علل نبود صدا در آیفونهای تصویری

یکی از مشکلاتی و خرابی هایی معمول در آیفون های تصویری قطع صدای آنهاست. در این مطلب شما را با مهمترین علل بروز این مشکل در آیفون های تصویری آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

🔷مهمترین دلایل قطع صدا در ایفونهای تصویری

  1. خراب بودن دهنی مانیتور
  2. مشکل در پنل
  3. مشکل در سیم کشی

🔷نبود صدا در آیفونهای تصویری به دلیل خراب بودن دهنی مانیتور

گوشی یا همان دهنی آیفون تصویری امکان انتقال صدا و رفت و برگشت آن را بین مراجعه کننده و پاسخ دهنده آیفون تصویری را فراهم میکند اما گاهی بروز خرابی در آن میتواند مانع از انتقال صدا در آیفون تصویری شود. بنابراین برای بررسی خرابی دهنی و عدم انتقال صدا باید ابتدا قسمت های تشکیل دهنده دهنی را بشناسیم:

عدم انتقال صدا در دهنی آیفون تصویری ممکن است به دلایل زیر باشد:

🔷خراب بودن سیم دهنی

سیم دهنی صدا را از دهنی به گوشی منتقل می کند و در صورت بروز مشکل در این سیم دیگر صدا از بالا به پایین و صدا از پایین به بالا منتقل نخواهد شد. اگر صدا تنها در یک واحد قطع شده باشد یعنی سیم دهنی مربوط به این واحد خراب شده است.

🔷خراب بودن میکروفون دهنی

میکروفن دهنی صدا را به پنل منتقل میکند که در صورت خرابی دیگر قادر به انجام این وظیفه نخواهد بود. برای اطمینان از سالم بودن میکرفون میتوانید از بیزر استفاده کنید.

بلندگوی دهنی صدای مراجعه کننده را از پنل دریافت کرده و پخش می کند. اگر بلندگوی یک واحد خاص خراب شده باشد دیگر قادر به پخش صدای پنل نخواهد بود. اگر سیم دهنی سالم بود اما صدای پنل پخش نشد باید بلندگوی دهنی را چک کنید. برای تست بلندگوی دهنی معمولا از دستگاه بازر استفاده می شود. اگر این دستگاه اهم مناسب را نشان دهد یعنی بلندگوی دهنی سالم بوده و قطع صدا ناشی از خرابی بخش دیگری از آیفون تصویری است.

🔷نبود صدا در آیفونهای تصویری به دلیل خراب بودن پنل

پنل صدای دریافتی از مراجعه کننده را به آیفون تصویری واحد مورد نظر منتقل مینماید و صدای صاحبخانه را نیز به بیرون منتقل میکند. بروز مشکل در پنل یکی از علل شایع نبود صدا در آیفون های تصویری است که علامت آن قطع صدا هم در بیرون و هم در داخل خانه است. خرابی پنل خود ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

🔹خرابی بلندگوی پنل

این بلندگو صدای دریافتی از مانیتور را پخش می کند و در صورت خرابی قاد به پخش این صدا نخواهد بود. برای اطمینان از سالم بودن بلندگوی پنل میتوانید از دستگاه بازر استفاده کنید.

🔹خرابی میکروفون پنل

میکروفن پنل پس از دریافت صدای پایین آن را به بلندگوی دهنی آیفون منتقل می کند و در صورت خرابی آن هیچ کدام از واحدهای ساختمان قادر به شنیدن صدای پایین نخواهند بود. برای اطمینان از سالم بودن این قطعه نیز میتوانید از دستگاه بازر استفاده نمایید.

🔹قطع صدای آیفون به دلیل بروز مشکل در سیم کشی

سومین بخش اصلی در نبود صدا در آیفون به سیم کشی آن برمیگردد. سیم کشی آیفون مهمترین نقش را در انتقال صدا دارد و در صورت بروز قطعی در این سیم کشی ها صدا کاملا قطع می شود. این قطعی صدا ممکن است برای یک واحد یا برای تمامی واحدها ایجاد شود.

علل نبود صدا در آیفونهای تصویری
کلیدواژه‌ها:

2 دیدگاه در “علل نبود صدا در آیفونهای تصویری

  • اسفند 22, 1398 at 1:43 ب.ظ
    Permalink

    واقعا خیلی عالی ممنونم از زحماتتون

    پاسخ
    • خرداد 15, 1400 at 2:06 ب.ظ
      Permalink

      ممنون دوست گرامی

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *