آموزش نصب آرام بند بر روی انواع درب ها

نصب آرام بند درب ساختمانی یا همان جک هیدرولیکی درب بر روی درب‌های ورودی منازل یا شرکت‌ ها می باشد که دارای یک قطعه مکانیکی یا هیدرولیکی بوده که در بخش بالایی درب نصب شده و با کمک آن ها درب به آرامی بسته خواهد شد. دلیل نصب آرام بند ها روی درب ها به دلیل بسته شدن درب بدون صدا و خیلی محکم می باشد. در صورتی که این آرام بندها دچار مشکل شودند نیاز به تنظیم یا رگلاژ دارند.

اجزای تشکیل دهنده آرام بند درب

مطابق تصویر زیر آرامبند دارای اجزای مختلفی است و همچنین می توانید برای افزایش و کاهش سرعت بسته شدن دستگاه دارای پیچ تنظیم هستند که به راحتی قابل تنظیم هستند.

  1. پیچ تنظیم سرعت (رگلاژ): این پیچ سرعت بسته شدن دستگاه را در محدوده حرکتی کاملا باز درب تا حدود ۱۵ درجه مانده به چهارچوب را تنظیم می نماید.
  2. پیچ تنظیم سرعت (رگلاژ): این پیچ نیز سرعت بسته شدن دستگاه را در محدوده حرکتی تقریبی ۱۵ تا ۵ درجه مانده به چارچوب را تنظیم می نماید.
  3. پیچ آلن: پیچ آلن که باعث افزایش یا کاهش قدرت فنر می شود، این قابلیت کمک می کند تا شما با توجه به ابعاد و وزن درب بتوانید میزان قدرت دستگاه را کم یا زیاد نمایید.
  4. زانویی بازوی دستگاه
  5. نیم بازوی بالایی دستگاه
  6. نیم بازوی اصلی دستگاه
  7. پیچ تنظیم بازوی دستگاه
  8. پایه بازوی دستگاه
اجزای تشکیل دهنده آرام بند

آموزش نصب آرام بند روی درب

  • چک کردن وضعیت درب : قبل از نصب آرامبند برای انتخاب بهتر نوع آرامبند بهتر است وضعیت درب را چک کنید. درب را از لحاظ وضعیت قفل و نصب آن، روان بودن لولاها و شتاب حرکتی درب از حالت سکون و همچنین میزان وزن و ابعاد درب را بررسی کنید تا اقدام به خرید آرامبند مناسب کنید.
  • علامت گذاری محل نصب آرمبند : با نگاه کردن به نقشه الگوی نصب که داخل کارتن وجود دارد باید قرار دادن آن در یک فاصله معین از لولا و جای گذاری آرامبند در بالای درب جای پیچ ها را با مته دریل علامت می زنیم.

با توجه به وزن، عرض درب محل سوراخ شدن پیچ های آرامبند متفاوت است از این رو تنها چند میلی متر جابجایی در علامت گذاری در مته می تواند عملکرد دستگاه را کاملا تغییر دهد. با توجه به این موارد بهتر است نصب آرامبند را به افراد متخصص چون کلید سازان ماهر تهران کلید بسپارید.

  • سوراخ کردن محل های علامت گذاری شده با دریل : برای اینکه نیم بازوی اصلی و بالایی آرامبند را نصب کنید باید حتما آنها را روی درب پیچ کنید. بنابراین محل های علامت گذاری شده را با دریل سوراخ می کنیم تا مراحل بعد انجام شود.
  • نصب نیم بازوی اصلی و بالایی دستگاه آرامبند : پس از تعیین محل و سوراخ کردن با دریل نوبت نصب آرامبند است.
  1. ابتدا بازوی دستگاه را از محل زانویی جدا کرده و نیم بازوی بالایی را نصب می کنید.
  2. سپس نیم بازوی اصلی آرامبند را به کمک پیچ مربوطه به آرامبند در جهت صحیح نصب می کنیم.
  3. و حالا بدنه آرامبند را در جای مربوطه بر روی درب نصب می نماییم.
  • متصل کردن بازوها به همدیگر با توجه به نوع قفل درب :
  1. اگر قفل از نوع معمولی و بدون نیاز با ضربه آخر بود نیم بازوی بالایی را در حالت کاملا عمود به چارچوب نصب می کنیم.
  2. اگر قفل از نوع برقی با نیاز به ضربه آخر بود نیم بازوی بالایی را به وسیله چرخاندن آن آنقدر می چرخانیم تا به نیم بازوی اصلی برسد بدون این که نیم بازوی اصلی را با نیروی دست از حالت اولیه خود خارج نماییم.
  • تنظیم قدرت فنر روی آرامبند : اگر وزن و عرض درب کمتر یا بیشتر از میزان تنظیم شده ی تنظیم کارخانه باشد می توانید با استفاده از جداول نهادینه شده در کاتالوگ این محصول پیچ آلن را شل یا سفت کرده تا اینکه فنر و قدرت دستگاه تنظیم گردد.
  • نحوه تنظیم سرعت آرامبند : برای مشاهده میزان سرعت آرام بند تنها کافیست درب را تا انتها باز کنید و سپس رها کنید.
  1. اگر سرعت درب کم بود پیچ شماره ۱ را را خلاف عقربه های ساعت یک میلی متر شل می کنیم.
  2. اگر سرعت درب زیاد بود برای کاهش سرعت تنها کافیست پیچ شماره ۱ را در جهت عقربه های ساعت سفت کنیم.

اگر در بخش نهایی و بسته شدن درب نیز اگر درب بسته نشد پیچ شماره ۲ را در جهت خلاف و موافق عقربه های ساعت یک میلی متر شل یا سفت می کنیم .

نتیجه گیری :

به دلیل تردد زیاد داخل بیمارستان ها بیشتر درب های فلزی دارای آرام بند هستند. نصب آرام بند باعث می شود که بدون وارد کردن ضربه بصورت اتوماتیک درب به طور کامل بسته شود. دستگاه آرام بند بر روی انواع درب های فلزی و حتی درب پارکینگ قابل نصب است و پیش از نصب آرام بند تنها کافیست به دفترچه راهنمای آن توجه تا با توجه به ابعاد و وزن درب آنرا در فاصله معین از لولای درب نصب کنید. توجه داشته باشید تنها چند میلی متر جابجایی در علامت گذاری با مته می تواند عملکرد دستگاه را کاملا تغییر دهد. برای نصب آرام بند و حتی رگلاژ آرام بند می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) کلید سازی تهران کلید(فقط در تهران) تماس بگیرید. تهران کلید با داشتن انواع کلید سازان ماهر و سیار در نقاط مختلف تهران آمادگی نصب آرام بند، قفل برقی بر روی انواع درب ساختمان دارند.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa

آموزش نصب آرام بند بر روی انواع درب ها

4 دیدگاه در “آموزش نصب آرام بند بر روی انواع درب ها

  • شهریور 11, 1401 at 1:27 ب.ظ
    Permalink

    آموزش شما برای شماره تلفن خودتون هست

    پاسخ
  • آبان 22, 1401 at 5:00 ب.ظ
    Permalink

    خیلی لطف کردین دستتون درد نکنه،
    فقط می‌خوام ببینم چقدر روغن میخواد،ونوع روغن آن چیه.
    خسسته نباشید.

    پاسخ
  • آذر 24, 1401 at 7:11 ب.ظ
    Permalink

    توضیحات کامل و گویاست ممنون

    پاسخ
  • بهمن 14, 1401 at 1:00 ب.ظ
    Permalink

    نصب و تنظیم تمامی برندها
    09193803356

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *