۵ نکته مهم برای انتخاب قفل و کلید

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

شاید انتخاب قفل و کلید در نگاه اول کار ساده ای باشد ولی باید به مواردی توجه نمود که بتوان انتخاب دقیق تری را داشت. در ادامه 5 نکته مهم برای انتخاب قفل و کلید را خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

  • 👈اولین نکته ای که در هنگام خرید قفل باید به آن توجه کنید پیچیدگی سیلندر آن است. هر چه پیچیدگی سیلندر قفل بیشتر باشد امکان نفوذ و باز کردن آن کمتر بوده و در نتیجه امنیت بیشتری ابجاد می کند.
  • 👈دومین نکته مهم مقاومت بدنه قفل است. فلز به کار رفته در بدنه قفل مقاومت آن را مشخص می کند. هنگام نصب قفل به ناچار بخشی از درب برای ایجاد حفره لازم کنده می شود و به همین دلیل این قسمت بسیار آسیب پذیر است. هر چه قفل ایمن تر باشد درصد امنیت سطح حفاظتی بالاتر می رود. تشخیص وزن و محتوای مواد تشکیل دهنده قفل برای کارشناسان آسان است ولی افراد عادی معمولا نمی توانند این موارد را تشخیص دهند.
  • 👈وجود قطعات پلاستیکی در ساخت قفل ایمنی قفل را به شدت کاهش می دهد. همچنین وجود حفره بر روی قفل نیز ایمنی قفل را بسیار کم می کند بنابراین یک قفل خوب باید تماما فلزی بوده و در نتیجه باید سنگین باشد.
  • 👈قوی و محکم بودن اتصالات قفل نیز یکی از موارد بسیار مهمی است که در هنگام خرید قفل باید به آن توجه کنید. اتصالات پیچ ها و پرچ های قفل از دیگر موارد بسیار حائز اهمیت است. پرچ و پیچ های قفل باید از اتصالات فولادی بوده و در برابر ضربان سخت و مقاوم باشند.
  • 👈 اگر اتصالات قفل ضعیف باشد احتمال شکستگی و خم شدگی بیشتر شده و در نتیجه باز کردن قفل توسط سارقین راحت تر می شود.
  • 👈چهارمین نکته برای خرید قفل، ضد دریل بودن آن است. امکان نفوذپذیری در قفل های ضد دریل بسیار کم است. قفل هایی که دارای صفحات پیشانی فولادی و ضد دریل باشند امکان نفوذ به بخش میانی آنها از طریق دریل کمتر است. پین ها و ساچمه های فولادی نیز تاثیر مهمی در عدم نفوذپذریری به بخش میانی قفل دارند.
  • 👈پنجمین نکته مهم در انتخاب قفل؛ نوع کلید آن است. کلید باید به گونه ای باشد که به آسانی قابل کپی کردن نباشد. هر چه تعداد پین فعال بیشتر باشد امنیت قفل نیز بالاتر می رود. قفل ها باید کلید هایی متفاوت داشته باشند.

۵ نکته مهم برای انتخاب قفل و کلید
کلیدواژه‌ها:    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *