قفل حیاطی برقی سیزا ایتالیا

قفل های حیاطی شامل دو نوع قفل می باشند:

  1. قفل مکانیکی حیاطی
  2. قفل برقی حیاطی

🔵قفل مکانیکی حیاطی

قفل های درب حیاط مکانیکی یکی از انواع قفل های قدیمی محسوب می شود که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. با گذر زمان این قفل ها شکل جدیدتری به خود گرفتند اما ساختار آن ها بر اساس همان اصول اولیه قفل مکانیکی کار می کند.

🔵بخش‌های اصلی قفل مکانیکی درب حیاط

  1. بدنه قفل مکانیکی که بخش ثابت این قفل ها می باشد.
  2. توپی قفل مکانیکی که در واقع همان قسمت داخلی این قفل ها بوده و در به شکل استوانه‌ای، گلابی و دایره‌ای می باشد.
  3. سوراخ های روی توپی و بدنه قفل مکانیکی: بر روی بدنه و توپی قفل های مکانیکی سوراخ هایی در امتداد هم و موازی با توپی استوانه ای ایجاد می کنند. هر سوراخ روی توپی دقیقا در راستای یک سوراخ روی بدنه قفل مکانیکی است.
  1. سوراخ های روی بدنه قفل مکانیکی: بر روی بدنه قفل مکانیکی حیاطی سوراخ هایی وجود دارد که انتهای آن ها بسته است. در انتهای این سوراخ ها یک فنر و بر روی این فنر یک پین باریک استوانه‌ای از جنس برنج وجود دارد که به آن ساچمه گفته می شود.
  2. سوراخ هایی نیز روی توپی قفل مکانیکی هست که داخل آن ها ساچمه‌هایی کله‌قندی شکل وجود دارد. این ساچمه ها کوتاه بوده و طول های متفاوتی دارند. این ساچمه ها در واقع مکمل فرورفتگی های روی کلید است یعنی هر جا ساچمه بلند باشد کلید به همان اندازه فرورفته است و بالعکس.
  1. شیارهای روی توپی قفل: روی توپی قفل مکانیکی حیاطی شیارهایی وجود دارد که کلید درست روی همین شیارها قرار می گیرد. با چرخاندن کلید، توپی نیز حول محور مرکزی خود حرکت کرده و در باز می شود.

🔵عملکرد قفل مکانیکی حیاطی چگونه است؟

وقتی کلید در قفل مکانیکی نیست، فنرهای موجود در قسمت بدنه، ساچمه‌ها را درون سوراخ‌های روی قسمت متحرک نگه می دارند. قرار گیری ساچمه ها روی سوراخ های قسمت متحرک مانع از چرخش توپی شده و به همین دلیل در صورت نبود کلید نمی توان این قفل ها را باز کرد.

وقتی کلید را در توپی قفل مکانیکی می اندازید، ساچمه‌های کله‌قندی بالا می روند و موجب می شوند که ساچمه ها از سوراخ های قسمت متحرک خارج شوند. در این حالت توپی آزاد شده و حول محور خود می چرخد. وقتی توپی حول محور خود می چرخد زائده زبانه به عقب و جلو حرکت کرده و در نهایت قفل باز شود.

برای حرکت عقب و جلو زائده، علاوه بر حرکت توپی اتفاق دیگری نیز باید رخ دهد. در واقع همزمان نوک کلید زائده دوم را به سمت عقب فشار داده و در این حالت زائده دوم با زائده اول درگیر می شود.

عملکرد کلی کلید:

  • آزادسازی توپی قفل از بدنه
  • حرکت زائده اول و زائده دوم و درگیر کردن آن ها با هم
  • حرکت زبانه که ناشی از حرکت زائده اول است.

🔵قفل‌های برقی حیاطی

قفل برقی درب حیاطی، جایگزینی ایمن تر برای قفل های قدیمی و مکانیکی درب حیاط است. این قفل ها دارای ابعادی و ظاهری مشابه همان قفل های مکانیکی هستند و نصب آن ها  بر روی درب بیرونی ساختمان بسیار آسان است به گونه ای که افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی آن ها را نصب کنند.

قفل های برقی غالبا ضد سرقت بوده و ایمنی بیشتر، کنترل تردد افراد و مسائل امنیت و حفاظتی را برای ساکنین خانه ایجاد می کنند. این قفل ها مجهز به زبانه ضد سرقت وبده و گارانتی نیز دارند.

قفل های برقی حیاطی ضد سرقت، بهترین جایگزین برای قفل های مکانیکی حیاطی هستند.

🔵بخش‌های اصلی قفل برقی درب حیاط

  • مرکز کنترل قفل برقی: مرکز کنترل یا تابلوی فرمان همان بخش ارسال فرمان باز و بسته شدن قفل است. این مرکز در واقع یک جعبه است که فرمان حرکت را از طریق بازوهای متصل به خود و شاسی و جک می دهد.
  • مولد: این بخش از قفل برقی حیاطی، نیروی لازم جهت حرکت جک، بازوها و موتور را تامین می‌کند.
  • سیستم فرمان رادیویی: این قسمت گیرنده فرمانی است که کاربر از طریق ریموت کنترل ارسال می کند. سیستم فرمان رادیویی به محض دریافت فرمان کاربر، فرمان باز شدن یا بسته شدن را به موتورهای الکتریکی می دهد.
  • چشمی ها و چراغ های مادون قرمز: این چشمی ها مجهز به فرستنده و گیرنده مادون قرمزی هستند. این چشمی ها برای اطمینان از عدم وجود شخص یا هر شئ در هنگام بسته شدن درها تعبیه شده اند.
  • فلاشر: یکی دیگر از تجهیزات قفل برقی حیاطی لامپ چشمک زن یا فلاشر است که بر روی درب حیاط نصب می شوند. این لامپ های چشمک زن برای هشدار دادن به عابرین در مورد وضعیت در نصب می شود.
  • میکرسوئیچ بخشی از قفل برقی حیاطی است که در هنگام باز و بسته شدن در به صورت مکانیکی، باز و بسته می شود. باز و بسته شدن میکروسوئیچ ها موجب قطع و وصل شدن جریان شده که در واقع موقعیت فعلی درب حیاط را از این طریق به مرکز کنترل ارسال می کند.
  • ریموت کنترل: قفل برقی درب حیاط را می توان از طریق ریموت کنترل و اکسس کنترل حتی از راه دور باز و بسته کرد.
  • پایه های قفل برقی حیاطی: امروزه حفاظت و امنیت درب های اماکن مختلف مانند منازل، مراکز مهم صنتعی، اداری و … از طریق نصب قفل برقی تامین می شود اما قفل های مکانیکی و کلونی نیز در کنار درب و یا زیر دستگاه مرکزی نصب می شود تا در صورت نیاز از آن ها نیز استفاده شود.

🔵کاربرد و مزایای قفل برقی حیاطی

  • افزایش سرعت عمل و کاهش اتلاف وقت در امکان اداری و صنعتی
  • تامین امنیت مراکز حساس نظامی، آزمایشگاه‌ها و انبارها
  • مناسب برای نصب روی انواع درهای اتوماتیک بیمارستان ها، منازل، پارکینگ و …
  • قابلیت باز کردن در پارکینگ به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو
  • باز شدن از طریق ریموت کنترل و و اکسس کنترل
  • کیفیت بسیار بالا و ضمانت
  • و …

آشنایی با انواع قفل حیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *