کاربرد های قفل کارتی در مشاغل مختلف

قفل کارتی یکی از بهترین و ایمن ترین قفل های موجود در بازار است که به دلیل سهولت کار با آن و دارا بودن ویژگی های منحصر به فردش در سال های اخیر محبوبیت بسیار بالایی نسبت به دیگر قفل های دیجتال پیدا کرده است. یکی از جالب ترین ویژگی های این قفل ها امکان دسترسی به قفل توسط کارت به جای کلید است که همین موضوع سبب شده بسیاری از صاحبان کسب و کار قفل های کارتی را برای درب محل ورودی محل کار خود انتخاب کنند.

قفل های کارتی را میتوان برای تعداد زیادی کاربر دارای کارت شناسایی، فعال نمود و حتی میزان دسترسی آنها به بخش های مختلف را بر روی این کارت ها تعریف نمود.

همین قابلیت ها و قابلیت های دیگری چون امکان کنترل عبور و مرور، امکان حذف کاربر در صورت نیاز، امکان افزودن کاربر جدید، عدم نیاز به حمل دسته کلید و نگرانی از گم شدن آنها و … موجب شده که قفل کارتی انتخاب اول بسیاری از صاحبان کسب و کار، کارفرمایان و مدیران هتل ها و شرکت های بزرگ باشد.

در این مطلب شما را با کاربردهای مختلف قفل کارتی در مشاغل مختلف آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.

🔵کاربرد قفل کارتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی

 قفل کارتی برای نصب در ورودی اتاق ها و بخش های مختلف بیمارستان و مراکز درمانی بسیار مناسب است. با نصب این قفل ها کنترل تردد بخش های بیمارستان مانند آزمایشگاه، اتاق عمل، اتاق استریل و … بسیار آسان می شود. این بخش ها از نظر بهداشتی باید در شرایط خاصی باشند، بنابراین کنترل عبور و مرور به آنها مساله ای بسیار مهم است.

با نصب قفل های کارتی در ورودی بخش های حساس بیمارستان و مراکز درمانی میتوان محدودیت های لازم را اعمال کرد تا فقط افراد مجاز امکان دسترسی به این بخش ها را داشته باشند. برای مثال با نصب قفل کارتی برای بخش ICU که حساسیت های خاصی دارد میتوان رفت و آمد به آن را به شدت محدود کرده و برای ورود پرستاران این بخش نیز با استفاده از ویژگی کنترل از راه دور قفل کارتی دسترسی های لازم را توسط ریموت کنترل صادر نمود.

🔵کاربرد قفل کارتی در اتاق کنترل متروها

یکی از کاربردهای جالب قفل های کارتی نصب آن در اتاق های کنترل متروهاست. کنترل تردد اتاق کنترل متروها با وجود ازدحام مسافران و رفت و آمد افراد مختلف کاری بسیار سخت است. ورود و خروج به اتاق های کنترل متروها به علت اطلاعات حساس امنیتی و کنترل قطارها در مسیرهای مختلف باید به شدت کنترل شود. نصب قفل های کارتی در ورودی اتاق های کنترل بهترین راه حل برای حفظ ایمنی این بخش های مهم است. در این صورت فرد تنها با داشتن کارت پرسنلی میتواند به اتاق کنترل دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از مزایای نصب قفل کارتی در ورودی این بخش ها، امکان کنترل ورود و خروج به اتاق کنترل مترو در هر زمان و مکانی است.

🔵کاربرد قفل های کارتی در مدارس و دانشگاهها

با نصب قفل ها کارتی در ورودی های مدارس و دانشگاهها میتوان امنیت دانش آموزان و دانشجویان را کاملا تضمین نمود و محیط داخلی آموزشگاهها را از هر گونه تهدید و حوادث خارجی حفظ نمود. هر دانش آموز یا دانشجو میتواند با استفاده از کارت شناسایی خود وارد بخش های مختلف مرکز آموزشی خوابگاه، کتابخانه، آزمایشگاه و … شود و این امر مانع از ورود افراد غیر مجاز به محیط های آموزشی می شود.

در صورت اقدام برای ورود غیر مجاز سیستم دیجیتالی قفل کارتی پیام هشدار را برای مدیریت مدرسه و مراکز امنیتی مانند اداره پلیس ارسال می کند. هر دانش آموز کارتی مجزا دارد که منحصر به خودش بوده و در نتیجه پس از ورود به هر بخش قابل شناسایی می باشد.

سیستم این قفل ها در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله و یا آتش سوزی فعال شده و آلارم هشداررا به صدا در می آورد. در این حالت درب به صورت خودکار باز می شود تا برای تخلیه و خروج سریع مشکلی پیش نیاید.

🔵کاربرد قفل کارتی در باشگاه های ورزشی

قفل کارتی برای نصب روی کمدهای باشگاه های ورزشی بسیار مناسب است. این کمدها معمولا به بازیکنان و مشتریان دائم باشگاه ورزشی تعلق دارد و حفظ امنیت اموال بازیکنان یکی از اولویت های اصلی در مدیریت باشگاه است قفل های کارتی با شناسایی کارت اختصاصی صاحب کمد اجازه باز شدن کمد را صادر میکنند. امنیت حاصل از نصب این قفل های کارتی رضایت مشتریان را دو چندان کرده و تبلیغ مثبتی برای کسب و کار شما خواهد بود.

بازکنان و مشتریان VIP با نصب نرم افزار هوشمند کنترل قفل بر روی تلفن همراه خود میتوانند در هر زمان و مکان و حتی از راه دور از وضعیت قفل کارتی خود باخبر شوند.

در صورت اقدام برای باز کردن غیر جاز کمد، آلارم هشدار سرقت به صدا درآمده و پیام هشدار نیز به تلفن همراه کاربر ارسال می شود.

🔵کاربرد قفل کارتی در هتل ها

قفل های کارتی اولین انتخاب هتلداران برای نصب بر روی اتاق های مهمانان است. با نصب این قفل ها پذیرش مهمانان راحت تر شده و امکان دسترسی سریع و راحت به اتاق خود و بخش های دیگر هتل مانند پارکینگ، اماکن تفریحی و … نیز برای آنان فراهم می شود.

با نصب قفل های کارتی مهمانان برای باز کردن درب اتاق خود تنها به کارت اختصاصی خود نیاز دارند و دیگر نیازی به حمل کلید نخواهند داشت. نصب قفل های کارتی در هتل ها مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها ایجاد حس آرامش و امنیت در مشتریان، حفظ اموال و حریم خصوصی آنها و زیبایی بیشتر درب های اتاق ها می باشد. تمامی این موارد زمینه ای مثبت برای جذب مشتری و موفقیت هتلداران ایجاد  می کند.

مهمانان ویژه می توانند با نصب نرم افزارهای هوشمند کنترل قفل کارتی بر روی تلفن همراه خود، ورود و خروج به اتاقشان را حتی از راه دور کنترل کنند.

🔵کاربرد قفل کارتی در فروشگاهها

قفل های کارتی با دارا بودن ضریب ایمنی بسیار بالا بهترین انتخاب برای نصب در مکان های پر رفت و آمدی مانند فروشگاهها هستند. این قفل ها کنترل تردد اتاق های پرسنل را برای مدیریت فروشگاه بسیار آسان تر می کنند و امکان ثبت زمان دقیق ورود و خروج پرسنل را نیز فراهم  میکند.

🔵کاربرد قفل کارتی در ادارات

نصب قفل های کارتی در اماکن ادارای مزایای زیادی برای مدیران دارد که از مهمترین آنها می توان به امنیت بالا، امکان کنترل ورود و خروج پرسنل، جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به بخش های حساس و امنیتی مانند مانند اتاق مدیریت و اتاق سرورها، ریموت کنترل و نیز قفل اتوماتیک اشاره کرد.

🔵کاربرد قفل کارتی در خانه ها و واحدهای مسکونی

قفل های کارتی تمامی نقص های امیتی قفل های مکانیکی را از بین برده اند و در سالهای اخیر به یکی از محبوب ترین قفل های دیجیتال برای نصب بر روی خانه ها و واحدهای مسکونی مبدل شده اند. با نصب قفل های کارتی دیگر نگرانی های مربوط به قفل های مکانیکی مانند حمل دسته کلید، خطر گم کردن کلیدها و احتمال سرقت را نخواهید داشت. در این حالت شما تنها با داشتن رمز یا کارت قفل خانه را به آسانی باز میکنید و دیگر نگران پشت در ماندن عزیزانتان نخواهد بود.

صاحبخانه میتواند با نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه خود و یا با استفاده از سیستم های بلوتوثی ورود و خروج به خانه را از راه دور نیز کنترل نماید.

🔵کاربرد قفل کارتی در اماکن دولتی و امنیتی

قفل های کارتی به دلیل دارا بودن ضریب ایمنی بالایشان یکی از بهترین قفل ها برای حفظ امنیت اماکن دولتی و امنیتی خاص مانند وزارت خانه ها، دادگاه ها، ایستگاه های پلیس، صنایع دفاعی و نظامی و یا پادگان های نظامی می باشند. از مهمترین مزایای نصب این قفل ها در مراکز امنیتی میتوان به امکان کنترل همه جانبه درب ورودی و افزایش امنیت آن و جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز و خرابکار اشاره کرد.

سیستم دیجیتال قفل های کارتی در صورت اقدام برای ورود غیر مجاز، پیام هشدار را برای اتاق نگهبانی و مرکز پلیس ارسال کرده و همزمان زنگ هشدار را نیز به صدا در می آورد. برای امنیت بیشتر و امکان کنترل کوچکترین تحرکات امنیتی میتوان سیستم این قفل های کارتی را به دیگر سیستم های امنیتی مثل دوربین های مدار بسته نیز وصل کرد.

کاربرد های قفل کارتی در مشاغل مختلف
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *