قفل های دیجیتالی

قفل ها همگی با هدف افزایش امنیت محل سکونت و یا محل کار ما ساخته شده اند. قفل های قدیمی تر همگی با کلید باز می شدند و هنوز هم به دلیل ارزان قیمت بودن طرفداران خاص خود را دارند. قفل های نوین به عنوان قفل های دیجیتالی شناخته می شوند که مهمترین ویژگی آن ها باز شدنشان بدون نیاز به کلید است.

⚪️معایب قفل های مکانیکی

قفل های دیجیتال به دلیل ایمنی بسیار بالایشان محبوبترین قفل ها در بازار هستند. برای باز کردن قفل های مکانیکی، کلید لازم است که این مساله معایب خاص خود را داد. از مهمترین معایب کلید می توان به امکان گم شدن آن، حجیم بودن دسته کلید و حمل سخت آنها، امکان کپی کردن و ایمنی پایین، ماندن پشت درب در صورت جا گذاشتن کلید و … اشاره کرد.

اگر کلید قفل مکانیکی گم شود به احتمال زیاد مجبور به تعویض کامل قفل خواهید شد. اگر کلید بشکند یا آسیب ببیند باید از فرد متخصص کمک بگیرید. متاسفانه باز کردن قفل های مکانیکی برای سارقین کار چندان سختی نیست و روش های متعددی برای باز کردن این قفل ها وجود دارد.

⚪️قفل های دیجیتالی

قفل های مکانیکی عیوب دیگری نیز دارند که موجب شده است به تدریج جای خود را به قفل های دیجیتال بدهند. قفل های دیجیتال انواع متعدی را شامل می شوند و مهمترین ویژگی مشترکشان عدم نیاز به کلید برای باز شدن است. این قفل ها از روش های ایمن تری مانند رمز، کارت و یا اثر انگشت خود فرد باز می شوند.

قفل های کارتی تنها از طریق یک کارت باز می شوند که حتی در صورت گم شدن آن نیازی به مراجعه به فرد متخصص نیست. اگر کارت قفل خود را گم کردید تنها کافی است آن را بسوزانید و یک کارت جدید برای قفل دیجیتالیتان تعریف نمایید.

قفل های الکترونیکی مجهز به آخرین سیستم های امنیتی هستند و همین مساله موجب شده است که این قفل ها بهترین انتخاب برای تامین امنیت خانه و محل کار باشند. برای اغلب این قفل ها می توان یک آلارم هشدار تنظیم نمود تا در شرایط غیرمنتظره ساکنین خانه را آگاه سازد. این آلارم در موقع اضطراری مثلا در هنگام حریق یا سرقت به صدا درآمده و شما را خبردار می کنند.

قفل دیجیتال schalge
قفل دیجیتال schalge

⚪️مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال

برخی قفل های مکانیکی مجهز به کلید مکانیکی نیز هستند. این کلیدها تنها در مواقع اضطراری مثل فراموش کردن رمز یا تمام شدن باتری دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت گم شدن این کلید ها مشکلاتی مانند تعویض کامل قفل پیش نمی آید زیرا می توانید به آسانی تنظیمات مربوط به باز نمودن درب با کلید را حذف کنید.

با دانستن معایب و مزایای هر یک از قفل های مکانیکی و دیجیتالی می توانید آن ها را با هم مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

⚪️مقایسه قیمت قفل مکانیکی و دیجیتال

قیمت انواع قفل های مکانیکی با دیجیتال در بازار متفاوت است و دارای نوسان قیمت می باشند. قفل های دیجیتال نسبت به قفل های مکانیکی دارای قیمت بالاتری می باشند که افراد بسته به نیاز خود باید آن ها را انتخاب نمایند.

در صورتی که با کلید یا انواع قفل خود مشکل پیدا کردید می توانید فوراً با تهران کلید تماس گرفته که در اسرع وقت با موتور در تهران به مکان شما رسیده و مشکل شما را رفع نمایند.

مقایسه قفل مکانیکی و دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *