معرفی پاورسوئیچ هوشمند و کاربردهای آن

هوشمند سازی یکی از مدرن ترین فناوری های عصر حاضر است که تاثیر شگرفی بر بهبود کیفیت زندگی انسان ها گذاشته است. امروزه فناوری هوشمند سازی را میتوان در بخش های مختلف و خانه ها و هتل ها مشاهده کرد. دستگاه های هوشمند شناسایی کارت و پاورسوئیچ هوشمند از محصولات ارزشمند این فناوری هستند که برای باز کردن قفل اتاق های هوشمند خانه و هتل ها کاربرد داشته و بزرگترین مزیت آنها صرفه جویی در وقت و انرژی فرد و البته ایمنی بسیار بالای آنهاست. منظور از کارت های هوشمند کارت هایی هستند که برای باز کردن قفل های هوشمند اتاق های هتل ها و خانه ها استفاده می شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نحوه کار این دو محصول هوشمند، انواع مختلف آنها و مزایای استفاده از آنها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

⚫️دستگاه شناسایی کارت چیست؟

دستگاه شناسایی کارت ( Card Reader ) دستگاهی است که وظیفه آن شناسیایی کارت افرادی است که میخواهند با استفاده از کارت وارد اتاق شوند. این دستگاه در کنار درب اتاق نصب می شود و وقتی فرد کارت خود را به آن نزدیک می نماید در صورت شناسایی و تایید کارت قفل در برای او باز می شود.

⚫️انواع دستگاه های شناسایی کارت

  1. دستگاه شناسایی کارتی که از پلاستیک “IP20” ساخته شده اند و در دو رنگ سیاه یا سفید به بازارها عرضه می شوند. این دستگاهها را با نرم افزارهای خاصی برنامه ریزی میکنند که قابلیت شناسایی کارت ها مختلف اعم از کارت مهمان، رئیس و کارمند هتل را دارد. این دستگاهها همچنین میتوانند ظرفیت و تعداد افراد اتاق را شناسایی کنند.
  2. دستگاه های شناسایی ساخته شده از پلاستیک و آلومینیوم که در دو رنگ سیاه و نقره ای در بازارها موجود هستند. این دستگاهها نسبت به نوع اول معایبی دارند که مهمترین آن امکان تشخیص تنها یک نوع کارت است. برای مثال اگر این کارتها را جوری تنظیم کنند که کارت مهمانان را شناسایی کند دیگر قابلیت شناسایی کارت هتلدار و کارمندان را ندارد. این کارتها حداکثر میتوانند تا ۲۰۰ کارت (از یک نوع) را شناسایی کنند.

امکان پرینت شماره اتاق ، نوشته ، سمبل هتل و … بر روی هر دو این دستگاهها وجود دارد. هر دو دستگاه برای شناسایی و باز کردن قفل کارتی به یک سیستم کلی وصل می شوند.

⚫️دستگاه پاورسوئیچ هوشمند چیست؟

‌دستگاه نگه دارنده ی کارت ( Card Holder ) یا پاور سوئیچ هوشمند نیز در کنار درب اما در قسمت داخلی اتاق وصل می شود. این دستگاه برای جلوگیری از اتلاف انرژی ساخته شده و در صورتی که فرد کارت مخصوص اتاق را در این دستگاه بگذارد تمامی وسایل برقی مانند لامپ ها ، ترموستات و … روشن می شوند. فرد هنگام خروج از اتاق کارت را از دستگاه پاورسوئیچ هوشمند برداشته و تمامی وسایل برقی غیرضروری خاموش می شوند. این کار تاثیر بسیار زیادی بر صرفه جویی انرژی دارد.

دستگاه نگه دارنده کارت ظاهری شبیه به کلید لامپ دارد که بر روی آن فضایی برای قرار دادن کارت دیده می شود. فرد هنگام ورد به اتاق کارت خود را در این فضا وارد کرده و برق اتاق وصل می شود. تمامی دستگاههای که باید با این پاروسوئیچ روشن و خاموش شوند قبلا برنامه یزی و تنظیم شده اند.

این دستگاه به تمامی سیستم های هومشند اتاق وصل است و به محض اتصال برق اتاق، دیگر سیستم های هومشند اتاق را نیز روشن میکند. فرد در هنگام خروج کارت را از پاورسوئیچ خارج میکند و چند لحظه بعد تمامی دستگاههای که در حالت دستی بودند به حالت خودکار می روند. مهمترین فایده استفاده از پاورسوئیچ ها صرفه جویی در مصرف برق است.

⚫️خرید دستگاه شناسایی کارت و پاورسوئیچ هوشمند

این دو دستگاه را میتوانید به صورت جداگانه تهیه کنید و یا از میان انواع ست های زیبای این دو دستگاه خریداری نمایید.

⚫️مزایای نصب پاورسوئیچ هوشمند در اتاق های هتل ها

صرفه جویی در هزینه

همانطور که میدانید مهمترین مزیت پاورسوئیچ های هوشمند صرفه جویی در مصرف انرژی است. این پاورسوئیچ ها پس از خروج مهمان از اتاق، برق را برای دستگاههای که قبلا این دستور برای آنها تنظیم شده به طور کامل قطع میکنند و برخی از دستگاهها مانند دستگاه تهویه هوا را در حالت کم مصرف می برند و در نتیجه میزان مصرف براق هتل را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهند. این کار تاثیر زیادی بر کم شدن هزینه هتل برای هتلدار خواهد داشت.

قطع اتصال برق فواید دیگری نیز برای اتاق دارد. این کار مانع از بروز حوادث ناشی از اتصال برق مانند آتش سوزی می شود و امنیت اتاق را در هنگام عدم حضور صاحب اتاق بیشتر میکند.

⚫️پاورسوئیچ هوشمند چگونه کار میکند؟

پاورسوئیچ هوشمند را میتوان به بسیاری از تجهیزات اتاق متصل کرد. در ادامه اتصال پاورسوئیچ با ۳ تا از مهمترین دستگاههای اتاق هتل را بررسی کرده ایم.

اتصال ترموستات به پاورسوئیچ هوشمند

  • در این حالت وقتی فرد کارت خود را درون دستگاه پاورسوئیچ قرار میدهد ترموستات روشن شده و شروع به کار میکند و دما را به دمای تنظیم شده می رساند. به محض اینکه فرد کارت خود را از دستگاه پاورسوئیچ خارج میکند و اتاق را ترک میکند دستگاه ترموستات به حالت تنظیم شده می رود و دما را کم میکند تا برق کمتری مصرف شود.

اتصال روشنایی اتاق به پاورسوئیچ هوشمند

یکی دیگر از کاربردهای رایج پاورسوئیچ خاموش و روشن کردن خودکار روشنایی اتاق است. در این حالت به محض ورود کارت به دستگاه پاورسوئیچ لامپ ها و سیستم روشنایی که قبلا تنظم شده اند روشن می شوند. هنگام خروج کارت از دستگاه نیز تمامی لامپ ها پس از چند ثانیه خاموش می شوند.

اتصال دستگاههای هوشمند اتاق به پاورسوئیچ هوشمند

تمامی دستگاههای هوشمند موجود در اتاق را میتوان به پاورسوئیچ هوشند متصل کرد. این دستگاهها پس از ورود کارت به دستگاه پاورسوئیچ هوشمند روشن شده و پس از خارج کردن کارت از دستگاه خاموش می شوند. دستگاههایی امنیتی هوشمند مانند آلارمها و … که باید در تمام طول شبانه روز روشن باشند را نباید به دستگاه پاوسوئیچ هوشمند متصل کرد.

⚫️انواع پاورسوئیچ هوشمند

  1. پاورسوئیچ های هوشمندی که قابلیت شناسایی همه نوع کارتی را دارند.

این نوع پاورسوئیچ های در سه رنگ سفید ، سیاه و طلایی به بازارها عرضه شده اند. این پاورسوئیچ ها بسیار کاربردی بوده و میتوانند انواع کارت های بیزینسی ، کارت اعتباری و … را شناسایی کنند.

⚫️ویژگی های فنی دستگاههای فنی پاورسوئیچ هوشمند

  • پاورسوئیچ های هوشمندی که تنها میتوانند کارتهایی که برای آن برنامه ریزی شده اند را شناسایی کنند. این دستگاههای نیز در سه رنگ سفید، سیاه و طلایی در بازارها موجود هستند.

دستگاههای هوشمند شناسایی کارت و پاورسوئیچ هوشمند برای پیشگیری از اتلاف انرژی و پول بسیار مفید بوده و با گذر زمان بیشتر شناخته می شوند. محبوبیت این دستگاههای ارزشمند رو به فزونی است و امروزه همه هتلداران حرفه ای در پی تجهیز اتاق های خود با این دستگاههای هوشمند هستند.

تاثیر این دستگاههای هوشمند بر کاهش قابل توجه قبوض برق خانه و هتل ها موجب شده که اغلب هتلداران برای کاهش مصرف برق و انرژی و بالا رفتن سطح استاندارد هتل خود در پی خرید این تجهیزات هوشمند باشند.

معرفی پاورسوئیچ هوشمند و کاربردهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *