آموزش نصب دوربین های مدار بسته

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

برای نصب دوربین مدار بسته در خانه یا محل کارتان بهتر است از کارشناسان مجرب در این زمینه بهره بگیرید. البته اگر با برقکاری و لوازم الکترونیکی آشنایی کافی داشته باشید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

برای نصب دوربین مدار بسته باید به نکات مهمی همچون تعداد و نوع دوربین های مورد نیاز، محل نصب مناسب، قیمت دوربین ها، نوع کابل و دیگر وسایل مورد نیاز توجه کرد. در این مطلب  شما را با تمامی مراحل نصب دوربین های مدار بسته آشنا می کنیم.

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

  1. تهیه دوربین و تجهیزات

برای خرید دوربین مدار بسته ابتدا باید با توجه نوع ساختمان، تعداد دوربین مورد نیازتان را مشخص کنید. با توجه به نیاز ساختمان تعداد و نوع دوربین مدار بسته مناسب را انتخاب کنید. برای نصب دوربین های مداربسته به تجهیزاتی مانند دستگاه گیرنده NVR، دستگاه گیرنده DVR، کابل BNC و کابل IP (دوربین های تحت شبکه)، هارد، مانیتور برای مشاهده تصاویر و نورافکن مادن قرمز برای دوربین های دید در شب و … نیاز خواهید داشت.

علاوه بر خرید تجهیزات ذکر شده به وسایلی مانند پیچ و پیچ گوشتی، دریل و … نیز نیاز خواهید داشت.

  1. تعیین مکان نصب دوربین

در این مرحله‌ی شما باید مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته را تعیین کنید. بهترین مکان ها در خانه و محل کار برای نصب دوربین مداربسته عبارتند از:

  • درب های جلویی و پشتی مکان مورد نظر
  • پنجره های که به سمت خیابان و کوچه باز می شوند.
  • اتاق های نشیمن و آشپزخانه خانه
  • قسمت راه پله
  • محل های نگهداری گاوصندوق، اشیاء گران قیمت، اسناد و مدارک و محل نگهداری جواهرات
  • روبروی تراس و …

تعیین صحیح موقعیت نصب دوربین یکی از مهمترین مراحل می باشد. مکان نصب دوربین باید در بالاترین ارتفاع خانه باشد تا منطقه وسیع تری را پوشش دهد و از دسترس سارقین نیز دور بماند. دوربین هایی که در خارج از خانه نصب می شوند باید در مکان های دارای سایه بان نصب شوند تا لنز آن در معرض نور شدید خورشید و نور لامپ نباشد.

دوربین را در مکانی خلوت نصب نمایید تا وسیله اضافی وسعت دید دوربین را نگیرد. دوربین را در گوشه بالاترین نقطه ساختمان نصب نمایید. دوربین را در مکانی نصب کنید تا دیگران متوجه وجود دوربین شوند. مکان نصب دوربین باید نزدیک به اتصالات برقی و پریزها باشد.

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

  1. سیم کشی و نصب تجهیزات و اتصالات

نصب دوربین های مدار بسته آنالوگ، دوربین های مجهز به شبکه یا IP و دوربین های مداربسته بی سیم یا وایرلس کمی با هم متفاوت است.

چگونگی نصب دوربین مدار بسته آنالوگ

پس از اینکه دوربین مدار بسته را در محل تعیین شده نصب کردید، سیم برق را به یک منبع تغذیه متصل نمایید. برای اتصال دوربین و دستگاه گیرنده DVR به یک کابل BNC  نیاز خواهید داشت.

کابل BNC  را از یک سمت به بخش  Output دوربین و از طرف دیگر به بخش Input دستگاه DVR متصل نمایید. در مرحله بعد با استفاده از یک کابل BNC بخش Output دستگاه DVR را به بخش Input مانیتور متصل کنید حالا می توانید پس از روشن کردن دوربین، تصاویر را در مانیتور مشاهده کنید. در پایان روی سیم کشی و کابل ها را با پوشش های مناسب بپوشانید.

چگونگی نصب دوربین شبکه یا IP

دستگاه گیرنده این سیستم دستگاه گیرنده NVR است.  در این مجموعه نیز یک کابل، اتصال بین دوربین و دستگاه NVR را برقرار می کند. نصب این دوربین ها تقریبا مشابه با نصب دوربین آنالوگ است. پس از اتمام کار با پوشش های مناسب تمامی کابل ها را بپوشانید.

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

چگونگی نصب دوربین بی سیم یا وایرلس

برای نصب این دوربین ها نیازی به کابل کشی نیست. می توانید دوربین را در هر مکان دلخواهی ببرید. تنها کافی است پس از نصب دوربین را  به منبع تغذیه متصل نمایید. دستگاه گیرنده DVR در این سیستم ها بی سیم بوده و وظیفه دریافت تصاویر بر عهده یک دستگاه بی سیم است.

دستگاه DVR تصاویر دریافتی را از طریق سیم به مانیتور منتقل می کند. می توان به راحتی مکان این دوربین ها را تعویض نمود و نیازی به پوشش سیم کشی وجود ندارد.

 

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *