آشنایی با عملکرد آیفون های تصویری کوماکس

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.


⚪️عملکرد آیفون های صوتی و تصویری

همه آیفون های صوتی و تصویری چهار عملکرد کلی دارند که در بین آنها مشترک است:

  1. به صدا درآوردن هشدار زنگ در داخل ساختمان
  2. انتقال صدای مراجعه کننده از پنل به گوشی
  3. انتقال صدای صاحبخانه از گوشی به پنل
  4. باز کردن درب ساختمان

👈آیفون های تصویری علاوه بر چهار عملکرد بالا قادر به پخش تصویر شخص مراجعه کننده نیز هستند. صاحبخانه با نگاه کردن به مانتیور آیفون تصویری می تواند فضای درب ساختمان را مشاهده کرده و از هویت شخص مراجعه کننده مطلع شود.

👈آیفون های تصویری کوماکس یکی از اولین و بهترین آیفون های تصویری موجود در بازار هستند. اغلب آیفون های تصویری موجود در بازار مانند آیفون های تصویری تابا، تابان، سیماران، الکتروپیک، فونیکس، تامر، سوزوکی، کوکوم، تکنوتل، اکو، کنوی، هیوندا، کالیوز، آلدو و … از روی سیستم آیفون های تصویری و کوماکس کپی برداری شده اند. بنابراین آشنایی با نحوه عملکرد و کارکرد آیفون های تصویری کوماکس نصب و تعمیر سایر آیفونهای تصویری موجود در بازار را برای شما راحت می کند.

👈آیفون تصویری کوماکس تولید شرکت کوماکس در کره جنوبی است. این شرکت تولید کننده بهترین آیفون های تصویری در جهان می باشد که محصولات آنها به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادر می شود. ویژگی اصلی آیفون های تصویری کوماکس سادگی در نصب، کیفیت بالا و امکانات جانبی زیاد است.

👈این شرکت بزرگ محصولات خود را به اغلب کشورهای جهان صادر کرده است و همزمان با این رشد اقتصادی کیفیت آیفون های تصویری خود را هر ساله افزایش داده است. موفقیت و شهرت این آیفون های تصویری به حدی بالاست که بیشتر آیفون های تصویری موجود در بازار چه از نظر ظاهری و چه از نظر نحوه عملکرد از آنها کپی برداری شده است.

👈آیفون های تصویری کوماکس در بازار ایران نیز به فروش می رسند اما بسیاری از این آیفون ها اصلی نبوده و ساخت شرکت های چینی می باشند. این محصولات چینی کیفیت پایینی دارند اما به مراتب از آیفون های تصویری کوماکس کره ای ارزان ترند. همین ارزانی این آیفون های چینی موجب شده که بسیاری از افراد آنها را برای خانه و مجتمع های خود انتخاب کنند.

👈انواع مختلفی از آیفون های تصویری کوماکس در بازار ایران موجود است که صرف نظر از تجهیزات جانبی مختلف روش نصب یکسانی دارند. نمایشگر سیاه و سفید یا رنگی، صفحه نمایش ۳٫۵ اینچ یا ۱۰ اینچ، لمسی یا غیر لمسی بودن از جمله تجهیزات جانبی آیفون های تصویری کوماکس است.

⚪️سیم های آیفون های کوماکس

با یادگیری روش نصب آیفون های تصویری کوماکس می توانید انواع آیفون های موجود در بازار را به راحتی نصب یا تعمیر کنید. همه آیفون های تصویری کوماکس دارای ۴ رشته سیم هستند که گوشی را به پنل متصل می کنند.

این ۴ رشته سیم به ترتیب رنگ های قرمز، آبی، زرد و سفید هستند که همگی به یک سوکت قهوه ای رنگ متصل می شوند. سیم های آیفون های کوماکس از راست به چپ به این ترتیب نامگذاری می شوند:

  • پین شماره ۱: سیم قرمز به آن متصل می شود.
  • پین شماره ۲: سیم آبی به آن متصل می شود.
  • پین شماره ۳: سیم زرد به آن متصل می شود.
  • پین شماره ۴: سیم سفید به آن متصل می شود.

در سمت دیگر سوکت قهوه ای رنگ ۳ خار دیده می شود. این زائده ها مانع از اتصال اشتباه مانیتور یا پنل میشوند.

⚪️وظایف ۴ سیم آیفون کوماکس:

👈وظایف سیم شماره ۱ یا سیم قرمز:

  • رفت و برگشت صدا از طریق انتقال صدا از مانیتور به پنل و از پنل به مانیتور
  • هشدار زنگ در داخل واحد
  • ارسال فرمان به در باز کن

👈وظایف سیم شماره ۲ یا سیم آبی:

  • وظیفه این سیم ایجاد انتقال ولتاژ منفی است و به همین دلیل نام دیگر این سیم، سیم منفی مشترک است.

👈وظایف سیم شماره ۳ یا سیم زرد:

  • انتقال ولتاژ مثبت از مانتیور به سمت پنل

👈وظایف سیم شماره ۴ یا سیم سفید:

  • انتقال تصویر از دوربین درون پنل به مانیتور

⚪️عملکرد تصویری آیفون های تصویری کوماکس

◀️در ایران محبوبترین مدل های آیفون های تصویری کوماکس ۴HP و ۴ PN هستند. در عکس های زیر تصویر جلو و پشت این دو مدل آیفون های تصویری کوماکس را مشاهده می کنید.

◀️در قسمت پشت این آیفون ها یک کابل سفید رنگ تعبیه شده که یک دوشاخه برق به آن متصل است. برای روشن کردن مانیتور آیفون باید این دوشاخه را به برق وصل کرده و کلید on  را بزنید. اغلب اوقات نصاب این دوشاخه را قطع میکند و سیم را مستقیما به فاز و نول وصل می کند. در این حالت تنها کافی است دکمه on/off  را بزنید.

◀️در قسمت پشت آیفون سه سوکت قهوه ای نیز دیده می شود. از قسمت بالا اولین سوکت قهوه ای رنگ دارای ۴پین بوده که از طریق ۴ سیم به پنل وصل می شود. دومین سوکت قهوه ای نیز ۴ پین دارد که به صوتی داخلی مدل ۴VR وصل می شود. این گوشی ها برای ارتباط آیفون تصویری با هر دو طبقه خانه های دوبلکس بسیار مناسب است.

◀️سومین سوکت قهوه ای رنگ دارای ۷ پین است که قابلیت ذخیره تصاویر اشخاص مراجعه کننده را فراهم می کند. اگر تمایلی به ذخیره تصاویر شخص مراجعه کننده ندارید کافی است پین های شماره ۳ و ۴ را جامپر (اتصال) کوتاه کنید. اگر این پین ها جامپر نشود تنها یک صفحه برفکی نشان داده می شود.

◀️باز به سراغ پین قهوه ای اول می رویم. معمولا یک سوکت ۴ پین، مشابه با همان پین اول پشت آیفون در قسمت پشت پنل دم در تعبیه شده است. ۴ سیم این دو سوکت باید نظیر به نظیر به هم وصل شده باشند.

⚪️نحوه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس تک واحدی

  • 👈۴ رشته سیم ارتباط بین مانیتور و پنل را برقرار می کنند.
  • 👈دو رشته سیم سیاه رنگ که از پنل خارج می شوند، ۲ رشته سیم مربوط به قفل باز کن و خروجی برق ۱۲ ولت از AC یا همان ترمینال های AC ترانس باید به صورت سری به هم وصل شوند.
  • 👈در قسمت خروجی برق ۱۲ ولت DC دو ترمینال مثبت و منفی ترانس وجود دارد که باید به سوکت دو رشته ای پشت پنل متصل شوند.

⬅️در قسمت پشت پنل آیفون های تصویری کوماکس دو سیم همرنگ (سیاه یا سفید) و چسبیده به هم خارج می شود که قابل جداسازی نیستند. این دو رشته سیم به برد داخل پنل لحیم شده اند که همان سیم های دربازکنی هستند.

⬅️یکی از این دو سیم (فرقی نمیکند کدام) باید به ترانس و یکی دیگر باید به قفل باز کن وصل شده یا سری شوند. در این حالت ترمینال باقی مانده قفل باز کن نیز باید مستقیما به ترمینال AC وصل شود.

⬅️یک سوکت دو پین دیگر نیز در پشت پنل قرار دارد که برای اتصال یک برق ۱۲ ولت  DC تعبیه شده است. این سوکت دو پین معمولا در هنگام خرید آیفون تصویری کوماکس به مشتری تحویل داده می شود. این سوکت دوپین دارای یک سیم قرمز و یک سیم آبی است که سیم قرمز آن به مثبت و سیم آبی رنگ به منفی وصل می شود (۱۲ ولت DC). در اتصال صحیح آبی و قرمز بسیار دقت کنید.

دو سیم مشکی رنگ نیز از پشت پنل خارج می شود که باید به درباز کن مرتبط شوند. این دو سیم نیز با دربازکن و ترانس سری می شوند.

آشنایی با عملکرد آیفون های تصویری کوماکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *