درب شیشه ای ضد حریق

درب ضد حریق شیشه ای همانطور که از نامش پیداست به درب های شیشه ای گفته میشود که مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش و حرارت دارند و در صورت وقع آتش سوزی نمیسوزند. در واقع درب های شیشه ای ضد حریق به طور کامل در برابر آتش ایمن نیستند اما در مقایسه با درب های معمولی دیرتر میسوزند و مانع از نفوذ آتش به دیگر بخش های ساختمان میشوند. این مقاومت نیز زمان و اثربخشی مشخصی دارد که با توجه به نوع مواد به کار رفته در ساخت درب شیشه ای متفاوت خواهد بود. در این مطلب قصد داریم شما را با تمام ویژگی های درب ضد حریق شیشه ای و مزایای آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

🔷برای خرید درب ضد حریق به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر میخواهید درب ضد حریق شیشه ای را برای خانه یا محل کار خود انتخاب کنید ابتدا باید به نوع مکان مورد نظر و شرایط لازم برای درب آن توجه کنیم. درب های ضد حریق شیشه ای در انواع متعددی ساخته میشود و قطعا مقاومت یکسانی در برابر آتش ندارند. هر چه مواد به کار رفته در ساخت درب ضد حریق شیشه ای با کیفیت تر باشد مقاومت آن در برابر آتش سوزی و حرارت نیز بیشتر خواهد بود. این درب ها برای اماکن امنیتی بسیار مناسب هستند تا مقاومت و ایمنی لازم را برای ساکنین فراهم نمایند.

 🔷چرا درب ضد حریق شیشه ای؟

امروزه درب های متنوعی در بازار موجود است که از آنها تحت عنوان درب های ضد سرقت، درب های ضد حریق و … یاد میشود. درب های ضدحریق شیشه ای یکی از بهترین درب های ایمن موجود در بازار است که میتواند سلامتی شما و اعضای خانواده تان را تضمین نماید. مهمترین ویژگی این درب ها ضد حریق بودن آنهاست یعنی در صورت وقوع آتش سوزی میتواند جان شما و دیگر ساکنین ساختمان را حفظ نمایند. متاسفانه بارها شنیده ایم که بر اثر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان آتش سریعا به تمام بخش های آن کشیده شده و جان بسیاری از ساکنین را به کام مرگ کشانده است. علت این مساله بیشتر از هر چیز نبود تجهیزات ایمنی و ضد حریق نبودن بخش های مختلف ساختمان است.

🔷اهمیت استفاده از درب های ضد حریق

اگر درب های یک ساختمان مقاومت کافی در برابر آتش نداشته باشند در صورت وقع آتش سوزی آتش خیلی زود به تمام بخش های خانه کشیده میشود و ساکنین راهی برای خروج نخواهند داشت. ازر طرفی در زمان آتش سوزی معمولا افراد محل را به سرعت ترک نمیکنند بلکه سعی میکنند آتش سوزی را مهار کننده تا یک آتش سوزی سطحی تبدیل به فاجعه ای بزرگ نشود. در این شرایط اگر آتش سوزی مهار نشود مکن است افراد در ساختمان گیر کرده و دیگر نتوانند از آن خارج شوند. اگر درب های یک ساختمان ضد حریق باشند مانع از گسترش آتش به دیگر بخش های ساختمان میشوند و در نتیجه افراد اگر موفق به خاموش کردن آتش نشدند فرصت کافی برای فرار و خروج از ساختمان را خواهند داشت.

🔷بهترین ویژگی درب ضد حریق شیشه ای

درب ضد حریق شیشه ای یکی از بهترین درب های ضد سرقت موجود در بازار است که میتواند در شرایط آتش سوزی مانع از فاجعه و آسیب به ساکنین ساختمان شود. متاسفانه در زمان آتش سوزی درب های خروجی غیر استاندارد نیز دچار حریق میشوند و دیگر فرد راه گریزی برای خروج از ساختمان ندارد اما اگر درب های خروجی خانه و ادارات ضد حریق باشند در برابر آتش مقاومت میکنند و افراد میتوانند به راحتی نجات پیدا کنند.

درب شیشه ای ضد حریق

🔷مزایای درب ضد حریق شیشه ای

اولین مزیت درب ضد حریق شیشه ای همان ضد آتش بودن است که مانع از گسترش آتش به سایر بخش های خانه و ساختمان های مجاور میشود. اگر یکی از واحدهای یک مجتمع آتش بگیرد باید ابتدا سعی بر خاموش کردن آن نمایید. در صورتی که موفق نشدید باید سریعا محل را ترک کرده و با آتشنشانی تماس بگیرید. اگر درب واحد مورد نظر ضد حریق باشد خوشبختانه آتش به دیگر واحدهای ساختمان سرایت نخواهد کرد و تا زمان رسیدن آتشنشانی دیگر بخش های ساختمان دچار حریق نمیشوند. این مزیت مهمترین مزیت درب های ضدحریق شیشه ای است که مانع از خسارات مالی و جانی خواهد شد.

نکته

اگر شما در چنین شرایطی قرار گرفتید ابتدا سعی کنید آتش را خاموش نمایید اما اگر موفق به این کار نشدید باید سریعا محل را ترک نموده و با آتشنشانی تماس بگیرید. در هنگام ترک محل حتما درب ضد حرق را ببندید تا آتش به دیگر بخش های ساختمان کشیده نشود. البته به یاد داشته باشید که درب ضد حریق شیشه ای نیز تا حدی میتواند در برابر آتش مقاومت کند و شما باید هر چه زودتر با آتش نشانی تماس بگیرید.

🔷مشخصات درب ضد حریق باکیفیت

میزان مقاومت این دربها در برابر آتش بسته به نوع متریال به کار رفته در ساخت آنها متفاوت است. درب های ضد حریق باکیفیت را باید از فرشگاههای معتبر خریداری نمایید. مهمترین ویژگی یک درب ضد حریق که باید به آن توجه کنید میزان و مدت زمان مقاومت آن در برابر حرارت و آتش است.

🔷مقاومت درب های ضد حریق شیشه ای چقدر است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم درب های ضد حریق انواع متنوعی دارند و درب های ضد حریق شیشه ای یکی از پرفروشترین آنها میباشند. البته درب های ضد حریق شیشه ای نسبت به دیگر درب های ضد حریق مقاومت کمتری در برابر آتش دارند زیرا شیشه نمیتواند به اندازه فلز در برابر آتش و حرارت مقاومت کند. درب های ضد حریق شیشه ای بیشتر برای مکان هایی مانند ادارات، مراکز تفریحی، مجتمع های بزرگ و بیمارستان ها مناسب است که نیاز به درب های شیشه ای الزامی است.

🔷انواع درب ضد حریق شیشه ای

این درب ها خود در دو نوع درب ضد حریق شیشه ای کشویی و درب ضد حریق شیشه ای لولایی به بازارها عرضه میشوند. در صورتی که سوالات دیگری در این زمینه دارید میتونید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

همه چیز درباره درب ضد حریق شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *