تعمیر سوئیچ خودرو

از مهم ترین اجزای خودرو سوئیچ خودرو می باشد که همه دستگاه‌های الکترونیکی خودرو از آن تغذیه شده و زمانی که مدت طولانی خودرو خود را پارک کرده باشید از تخلیه باتری جلوگیری خواهد نمود. عملکرد سوئیچ خودرو به این صورت می باشد که باتری را به استارت وصل می کند و به آن این امکان را خواهد داد تا انرژی را به استارت ارسال کرده تا خودرو روشن گردد. نوع کار سوئیچ خودرو و درست عمل کردن آن برای بقیه اجزای خودرو ضروری خواهد بود. دراین مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه کار و عملکرد و روش تعمیر سوئیچ خودرو توضیحاتی بدهیم.

عملکرد سوئیچ خودرو و روشن شدن خودرو

سوئیچ خودرو دارای دو بخش مکانیکی و الکترونیکی می باشد. بخش مکانیکی آن دارای استوانه ‌ای بوده که جایگاه کلید می باشد. داخل این استوانه یک ‌سری از پین ها موجود بوده که زمانی که کلید را داخل آن می گذارید کلید توسط شیارهای روی تیغه وارد جایگاه شده و زمانی که پین ها بر سرجای خود باشند در نتیجه کلید سوئیچ را روشن خواهد کرد.

بخش الکترونیک سوئیچ خودرو مدارهایی الکتریکی دارند که زمانی که کلید در قفل می چرخد به یکدیگر وصل می شوند.

تعمیر سوئیچ خودرو

کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید می تواند در هر زمان از شبانه روز در تهران به کمک شما عزیزان بشتابد. فقط کافیست با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس)تماس حاصل نمایید.

علائم خراب شدن تعمیر سوئیچ خودرو و نیاز به تعمیر سوئیچ خودرو

۱.  روشن نشدن خودرو

روشن شدن خودرو در دو مرحله انجام می شود و در ابتدا باید سوئیچ بر روی وضعیت روشن و در مرحله دوم استارت خواهد خورد. در این مرحله سوئیچ موظف می باشد تا سیگنالی را به موتور استارتر بفرستد تا آن بچرخد. در صورتی که سوئیچ مشکلی داشته باشد خودرو روشن نخواهد شد.

۲.  متوقف شدن خودرو در زمان رانندگی

در صورتی که اتصال های مربوط به سوئیچ خودرو مشکلی داشته باشد به صورت یهویی بر روی موقعیت خاموش رفته و خودرو در حین رانندگی خاموش خواهد شد. در صورتی که این موضوع برای شما هم اتفاق افتاد به چراغ های داشبورد نگاهی بیاندازید و در صورتی که چراغ های آن خاموش شده باشد موتور از کار افتاده و دلیل خرابی سوئیچ خودرو می باشد.

۳. چشمک زدن چراغ داشبورد یا لوازم الکترونیکی

سومین علامت خرابی در سوئیچ خودرو را می توان چشمک زدن در چراغ‌های داشبورد یا بقیه لوازم الکترونیکی دانست. این روشن و خاموش شدن نشان می دهد که صفحه اتصال سوئیچ خراب بوده و یا در اثر خوردگی به این روز افتاده باشد که قابل تعمیر نمی باشد و باید همان قطعه را تعویض نمایید.

۴ روشن نشدن سوئیچ توسط کلید

زمانی پیش می آید که شما کلید را وارد سوئیچ کرده ولی روی موقعیت روشن قرار نگرفته در صورتی که باتری بدون مشکل می باشد. این موضوع نشان می دهد سوئیچ خراب است.

5. عدم چرخیدن کلید

این مشکل در کلیدهایی که بر روی تیغه خود طراحی استوانه ‌ای دارند بیشتر اتفاق می افتد. بعد از زمانی شیارهای روی سوئیچ صاف شده و نمی چرخند و باعث می شود که سوئیچ خودرو روشن نشود.

۶. نشنیدن صدای موتور استارتر

از علائم دیگر مشکل در سوئیچ خودرو در زمان چرخاندن کلید می باشد که صدای کلیک‌ مانند استارت را نخواهید شنید.

تعمیر سوئیچ خودرو

علل خرابی سوئیچ خودرو

  • مشکل در کامپیوتر خودرو
  • خراب شدن شیارهای داخل سوئیچ
  • کلید شکسته و گیر کردن در داخل سوئیچ
  • خراب بودن سوئیچ نو از ابتدای خرید خودرو

روش های روشن کردن موقت خودرو در صورت خرابی سوئیچ خودرو

استفاده کردن از مته و پیچ‌ گوشتی

جهت استفاده از این روش باید احتیاط لازم را به عمل آورید زیرا این امکان وجود دارد به سوئیچ آسیب برسد. برای این کار باید یک مته فلزی را به طول کلید به سوراخ کلید وارد کرده تا بتوانید پین‌های داخلی را به داخل فشار دهید و با کمک یک پیچ ‌گوشتی باید مته را بچرخانید تا خودرو روشن شود.

استفاده کردن از کابل جامپر

برای این کار باید کاپوت خودرو را باز کرده و با کمک کابل جامپر، ترمینال مثبت باتری را به سر مثبت کویل متصل نمایید. سلنوئید استارتر را پیدا نمایید و آن را به ترمینال مثبت باتری وصل کرده و بعد سیم سوئیچ را از سلنوئید جدا نمایید. با کمک یک پیچ ‌گوشتی ترمینال پایانه مثبت سلنوئید را به سوئیچ وصل نمایید که با فعال شدن سلنوئید خودرو روشن می‌شود.

استفاده کردن از سیم‌های خودرو

این روش برای خودروهای قدیمی مناسب می باشد. شما برای این کار پوشش فرمان را بردارید و محل سیم ‌کشی فرمان را پیدا کنید و سپس سیم خاموش و روشن شدن سوئیچ را به سیم باتری وصل نمایید.

نتیجه گیری:

همانطور که گفتیم سوئیچ خودرو از بخش‌های مهم خودرو جهت راه‌اندازی موتور آن  بوده و درصورتی که این بخش مشکل پیدا کند خودرو روشن نخواهد شد. ما تعمیر موقت سوئیچ خراب شده را گفتیم ولی در صورتی که نیاز به تعمیر سوئیچ خودرو باشد باید از متخصص کلیدسازی معتبر کمک بخواهید. کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید می تواند در هر زمان از شبانه روز در تهران به کمک شما عزیزان بشتابد. فقط کافیست با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس)تماس حاصل نمایید.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو

تعمیر سوئیچ خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *