آشنایی با قفل های اثر انگشتی

یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین وسایل امنیتی قفل ها می باشند. انسان از دیرباز تاکنون از قفل ها به عنوان وسیله ای امنیتی برای حفظ اموال شخصی خود استفاده کرده است. کلمه قفل همیشه با کلید همراه بوده است اما با پیشرفت سریع تکنولوژی امروزه قفل هایی ساخته شده است که بدون نیاز به کلید باز می شوند. قفل های بدون کلید در واقع قفل اثر انگشت نام دارند که تنها با لمس اثر انگشت باز می شوند.

برای باز کردن قفل های اثر انگشتی دیگر نیازی به حمل کلید ندارید. قفل های اثر انگشتی خیال شما را از هر بابت راحت می کنند زیرا تنها با اثر انگشت شما باز شده و منحصر به خود شما می باشند. می توانید اثر انگشت دیگر افراد خانواده را نیز به عنوان اثرانگشت های مجاز وارد سیستم قفل کرده تا در صورت نیاز بتوانند قفل را با اثر انگشت خود باز کنند. در این مطلب شما را با طرز کار قفل های اثر انگشتی آشنا می کنیم.

⚪️سیستم قفل های اثر انگشتی

اگر رمز قفل اثر انگشتی را فراموش کردید هیچ نگرانی نخواهید داشت زیرا تنها با لمس انگشت شما این قفل ها باز می شوند. قفل های اثر انگشتی بر مبنای سیستم بیومتریک ساخته شده اند.

روی انگشت شما خطوط و الگوهای ظریف وجود دارد که تنها مختص شما است. اثر انگشت هیچ دو فردی مشابه نیست و در طول زمان ثابت بوده و هیچ تغییری نمی کند. امکان جعل یا جایگزینی اثر انگشت افراد تقریبا غیر ممکن است و یکی از مهمترین نشانه های تشخیص هویت افراد است که این مساله نشان از امنیت بالای قفل های اثر انگشتی دارد.

⚪️ایمنی پایین کلید و قفل های قدیمی

امروزه روش های سرقت بسیار پیچیده شده است و نمی توان با قفل و کلیدهای قدیمی از امنیت خانه و اموال شخصی اطمینان خاطر داشت. امروزه سیستم های ضد سرقت بسیاری در بازار موجود است که یکی از بهترین آن ها استفاده از اثر انگشت است.

اثر انگشت همیشه همراه شما است و فقط مختص شما است. شما هرگز اثر انگشت خود را گم نمی کنید و کسی نمی تواند اثر انگشت شما را جعل کند. همین ایمنی بالا موجب شده است که سیستم اثر انگشتی یکی از بهترین سیستم های برای ساخت انواع قفل و دستگیره های دیجیتال باشد.

با وجود سیستم اثر انگشتی دیگر نگرانی بابت گم کردن کلید، فراموش کردن رمز و یا امکان جعل نخواهید داشت. به دلیل انحصاری بودن اثر انگشت هر شخص و عدم امکان جعل آن قفل دیجیتال اثر انگشتی یکی از بالاترین درجات ایمنی را دارا است.

⚪️نحوه کار قفل های اثر انگشتی

پس از اینکه انگشت شما روی سنسور حساس این قفل قرار گرفت، اطلاعات مربوط به اثر انگشت شما به داده های عددی تبدیل شده و به سیستم وارد می شود. این دستگاه اثر انگشت شما را اسکن کرده و الگوی آن را در سیستم ثبت می کند. از آن پس هر گاه شما انگشتتان را روی قفل بگذارید قفل به راحتی برای شما باز می شود. می توانید اثر انگشت اشخاص مورد نظرتان را نیز به همین روش وارد سیستم کنید.

پس از اینکه اثر انگشت شما در سیستم ثبت شد هر بار که انگشت خود را روی اسکنر بگذارید دستگاه اثر انگشت شما را با اطلاعات ثبت شده مقایسه کرده و در صورت تطابق قفل را باز می کند.

⚪️چرا باید از قفل های اثر انگشتی استفاده نماییم؟

قفل های اثر انگشتی از محبوب ترین سیستم امنیتی دنیا می باشد که به راحتی می توان از آن استفاده نمود. این روش که بیومتریک نامیده می شود در آینده نزدیک در تمام مراحل استفاده می شود. با اثر انگشت می توانید هویت خود را تایید نمایید و از روش های خطرناکی که به صورت آنلاین در اختیار سایر افراد می گذارید دوری نمایید.

در حال حاضر در مکان های بسیاری مانند مسکونی، تجاری و یا اداری از فایده های این قفل ها استفاده می شود. این قفل ها علاوه بر تامین امنیت می توانند استفاده راحتی را برای کاربران داشته باشند.

افراد می توانند در چند ثانیه درب ورودی را باز کرده و دیگر نگرانی بابت گم شدن کلید های خود نداشته باشند. و حتی می توان با اتصال آن به گوشی همراه از قابلیت های بی نظیر این محصول استفاده نمود.

آشنایی با قفل های اثر انگشتی
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *