  2. باز نشدن درب باز کن برای همه واحد ها

دلایل اصلی باز نشدن درب آیفون برای یک یا چند واحد چیست؟

اگر واحد شما یا چند تا از همسایه های شما با فشردن شاسی درب بازکن عملا درب آپارتمان باز نمی‌شود عوامل زیر از دلایل اصلی باز نشدن است.

  1. شاستی درب باز کن
  2. برد تغذیه آیفون تصویری
  3. قطعی در سیم کشی
  4. فاصله زیاد با درب
  5. مناسب نبودن جنس کابل
درب بازکن

امکان خراب شدن شاسی درب بارکن وجود دارد

همانطور که اشاره کردیم با فشردن شاسی درب بازکن عملا ولتاژ مورد نیاز برای رله قطع کن ارسال می‌شود یعنی شاسی وظیفه فرمان و رساندن ولتاژ را دارد که برخی اوقات خرابی شاسی ممکن است باعث عدم باز شدن درب آپارتمان شود. برای اینکه بتوانید از سالم و خرابی شاسی درب بازکن مطمئن شوید کافیست از اهم متر یا بارز استفاده کنید.

نرسیدن ولتاژ مناسب برای قفل برقی

سوختن برد درب بازکن ممکن است از دلایل عدم ارسال ولتاژ مناسب برای رله قطع کن قفل بازکن باشد بنابراین برخی اوقات تعویض قطعه برد تغذیه آیفون می‌تواند راه کار اصلی باشد.

اشکال در سیم کشی ساختمان

متاسفانه در کشورمان یاد گرفتیم که خیلی از کارهای تخصصی توسط افراد مبتدی انجام شود از این رو ممکن است یکی از دلایل قطعی درب بازکن آیفون الکتروپیک قطعی در سیمکشی باشد که افراد متخصص با بررسی این مورد سریعا به رفع آن خواهند پرداخت.

افت ولتاژ ممکن است در کابل های جنس نامرغوب انجام شود

همانطور که طولانی بودن راه و مسیر درب بازکن با پنل اصلی آیفون ممکن است باعث عدم ارسال به موقع ولتاژ رله قطع کن شود برخی اوقات به کار بردن کابل های با جنس نامرغوب باعث افت ولتاژ شود.

برخی از نصابان آیفون تصویری با خرید کابل نامرغوب به فکر منفعت خود هستند که متاسفانه در دراز مدت ساکنین آپارتمان را دچار مشکل خواهد کرد.

عوامل و دلایل اصلی باز نکردن درب بازکن آیفون در تمامی واحدهای ساختمان چیست؟

تا به الان به بررسی عوامل خرابی درب بازکن برای یک یا چند واحد پرداختیم اما اگر درب آپارتمان توسط همه ی واحدهای آپارتمان باز نمی شود دلیل اصلی خرابی قفل باز کن یا سوختن کامل قفل برقی آپارتمان است.

  1. بررسی رله درب
  2. بررسی سیم درب باز کن
  3. بررسی خود درب باز کن
  4. بررسی ترانس درب باز کن
امکان معیوب بودن رله قطع کن هر واحد وجود دارد

با فشردن شاسی درب باز کن عملا باید صدای تق از قفل آپارتمان به گوش بیاید در غیر این صورت رله قطع کن قفل خراب است. با دادن ولتاژ مناسب به بویین رله توسط بارز یا وارد کردن ولتاژ ۱۲ ولتی به بویین امکان تست خرابی رله قطع کن وجود دارد.

قطع شدن سیم قفل باز کن

به وفور مشاهده می شود که سیم قفل برقی ممکن است لای درب آپارتمان گیر کند و با تردد زیاد و باز و بستن درب آپارتمان عملا سیم درب بازکن قطع شده باشد.

امکان سوختن قفل بازکن آپارتمان وجود دارد

برخی اوقات ممکن است مشکل از درب بازکن آیفون تصویری الکتروپیک نباشد بلکه قفل برقی که روی درب اصلی آپارتمان نصب است سوخته باشد که باید نسبت به تعویض و نصب قفل برقی توسط متخصصین اقدام کنید.

امکان سوختن ترانس قفل بازکن وجود دارد

هر قفل برقی برای اینکه بتواند با مقدار ولتاژ لازم برای باز کردن درب آپارتمان داشته باشد نیاز به ترانس تغذیه دارد برخی اوقات سوختن ترانس تغذیه باعث باز نشدن درب آپارتمان خواهد شد.

مشکلات معمول در آیفون های تصویری الکتروپیک و راه رفع آن ها

  1. زنگ نخوردن مانیتور داخلی آیفون تصویری الکتروپیک

چندین دلیل برای زنگ نخوردن وجود دارد که ما چند مورد رایج آن را عنوان می کنیم:

  • خرابی برد صدا: برد صدا وظیفه قطع و وصل صدا و تصویر را دارد و باید برای رفع مشکل قطعه هوک را بر روی برد اصلی عوض کنیم. شاید هم مشکل آن مربوط به آی سی سوخته باشد که باید عوض شود.
  • خراب شدن بلندگوی داخلی : درصورت پخش نکردن صدای زنگ باید آن را تعویض کنید.
  • خرابی سوئیچر: اگر آیفون در ساختمانی با بیش از هفت طبقه نصب شده باشد از قطعه ای به نام سوئیچر استفاده می شود که در صورت خرابی باید عوض شود.
  1. شنیده نشدن صدای زنگ در پنل خارجی آیفون تصویری الکتروپیک:زمانی که شما شاسی زنگ را می زنید و صدایی نمی شنوید به احتمال زیاد خرابی مربوط به قطعه هوک می باشد که باید عوض شود.
  1. عمل نکردن درب بازکن آیفون تصویری الکتروپیک:اگر درب بازکن برای یکی از واحدها عمل نکرد باید مواردی مانند خراب شدن شاسی آیفون، ورود ولتاژی نامناسب به برد تغذیه، امکان قطعی در سیم کشی آیفون، طولانی شدن سیم کشی و کیفیت آن بررسی گردد. در صورتی که درب بازکن برای تمام واحدها کار نمی کند باید مواردی مانند خراب بودن رله آن، قطع شدن سیم درب بازکن، سوختن آیفون، سوختن ترانس 12 ولت آیفون را بررسی کنید.
  1. آبی شدن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک:آبی شدن تصویر در آیفون ها می تواند به دلیل مشکل در سیم تصویر، خرابی میکروسوئیچ، خراب شدن پتانسیومتر و یا استفاده کردن از سیم بی کیفیت باشد.
  1. انتقال ندادن صدای رفت و برگشت در آیفون: زمانی که صدا در بین پنل خارجی و مانیتور داخل واحد انتقال داده نمی شود باید به مواردی مانند خراب شدن برد اصلی پنل، قطع شدن میکروفن در پنل و مانیتور داخلی و خارجی، خرابی برد مانیتور، سوختن آی سی صدا و از کار افتادن خازن های صدا اشاره نمود.
  1. یک طرف بودن صدا در آیفون:  زمانی که صدا از بیرون توسط گوشی داخلی شنیده نشده ولی صدا به بیرون از ساختمان انتقال داده می شود ممکن است خراب بودن شاسی قطع کن مانیتور باشد یا بردهای صدا سوخته شده و یا سیم دهنی قطع شده باشد.
  1. زمان فشردن کلید درب بازکن صدای آزاردهنده ای شنیده می شود: این مشکل ممکن است به دلیل زیاد بودن ولوم میکروفن و اسپیکر باشد یا کم بودن فاصله میکروفن و بلندگو اتفاق بیوفتد.
  1. آیفون به صورت خودکار زنگ می خورد: مواردی که ممکن است باعث این مورد شود گیرکردن  یا خراب شدن شاسی زنگ، خراب شدن میکروسوئیچ در مانیتور داخلی، مشکل در سیم کشی
  1. پس از فشار دادن شاسی آیفون به صورت یکسره صدا می دهد: در بررسی این مشکل باید برد صدا در پنل داخلی چک شود.
  1. زمانی که شاسی آیفون فشرده می شود فیوز داخلی می سوزد: اگر برای سیم کشی از ترانس 12 ولتی استفاده کرده باشید این مشل به وجود می آید و باید کل سیم کشی چک شده و از ترانس تغذیه 24 ولتی استفاده کنید.

نتیجه گیری :

با وجود تمامی امکانات آیفون های تصویری و انواع قفل برقی برخی اوقات ممکن است با مشکلاتی چون کار نکردن درب بازکن در آیفون الکتروپیک و مدل های دیگر مواجه شوید که بهتر است به عیب یابی آن بپردازید. می توانید در هر منطقه ای از تهران که می باشید با کارشناسان کلید سازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید. تهران کلید ارائه کننده انواع مدل های قفل و مغزی درب های ضد سرقت و همچنین تعمیرات انواع قفل های درب منازل و ساخت سوئیچ انواع خودرو می باشد.

علت کار نکردن درب بازکن در آیفون الکتروپیک

51 دیدگاه در “علت کار نکردن درب بازکن در آیفون الکتروپیک

    • شهریور 28, 1399 at 12:29 ب.ظ
      Permalink

      بسیار عالی اما اگه توضیحات همراه باتصویرباشد دیگه نورالانوراست باتشکرزیاد

      پاسخ
      • دی 12, 1399 at 4:50 ب.ظ
        Permalink

        متشکرم حتما

        پاسخ
      • اردیبهشت 15, 1400 at 1:20 ب.ظ
        Permalink

        بله درست فرمودید

        پاسخ
    • دی 12, 1399 at 4:49 ب.ظ
      Permalink

      متشکرم دوست گرامی

      پاسخ
  • آذر 30, 1399 at 2:48 ب.ظ
    Permalink

    ما آیفون تصویری سیماران داریم و بعد از چند ماه فقط آیفون ما کسی از بیرون به آیفون ما زنگ میزد زنگ برای ما نمیخوورد بعد از چند روز دیگه کلا زنء در نمیخورد یعنی ما میزدیم عمل نمیکرد میشه راهنماییم کند ممنون

    پاسخ
    • دی 12, 1399 at 4:49 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس گرفته و از کارشناس تهران کلید مشاوره بگیرید.

      پاسخ
    • تیر 27, 1401 at 10:44 ق.ظ
      Permalink

      سلام احتمالا بارندگی باعث زنگ زدگی زیر شاسی شده،ازبیرون انراباز کنید وسنباده بزنید ودوباره ببندید البته بااحتیاط لازم

      پاسخ
  • اسفند 30, 1399 at 11:33 ب.ظ
    Permalink

    آیفون زنگ میخوره اما درب باز نمیشه و صدا هم از گوشی نمیاد

    پاسخ
  • فروردین 12, 1400 at 0:57 ق.ظ
    Permalink

    سلام درب بازکن ما همش در حال کار کردم مجبور به قطع کردن سیم در بازکن شدیم چه باید کرد

    پاسخ
    • تیر 30, 1401 at 5:05 ب.ظ
      Permalink

      دو تا سیم در باز کن یه جایی بهم وصل شده و اتصال دارد

      پاسخ
  • اردیبهشت 15, 1400 at 1:11 ب.ظ
    Permalink

    ممنون از نوشته های شما ولی بیشتر ما نیاز داریم مرحله ب مرحله راهنمایی تصویری و نوشتاری باشه تا تقسیم بندی احتمال اشکالات این که راهنمایی نشد.

    پاسخ
  • اردیبهشت 15, 1400 at 1:15 ب.ظ
    Permalink

    با درود و تشکر. حد اقل تصویر اول را میتونید ۴ تا محل اتصال سیم را بنویسید هر مدام نربوط ب چی هست و از پشت پنل دم در با یک تکه سیم تست سلامت بودن رله یا نسوختن فیوز یا در باز من را اطلاع رسانی کنید .

    پاسخ
    • اردیبهشت 15, 1400 at 1:18 ب.ظ
      Permalink

      در صورتی که سیم تست شده و فیوز سالمه و صدا میاد ولی کلید در باز کن عمل نمیکنه. در ضمن کلید هم سالمه . برد هم سالمه. کدام سیم در پنل بیرون در قطع یا جا بجا هست؟

      پاسخ
  • شهریور 12, 1400 at 5:24 ب.ظ
    Permalink

    سلام .ایفون تصویری تک واحدی است.دربازمی شودامابرخی اوقات برای بستن در بایدزنجیربلندرابکشی تابسته شودعلت چیست؟متشکرم ازراهنمایی شما

    پاسخ
    • آبان 10, 1401 at 7:50 ب.ظ
      Permalink

      سلام علت عدم تنظیم زنجیره که باید در حالت کشیده باشد

      پاسخ
  • شهریور 18, 1400 at 0:38 ق.ظ
    Permalink

    مانیتور درب بازکن خاموش شده و روشن نمی شود علتش چیست

    پاسخ
  • شهریور 19, 1400 at 4:18 ق.ظ
    Permalink

    سلام ایفون تصویری تک واحدی است یک بار بزنی کار میکنه یک بارکار نمیکنه چرا؟

    پاسخ
  • مهر 16, 1400 at 7:03 ب.ظ
    Permalink

    سلام . آیفون تصویری پیک نصب کردیم وقتی پنل جلوی درب باز میکنیم همه چیزش خوبه ولی کامل میبندیم سرجاش موقع مکالمه صوت بلند میکشه . ایرادش چیه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • آبان 8, 1400 at 11:13 ب.ظ
      Permalink

      نزدیک شدن اتصالات و چسبندگی آنها به همدیگه دلیل صوت کشیدن آیفون هستش

      پاسخ
    • آبان 14, 1400 at 4:04 ق.ظ
      Permalink

      سلام بچه ها کسی جواب نمی ده ولی من خودم برقکارم اون سوت کشیدن.
      کیفیت سیمها علت عصای اینه که اکثرا نصابهای ایفون سیم ارت را قطع میکنن.
      باید سیم ارت دور سیمهاای که به ایفون وصل میشه چند دور بپیچن تا صدای نویز یا سوت از بین برود

      پاسخ
    • اردیبهشت 25, 1401 at 3:41 ب.ظ
      Permalink

      شما می تونید ولوم میکروفون رو از داخل پنل بیرونی کم کنید

      پاسخ
    • مرداد 5, 1401 at 2:08 ق.ظ
      Permalink

      ولوم صدای پشت پنل کم کنید

      پاسخ
  • مهر 27, 1400 at 6:37 ق.ظ
    Permalink

    سلام، درب بسته میشود اما ققل نمیشود یعنی درب بدون کلید وبا فشار باز میشود. آیا ضامنی دارد که درب بسته نشود و باز بماند

    پاسخ
    • آبان 24, 1401 at 11:32 ب.ظ
      Permalink

      سلام به شما . اگر قفل بدون آیفون رو مد نظرتون هست باید بگم پیچ قفل رو باز کنید و تنظیم کنید تا محکم بچسبد به خود درب و فاصله نداشته باشه و در همان موقعیت پیچ را محکم کنید. و با کلید امتحان کنید. حتما درست شده.

      پاسخ
  • آبان 22, 1400 at 11:23 ق.ظ
    Permalink

    سلام اینهایی که راهنمایی کردی اگر همراه با تصویر بود خیلی بهتر بود

    پاسخ
  • آبان 28, 1400 at 8:47 ب.ظ
    Permalink

    بافشردن کلید از درب بازکن صدای تق به گوش می رسه اما درب باز نمیشه. مشکل در کجاست؟

    پاسخ
    • دی 6, 1400 at 8:00 ب.ظ
      Permalink

      زنجیرش خوب نبستن

      پاسخ
    • دی 6, 1400 at 8:00 ب.ظ
      Permalink

      زنجیرش خوب نبستن

      پاسخ
    • خرداد 8, 1401 at 6:18 ب.ظ
      Permalink

      دقیقا من هم همین مشکل رو دارم

      پاسخ
    • خرداد 16, 1401 at 7:59 ب.ظ
      Permalink

      1.ممکنه زنجیر بین درب باز کن و قفل ویا بین در باز کن و بست درب رگلاژ نباشد
      2.بوبین در باز کن ضعیف شده
      3.منبع تغذیه یا ترانس از درب دور باشه یا به هر دلیلی افت ولتاژ دارین
      4.قطعات داخلی درب باز کن نیاز به روغن کاری داره یا به علت پلیسه گیر کرده

      5.
      6.

      پاسخ
  • آذر 25, 1400 at 9:56 ب.ظ
    Permalink

    کارآمد بود .مرسی

    پاسخ
  • اسفند 5, 1400 at 5:04 ب.ظ
    Permalink

    اصلا بدرد نمیخوره ایفون الکتروپیک

    پاسخ
  • فروردین 1, 1401 at 6:54 ق.ظ
    Permalink

    ممنونم از راهنمایی تون انشاالله سالم وزنده وعاقبت بخیر باشید باخانواده محترم

    پاسخ
  • فروردین 5, 1401 at 10:33 ق.ظ
    Permalink

    بعضی مواقع همه مراحل گفته شده سالم هست .
    اما در تجربه ای که من داشتم ، با سولفاته و پوسیده شدن مدار در بورد پنل دم دری عمل باز کردن انجام نمیشد که با پاک کردن سولفاته ، سیم کشی و لحیمکاری روی مسیرهای روی بورد مشکل حل شده

    پاسخ
  • اردیبهشت 2, 1401 at 11:27 ق.ظ
    Permalink

    سلام، مطالب مفید بود. سپاسگذارم

    پاسخ
  • تیر 20, 1401 at 12:12 ب.ظ
    Permalink

    درب بازکن الکتروپیک نو مدل ۶۷۱وصل کردم کار میکنه ولی باز نمیکنه علت ؟

    پاسخ
  • مرداد 30, 1401 at 1:44 ق.ظ
    Permalink

    علامت قفل روی نمایشگر پیک چیست وچرا موقعی که در بازکن‌میزنیم اون علامت میاره ودر باز نمیکنه

    پاسخ
  • مهر 4, 1401 at 0:45 ق.ظ
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر
    ی آیفون تصویری کوماکس نصب کردم همه چیزش اوکیه فقط درب بازکن کار نمیکنه صدا میده اما عمل نمیکنه
    قبلا هم که صوتی داشتن همین مشکل وجود داشته
    علتش چیه؟؟؟

    پاسخ
  • مهر 23, 1401 at 10:20 ب.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشید ببخشید چرا سیم مثبت را به در باز کن اتصال میدیم در باز نمی شود

    پاسخ
  • دی 21, 1401 at 7:58 ب.ظ
    Permalink

    بافیلم خیلی بهتره،چون بهترافرادیادمیگیرند،انشالله بافیلم وتصویرهم نشان بدین،مرسی

    پاسخ
  • بهمن 1, 1401 at 5:09 ب.ظ
    Permalink

    باسلام برق از پنل برای قفل نمی آید چون برقی که از ترانس می‌آید مستقیم به قفل میدهم کار می‌کند حال بفرمایید باید چکا کنم که برق خروجی از پنل درست شود

    پاسخ
  • اسفند 7, 1401 at 10:47 ب.ظ
    Permalink

    🏫 سلام آیفون صوتی تابان _کلید درب باز کن رو فشار میدم اما درب باز نمیشه
    اگه میشه راهنمایی کنید ممنون🙏🌺

    پاسخ
  • فروردین 11, 1402 at 0:31 ق.ظ
    Permalink

    سلام
    آیفون تصویری الکتروپیک ۱۲۸۶ دارم وقتی در رو باز میکنم از هردو طبقه وشستی در بازکن و ول مکنم در بازکن قطع نمیکنه تا گوشیو سر جاش بزارم؛ اشکال دقیقا تو کدوم قطعه برد پانل بیرونه؟

    پاسخ
  • اردیبهشت 5, 1402 at 7:12 ب.ظ
    Permalink

    سلام ایفون درب کلا قطع شده ،نه زن میخوره نه از داخل منزل صدامیاد میگن دفعات زیادی زنگ زدن که ایفون قطع کرده ،ایا درست است و برای رفع اشکال ان چه کارکنیم؟

    پاسخ
  • اردیبهشت 22, 1402 at 6:48 ق.ظ
    Permalink

    آیفون تصویری صبح هادرب را در تمامی طبقات باز میکند ولی بعد از ظهرها ووقتی هوا گرم می شود درب باز نمیشود علت چیست

    پاسخ
  • شهریور 10, 1402 at 10:05 ق.ظ
    Permalink

    به جز چرند درچار وقلم فرسایی چیزی نگفتی
    همیشه ی عده چاملوسم به به چهچه میکنن!
    از تاریخ وتاریخچه آیفون و…تعریف میکنی
    فقط چند کلام معایب و نحوه تعمیر را بگو
    دیگه شعر میگی چه؟!

    پاسخ
  • آبان 5, 1402 at 8:42 ب.ظ
    Permalink

    سلام یه پروژه هست که نصب طبقات بازمیکنه نصب دیگرنه سیم کشی چک شده گوشی داخل واحدهاهم چک شده

    پاسخ
  • آبان 19, 1402 at 11:37 ب.ظ
    Permalink

    سلام بر همه همکاران شرکت سوزوکی!!! خسته نباشید
    راستی مانیتور کلید دربار کن کار نمیکنه بعد رفتم توی حیاط قفل دربار کن نگاهی کردم سوخته بعد یه لامپ ماشین آوردم امتحانش کنم یکسره روشنه چرا؟؟؟؟ فکر کنم مانیتور داخلش لمسش اتصالی داره مشکل چیه؟؟؟؟

    پاسخ
    • دی 28, 1402 at 6:07 ق.ظ
      Permalink

      سلام.رله در باز کن خراب است.

      پاسخ
  • اسفند 19, 1402 at 7:07 ب.ظ
    Permalink

    ایفون الکتونیکی ازداخل پذیرایی که دکمه رومیزنم دستگاه دربازکن عمل میکندولی بازنمیکندلطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *