رگلاژ درب

ممکن است تمام وسیله های نو بعد از مدتی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. زمانی که درب منزل شما تغییر می کند و نو می شود نیاز است تا به صورت دوره ای سرویس شود و همچنین ممکن است بعد از مدتی کار به تعمیر درب ضد سرقت و رگلاژ درب منزل نیاز باشد. همانطور که خودرویی که خریداری می کنید نیاز به تعویض روغن یا تعمیرات دارد درب منزل یا درب ضد سرقت شما هم نیاز به سرویس یا تعمیر یا رگلاژ دارد. به دلیل وجود انواع درب های ضد سرقت ساخت چین، ترکیه، ایران و غیره، قطعات و پیچ و مهره های به کار رفته در این درب ها هم انواع مختلفی دارند و در صورت وجود هرگونه ایراد و خرابی، برای تعمیر یا تعویض اجزای درب، باید از افراد متخصص که دانش و ابزار لازم را دارند، استفاده شود. تعمیر درب توسط افراد نابلد شکستگی لولا، دستگیره یا سایر مشکلات را به همراه دارد که هزینه های بالایی را به صاحب درب تحمیل می کند. این مورد در درب ضد سرقت بیشتر باید رعایت شود و به صورت دوره ای نیاز به سرویس دارد تا دچار مشکل جدی نشود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا در مورد تعمیر درب و سرویس آن ها صحبت نماییم. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می شود جهت تعمیر درب ضد سرقت و ریگلاژ درب منزل از یک تعمیرکار با تجربه کمک بخواهید. گروه کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید با کارشناسان مجرب خود در این زمینه و ساخت انواع کلید و قفل در خدمات مشتریان گرامی می باشد. در صورتی که درب ضدسرقت شما نیاز به تعمیر یا رگلاژ داشت می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران تماس بگیرید و کارشناسان را در اسرع وقت در محل خود داشته باشید.

روش رگلاژ کردن درب ضد سرقت

مهم ترین بخش در رگلاژ کردن درب ضد سرقت، لولای درب می باشد. این مورد در مقاومت و درست کار کردن درب ضد سرقت موضوعی مهم می باشد. زمانی می توانیم بگوییم که رگلاژ درب به درستی انجام شده که تمام قطعات آن درست تنظیم شده باشند. زمانی که درب در زمان باز و بسته شدن صدای ناهنجاری می دهد نشان دهنده این می باشد که درب در جایی گیر می کند و کارایی آن کاهش یافته است. در این زمان که صدای درب را می شنوید باید به سراغ تعمیرکار درب ضد سرقت بروید تا مشکل شما را برطرف نماید. بعضی درب های ضد سرقت موجود در بازار از کیفیت بالایی در قطعات برخوردار نیستند و همین امر باعث ایجاد خرابی در درب ها می شود. خرابی یک قسمت از درب، ضد سرقت بودن آن را از بین می برد و آن را تبدیل به یک درب ساده می کند و عملا کارایی آن را از بین می برد. از مشکلات رایج در درب های ضد سرقت می توان به شل شدن زبانه و باز شدن یکباره درب، به صدا افتادن قفل و لولای درب اشاره کرد.

تعمیر درب ضد سرقت و رگلاژ درب منزل

مراحل تعمیر درب ضد سرقت و درب منازل

یکی از کارهایی که سرویس کار درب انجام می دهد سرویس دوره ای درب ها یا در صورت نیاز تعمیرات درب ضد سرقت می باشد که برای این کار در ابتدا لولای درب را با ابزارهای مخصوص بررسی خواهد کرد و در صورتی که مشکل آن برطرف نشود روش بعدی را امتحان کرده و به درب یک لولا اضافه می کند. همچنین ممکن است نیاز بداند تا از واشرهای مخصوص در بالا بردن لنگ های درب استفاده نماید.در صورتی که درب ضد سرقت شما چینی باشد در کنار تعمیرکار می توانید از یک جوشکار هم برای جا به جایی درب ها کمک بخواهید. تعمیرات درب های ایرانی یا ترک راحت تر بوده و نیازی به جهت جا به جا کردن لولا نمی باشد.

تعمیر دستگیره درب ضدسرقت

یکی از قسمت های درب که دایم در حال باز و بسته شدن است و فشار زیادی بر روی آن می آید دستگیره درب است. این خرابی در جنس های بی کیفیت و نامرغوب بسیار زود نمایان می شود. یکی از راه های تعمیر دستگیره، چک کردن پیچ های روی آن است که ممکن است شل شده باشند و بتوانید با آچار آن را سفت کنید. اگر مشکل رفع نشد ممکن است نیاز به تعویض دستگیره داشته باشید که پیشنهاد می شود این کار را به متخصصان و تعمیرکاران بسپارید تا با توجه به نوع و جنس درب شما، بهترین گزینه را برای شما انتخاب کنند.

آسیب دیدگی درب با نشست ساختمان

همانطور که گفتیم رگلاژ کردن درب، بر روی ایمنی و کارایی آن، تاثیر مستقیمی دارد. یکی از دلایل اصلی از رگلاژ افتادن درب، نشست ساختمان است. هر ساختمانی با مرور زمان و یا به دلیل عوامل محیطی دچار نشست می شود که باعث بروز مشکلاتی از جمله از رگلاژ افتادن و پایین آمدن چارچوب درب می شود و به همین دلیل درب به راحتی و روان باز و بسته نمی شود. در طراحی درب های ضد سرقت تا حدودی به این مشکل فکر شده که بتوانند در مقابل نشست ساختمان از خود مقاومت نشان دهند، اما باز هم بعد از مدتی نیاز به رگلاژ در درب دیده می شود و می توان با کمک گرفتن از متخصصان از صدمات احتمالی جلوگیری کرد. توجه داشته باشید که رگلاژ درب باید حتما توسط فرد متخصص و با ابزار و قطعات مخصوص به هر درب انجام شود.

مشکلات درب های ضد سرقت

برخی از تولیدکنندگان درب ها از کیفیت کار کم می کنند و استانداردها را رعایت نکرده و در نتیجه درب ها بی کیفیت و نامناسب بوده و بعد از مدت کوتاهی به مشکل می خورند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. سعی کنید در زمان خرید درب منزل از فروشگاه هایی خرید نمایید که ضمانت معتبر داشته باشند. مشکلات درب های ضد سرقت به شرح زیر می باشد :

  • مشکل در مغزی درب یا قفل درب ضدسرقت
  • رگلاژ نبودن درب منزل یا درب ضد سرقت
  • کم شدن کارایی قفل یا دستگیره درب
  • شکستن لولاها
  • نفوذ یافتن صدا
  • پیشگری از خرابی درب های ضد سرقت

بهتر است جهت پیشگیری کردن از مشکلات و تعمیرات درب ضد سرقت و رگلاژ درب ها، قفل یا لولای درب را روغن کاری نموده و با کمک یک دستمال نمدار روکش درب را تمیز نمایید.

بهتر است جهت رفع صدای درب ضد سرقت، لولای درب را روغن کاری نمایید و اگر مشکل برطرف نشد میخ وسط لولا را دربیاورید و تمیز کنید.

رگلاژ درب

هزینه تعمیر درب های ضد سرقت

رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت باعث ایجاد امنیت برای منزل و حتی ساختمان شما می شود. برخی افراد با پرداخت نکردن هزینه های نگهداری و تعمیر، هزینه های بیشتری را متحمل می شوند، اما به این نکته توجه داشته باشید که با پرداخت هزینه های جزیی می توان از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد. هزینه های تعمیر درب ضد سرقت نسبت به نظر کارشناس و تعمیرکار متفاوت است و تعمیر هر بخش هزینه خاص خود را دارد. این هزینه ها با توجه به نوع و جنس درب، میزان خرابی، زمان مورد نیاز برای تعمیر و قطعات تعویض شده، متفاوت هستند ولی در نظر داشته باشید که شما این هزینه را برای ایمنی خود و جلوگیری از ایجاد هزینه های بالاتر پرداخت می کنید.

جلوگیری از سرقت با تعمیر و نگهداری درب ضدسرقت

سارقان حرفه ای حتی گاهی راه هایی را برای ورود به منزل از طریق درب های ضد سرقت پیدا می کنند. آسیب پذیری این درب ها معمولا در قسمت لولا و مغزی صورت می گیرد، زیرا حتی با تبر هم نمی توانند اقدام به تخریب درب ها کنند. به همین دلیل اهمیت رگلاژ و نگهداری از درب ها در اینجا نمایان می شود.

نتیجه گیری:

افراد جهت ایجاد امنیت بالاتر از درب های ضد سرقت استفاده می کنند و سالم بودن این درب ها بسیار مهم می باشد. حتماً در زمان تعمیر درب ضد سرقت و رگلاژ درب منزل از تعمیرکار بخواهید تا قفل درب را هم چک کند و در صورت لزوم آن را عوض نماید. پیشنهاد می شود در زمان خرید درب ضد سرقت از مدل های پیشرفته تر مانند درب مجهز به قفل اثر انگشت استفاده کنید تا با خراب شدن مدام قفل ها مواجه نشوید. در صورتی که درب ضدسرقت شما نیاز به تعمیر یا رگلاژ داشت می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با ما تماس بگیرید و کارشناسان را در اسرع وقت در محل خود داشته باشید.

می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

آموزش نصب درب ضد سرقت

تعمیر درب ضد سرقت و رگلاژ درب منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *