ایمن سازی درب منزل

ایمن سازی درب منزل اقدامی مهم در ساختمان ها می باشد که از ورود سارقین جلوگیری شود زیرا اصلی ترین نقطه جهت ورود افراد غریبه درب ساختمان بوده و این تقویت درب منازل یکی از مهم ترین کارها به حساب می آید. درصد بالایی از سرقت ها از طریق درب ورودی منزل می باشد و در نتیجه امنیت درب آپارتمان اهمیت بسیاری دارد. هر درب محکمی هم که باشد در صورتی که ایمن نباشد به راحتی توسط سارقین باز خواهد شد. راهکارهای زیادی جهت این ایمن سازی وجود دارد که در ادامه آن ها را خواهیم شمرد. پس با ما همراه باشید.

روش های مقاوم سازی سیستم امنیتی منزل

عوض کردن صفحه فلزی نگهدارنده قفل درب

در صورتی که نیاز به ایمن سازی درب منزل دارید باید یک صفحه فلزی بلند در فریم درب اضافه نمایید. بهتر است حداقل ارتفاع آن ده سانتی متر باشد که در صورتی که فردی به آن لگد زد، نشکند. بعد از آن می توانید پیچ های این صفحات را عوض نمایید. پیچ های کوتاه را تبدیل به پیچ های بلند کنید که در برابر ضربه ها مقاوم باشند. در درب های ضد سرقت قفل های منوبلاک و مولتی پوینت که قفل های چند زبانه ای مورد استفاده می باشد، قفل ها با کیفیت بوده و به راحتی باز نخواهد شد. انتخاب برند مناسب در این زمینه مهم خواهد بود.

عوض کردن درب های ورودی فرسوده

درب های ورودی ممکن است بعد از مدتی دچار فرسودگی شده و از بین بروند. برای بالا بردن امنیت درب ها باید آن ها را عوض نمود. درب هایی که در برابر ضربه مقاومت دارند انتخاب خوبی هستند. درب های چوبی به دلیل اینکه در ساخت آن از متریال های مرغوبی استفاده شده دارای مقاومت بالایی بوده و درب هایی مانند درب جنس استیل و فایبرگلاس هم انتخاب مناسبی می باشند. درست است که جنس درب های چوبی قدیمی محکم می باشد و می توان مدت ها از آن استفاده نمود ولی امنیت کافی را ندارند. درب های جدید این امکان امنیت را برای خریداران فراهم کرده است. اگر دنبال امنیت می باشید بهتر است که درب های هوشمند و ضد سرقت را انتخاب نمایید.

تعویض قفل درب

درب ها دارای دو یا چند قفل می باشند و در صورتی که از قفل های قدیمی با یک زبانه استفاده می شود باید نمونه قفل های ضد سرقت را به کار ببرید که از بهترین قفل درب منزل قفل های چند زبانه جهت ایمن سازی درب منزل می باشند.

نصب قفل ضد سرقت یک طرفه جهت درب ورودی ساختمان

قفل های یک طرفه در درب های ورودی ساختمان، باعث افزایش امنیت می شوند و این دست از قفل ها از داخل باز می شوند و فردی نمی تواند آن را از بیرون باز کند. در صورتی که سارقان بخواهند درب را باز کنند باید درب را بشکنند که این کاری زمان بر می باشد.

نصب قفل در پشت درب های آپارتمان

از کارهای که برای تقویت درب منزل و آپارتمان انجام می شود نصب قفل های زنجیری به عنوان قفل های ثانویه می باشد که می تواند امنیت بالاتری را برای افراد ایجاد نماید. قفل زنجیری گیره محکمی را بر روی چهارچوب درب دارد که صفحه ای هم بر روی درب نصب می گردد و با افتادن قطعه استوانه ای در داخل گیره، می تواند از باز شدن درب جلوگیری شود. این مورد زمانی به کار می آید که شما قصد دارید برای فردی غریبه درب را باز کنید و چون به او اطمینان ندارید درب را کامل باز نمی کنید.

به کارگیری میله آهنی در درب ها

برای ایجاد این میله های امنیتی که در پشت درب قرار می گیرد کافیست یک سمت میله های آن بر روی زمین و انتهای دیگر آن را در زیر قفل قرار دهید که این میله ها می تواند باعث شود که درب باز نشود. این میله های امنیتی یا (Door Bar) پیچ و مهره هایی دارد که در امتداد درب نصب شده و مانع از شکستگی درب در موقع ضربه و ایمن سازی درب منزل می شوند.

نصب شیشه سکوریت و چند جداره جهت درب ورودی

اگر درب ورودی در ساختمان شیشه ای می باشد می توانید از شیشه های مقاوم در مقابل ضربه استفاده کنید. شیشه های چندجداره یا سکوریت می تواند در برابر ضربه ها مقاومت کافی داشته باشد. نوع دسترسی به قفل را گونه ای قرار دهید که کسی نتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

تقویت لولاهای درب های ضد سرقت

امروزه بیشتر شرکت های سازنده درب های ورودی از پیچ های بلند جهت نصب لولا بهره می برند ولی گاهی اوقات پیچ هایی به کاربرده می شود که ضعیف می باشند. زمانی که خریداران از این درب ها با پیج های ضعیف استفاده می کنند به مشکلاتی برمی خوردند که در واقع این پیچ ها می تواند باعث محکم شدن درب شود. شما می توانید در صورت وقوع چنین مشکلی پیچ های 3 سانتی را با پیچ های 8 و نیم سانتی تعویض نمایید و این کار می تواند باعث محکم شدن لولا شده و در جلوگیری از سرقت موثر باشد.

نصب آرام بند در درب ها

آرام بند ها هم جزو ابزاری می باشد که می تواند ریسک باز ماندن درب ورودی را به صفر برساند. نصب یک آرام بند در پشت درب می تواند باعث بسته شدن خود به خود درب شود و تقویت درب منزل و آپارتمان محسوب می شود. جهت جلوگیری از محکم بسته شدن درب می توان از درزگیر استفاده نمود. بیشتر این درب ها در زمان بسته شدن صدایی بلند دارند که با این درزگیرها می توان جلوی این ضربه و صدای بلند را گرفت.

نصب درب با ساختار فولادی

بیشتر سازندگان درب های ضد سرقت درب هایی محکم تولید می کنند که در برابر ضربه مقاوم می باشند ولی ضخامت فولادی که در آن درب استفاده شده است بسیار مهم می باشد. ضخامت استاندارد درب های فولادی یک ونیم می باشد که بعضی از افراد تولید کننده از ورق با ضخامت کمتر جهت کاهش قیمت استفاده می کنند. درب های فولادی امنیت بیشتری را نسبت به درب های چوبی دارند و در برابر ضربه تغییر شکل نمی دهند و در هر شرایط آب وهوایی هم حفظ امنیت می کنند.

استفاده کردن از درب های فاقد شیشه

برخی از آپارتمان ها یا درب های ورودی به دلیل اینکه زیبایی بیشتری را داشته باشند از درب هایی استفاده می کنند که مقداری شیشه در آن باشد. هر چقدر این شیشه ها محکم یا نشکن باشند باز هم می تواند عاملی برای نفوذ سارقین باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که از درب های چوبی یا فولادی برای ایمن سازی درب منزل استفاده شود.

نصب قفل مخفی درب ضد سرقت

قفل مخفی در درب های ضد سرقت همان قفل مرکزی بوده که دارای یک میله مرکزی می باشد  و فردی متوجه وجود آن نمی شود. کار این قفل به این صورت می باشد که میله مرکزی از سه طرف اطراف درب، بالا و پایین درب به یک زبانه و پلت قفل مجهز بوده و در صورت قفل شدن از سه طرف قفل می شود و این کار باعث امنیت بیشتر می شود.

نکات تامین امنیت درب با قفل متفرقه

  • دقت کنید که از صفحه قفل که همان صفحه فلزی می باشد استفاده کنید که نقش زیادی در تولید امنیت دارند. زمانی که درب قفل می شود این زبانه ها در داخل فضای تعبیه شده کشیده شده و بهتر است که از قفل های ارزان که در برابر ضربه مقاوم نیستند استفاده نشود.
  • استفاده از درب هایی که دارای ساختار مقاوم می باشند و در برابر ضربه و دیلم دارای مقاومت بالای هستند هم مهم می باشد.
  • استفاده ازسیلندرهای کامپیوتری و نصب قفل پشت درب آپارتمان نیز تا حدود زیادی می تواند موثر می باشد.

نصب قفل درب جنس خوب

یکی دیگر از راه های تقویت درب منزل و آپارتمان این است که قفل درب خوبی را نصب نمایید. قفلی که دارای چند زبانه کمکی بوده و با کیفیت باشد. قفل اولیه به تنهایی نمی تواند جهت ایمن سازی درب منزل کافی باشد و برای اطمینان باید از قفل هایی با کیفیت بالا استفاده نمود.

  1. قفل برند کاله از نمونه قفل های ایمن می باشد که در بازار ایران وجود دارد و دارای قیمت مناسبی می باشد و در درب های چوبی و فلزی مورد استفاده می باشد.
  2. برند ایتالیایی AGB هم در ایران موجود بوده که ضد سرقت نیستند ولی دارای امنیت بالایی بوده و انتخاب خوبی برای ورودی منزل می باشد.
  3. برخی از برندهای ایرانی هم دارای قیمت مناسب و کیفیت خوبی می باشند که با جستجو می توانید آن ها را انتخاب نمایید.

نصب قفل بدون مغزی درب ورودی

قفل بدون مغزی دارای سه مدل از نوع بدون دستگیره، یک دستگیره در سمت درب و یا دو دستگیره می باشد که قابل برنامه ریزی بوده و با یک قفل هوشمند کار می کند و در دو نوع دستی و یا اتوماتیک وجود دارد. این دستگیره های هوشمند با اثر انگشت، کارت یا رمز باز می شود.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

طريقه نصب قفل برقی ريموت دار

نصب قفل هوشمند درب حیاط

این نوع قفل ها برای درب پارکینگ استفاده شده و دارای جک و موتوری بود که در داخل جعبه و در زیر زمین استفاده می شود. لولای این قفل از یک سمت به جعبه وصل بوده و از طرف دیگر به درب جوش می خورد. این سیستم یک چشمی دارد که می تواند پلاک خودروها را بخواند و فقط پلاک های تعریف شده می توانند وارد و خارج شوند.

نتیجه گیری :

خریداران درب های چوبی به دنبال زیبایی آن می باشند و ظاهر آن ها برایشان مهم می باشد و درب های فلزی را به دلیل نمایی که دارند نمی پسندند. پس اگر هم زیبایی و هم استحکام می خواهید باید درب ضد سرقت چوبی را انتخاب نمایید. درب ضد سرقت از فلز ساخته شده و روی آن هم با چوب پوشانده شده است که به همین دلیل دارای وزن بالایی می باشد. اگر بودجه مناسب برای خرید درب ضد سرقت ندارید می توانید  ایمن سازی درب منزل و آپارتمان را انجام دهید می توانید امنیت آن ها را تامین نمایید.

ایمن سازی درب منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *