نکات مهم برای مراقبت از درب های ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت مطمئن ترین انتخاب برای حفاظت از خانه می باشند. درب های ضد سرقت ایمنی بسیار بالایی دارند و زیبایی خاصی به خانه شما می دهند.  مراقبت صحیح از درب های ضدسرقت دوام و زیبایی آنها را تا سال ها حفظ میکند. درب های ضد سرقت استحکام بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه دارند اما عدم نگهداری از آنها می تواند عمر مفیدشان را بسیار کاهش دهد. در این مطلب شما را با نکاتی آموزنده جهت حفظ دوام و زیبایی دربهای ضد سرقت آشنا می کنیم.

🔷روکش پودری

برای افزایش مقاومت درب های ضد سرقت در برابر زنگ‌زدگی، خراش و خراشیدگی معمولا یک روکش پودری بر روی این دربها نصب می شود. این نوع روکش ها بیشتر در درب های ضد سرقت ترک اصل نصب شده و ظاهر این درب ها را از هر گونه آسیب به وسیله افراد یا عوامل محیطی حفظ می کند.

🔷تمیز کردن درب ضدسرقت

یکی از نکات مهم برای حفاظت درب ضد سرقت تمیز کردن مدوام آن است. ماندن طولانی مدت گرد و غبار بر روی درب های ضد سرقت ممکن است بر روی رنگ آنها اثر گذاشته و تاثیر منفی بر زیبایی درب بگذارد. بهتر است هر چند وقت یکبار درب ضد سرقت را با با یک حوله یا پارچه نرم مرطوب یا خشک گردگیری کنید. کار را به آرامی انجام دهید و تمام سطح درب را تمیز کنید. همین تمیز کردن ساده تاثیر زیادی در زیبایی و حفظ دوام درب ضد سرقت دارد.

🔷روغن کاری لولاها و قفل درب ضد سرقت

صدای جیر جیر درب ضد سرقت در هنگام بسته شدن یعنی زمان آن فرا رسیده که درب ضدسرقت خانه را روغن کاری کنید. تمامی لولاها و قفل های درب را با استفاده از روغن روان کنید و سپس روغن اضافی را با پارچه پاک کنید.

🔷نکات مهم برای مراقبت از درب های ضد سرقت

  • برای پاک کدن درب ضد سرقت هیچگاه از آب با فشار بالا استفاده نکنید. تنها کافی است یک پارچه مرطوب و یا مقدار کمی مایع تمیز کننده بر روی درب ضد سرقت بکشید. استفاده از آب با فشار بالا ممکن است آسیب جدی به درب و حتی سطوح رنگ پودری بزند.
  • برای پاک کردن درب ضد سرقت هیچگاه از مواد شیمیایی یا پارچه زبر استفاده نکنید زیرا ممکن است رنگ و پوشش پودری درب آسیب ببیند. اگر آثاری از زنگ زدگی بر روی قسمت‌های فلزی درب مشاهده کردید بهتر است برای رفع آن از یک تعمیر کار مجرب کمک بگیرید.
  • استفاده از مقدار کم آب برای تمیز کردن درب ضد سرقت اشکالی ندارد اما مقدار زیادی آب به درب ضد سرقت آسیب می رساند. درب ضد سرقت در بخش خارجی خانه باید به گونه ای نصب شود که در معرض مستقیم باران و رطوبت نباشد. برای پیشگیری از تخریب ساختار درب توصیه می کنیم که پس از بارش باران، درب را با یک حوله نرم تمیز کنید.

مراقبت صحیح و اصولی از درب های ضد سرقت عمر آنها را بیشتر کرده و زیبایی و کارایی آنها را تا سال ها حفظ می کند.

نکات مهم برای مراقبت از درب های ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *