تعمیر قفل درب خودرو 206 و صندوق عقب آن

اگر به ساختار خودرو 206 آشنا باشید می دانید که درب های آن با دو اهرم فلزی به هم قفل شده اند و در صورتی که این دو اهرم به درستی روی هم قرار بگیرد سیستم قفل مرکزی بسته بودن درب ها را متوجه می شود و به درستی عمل می کند. برخی اوقات و با مستهلک شدن اهرم ها یا عدم رگلاژ درست درب ها خودرو در سیستم قفل، درب دچار مشکل خواهد شد. قفل یا باز نشدن درب خودرو با ریموت، آلارم باز بودن درب خودرو زمانی که همه درب ها بسته هستند، بسته نشدن درب ها و باز و بسته شدن متوالی آن ها از جمله مشکلات ایجاد شده برای درب خودرو 206 می باشد. تعمیر قفل درب این خودرو و عواملی که ممکن ایجاد این خرابی می شود نیاز به تعمیر درب یا بخش صندوق عقب خودرو دارد. در ادامه تعمیر قفل درب خودرو 206 و صندوق عقب آن و نکاتی جهت جلوگیری از مشکل دار شدن آن را خواهیم گفت.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

تعمیر و ساخت ریموت پژو ۲۰۶

نحوه تعمیر قفل درب خودرو 206

 خرابی در قفل درب خودرو 206 ممکن است که از خود قفل یا از ریموت آن باشد. بیشتر این خرابی به دلیل مستهلک شدن اهرم های قفل و درست روی هم قرار نگرفتن آن ها بوده و به قفل مرکزی خودرو این پیام را ارسال می کند که درب باز است. در چنین مواردی با کمک یک انبردست می توان جای اهرم ها را تنظیم کرده و طوری آن را قرار داد تا روی هم باشند. اگر اهرم ها زنگ زدگی داشته باشند باید آن ها را خراشید تا بتوانند در مکان موردنظر خود قرار بگیرند. در صورتی که این کار به درستی انجام نشود اهرم ها آسیب می بینند.

اگر نیاز باشد تا اهرم ها عوض شوند باید اهرم های جدیدی خریداری شده و با اهرم های قبلی تعویض گردد. در این کار باید توجه کنید که به دست متخصص این امر این کار صورت گیرد زیرا در صورتی که این کار اشتباه انجام شود به سیستم درب و قفل مرکزی آسیب جدی وارد می شود.

اهرمی که بر روی بدنه خودرو متصل بوده با یک پیچ سفت شده است. اگر بخواهید تا آن را عوض نمایید باید پیچ را باز کرده و اهرم نو را بر جای اهرم قبلی قرار دهید و سپس پیچ را سفت نمایید. اگر این مرحله را درست در جای خود قرار ندهید باعث آسیب به قفل خودرو می شود.

تعمیر قفل درب خودرو 206 و صندوق عقب آن

مشکل در ریموت درب خودرو 206

ممکن است برخی اوقات ایراد از ریموت خودرو باشد که باید آن را تعمیر کرد. تعمیر کردن ریموت خودرو 206 کار حساسی می باشد که اگر یک متخصص آن را انجام ندهد می تواند باعث شود که ریموت از کار بیوفتد. ریموت شاید سیگنال درست را به قفل مرکزی ارسال نکند و یا دکمه های آن مشکل دار شده باشند که متخصص می تواند هر کدام که دچار مشکل شده را تعمیر کند و در صورت لزوم ریموت را تعویض نماید.

اگر نیاز به تعویض ریموت باشد باید  کد یکتای داخل ریموت که همان کد یکتای قفل مرکزی بوده را در ریموت نو هم تعریف کنید تا بتواند به درستی کار باز یا بسته شدن درب خودرو را انجام دهد.

اگر قفل درب خودرو 206 خراب شده باشد و قفل شدن درب ها به درستی انجام نمی شود می توانید با فشردن اهرم قفل درب راننده همه درب ها را قفل کنید ولی این راه کوتاه مدت بوده و اگر قفل درب ایراد داشته باشد و تعمیر انجام نشود می تواند پمپ درب ها را خراب کرده و از کار بیندازد یا ریموت را خراب کند. پس در اولین فرصت تعمیر قفل درب خودرو 206 را انجام دهید. شما می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید تا کلید ساز سریعا به محل اعزام شود و مشکل شما را حل کند.

خرابی قفل صندوق عقب خودرو 206

برخی اوقات قفل درب خودرو مشکل ندارد و مشکل مربوط به صندوق عقب خودرو 206 می شود و باعث می شود که درب خودرو به درستی بسته نشود. در صورتی که قفل صندوق عقب خودرو نیاز دارد که چندین بار با فشار بسته شود نیاز بوده که اهرم قفل رگلاژ یا تعمیر شود و در صورتی که اصلا بسته نمی شود باید قفل را تعویض کرد.

نحوه تعمیر قفل صندوق عقب خودرو 206

تعمیر یا عوض کردن قفل صندوق عقب خودرو 206 مشابه با قفل درب بوده و ممکن است که صاحب خودرو بتواند آن را انجام دهد ولی بهتر است که توسط متخصص انجام شود زیرا اگر اشتباه شود سیستم قفل خودرو خراب می شود. جهت تعمیر قفل صندوق عقب باید اهرم آن در جای صحیح قرار دهید و اگر زنگ زده بود آن را بخراشید که اهرم ها به خوبی بر روی آن چفت شوند.

قفل صندوق نیز مانند سایر درب خودرو با پیچ به بدنه وصل شده و جهت عوض کردن آن باید پیچ را باز کرده و سپس اهرم قفل جدید را به درستی در جای قبلی قرار دهید تا پیچ در جای خود محکم شود. اگر اهرم را درست در مکان خود قرار ندهید باعث خرابی سریع اهرم می شود.

چگونه می توانیم از خرابی زودهنگام قفل و صندوق عقب خودرو 206 جلوگیری کنیم؟

با مستعمل شدن و گذشت زمان خراب شدن قفل‌ درب و صندوق عقب خودرو اتفاق می‌افتد ولی با رعایت کردن نکات ساده می‌توانید آن را به تاخیر انداخته یا  از آن جلوگیری نمایید:

  • تمیزی مداوم اهرم ‌ها از آلودگی
  • تمیزی مداوم اهرم ها از زنگ زدگی
  • ضربه نخوردن به ریموت
  • دستکاری نکردن در سیستم قفل مرکزی
  • بستن درب ها به صورت آهسته
  • بستن صندوق عقب به صورت آهسته

نتیجه گیری:

با رعایت همین نکات ساده می توانید از خرابی زودهنگام درب ها در خودرو 206 خود جلوگیری نمایید ولی در صورت هر گونه خرابی بهتراین است که با متخصصین تهران کلید تماس بگیرید تا در اسرع وقت در مکان شما حضور یابند. شما می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید تا کلید ساز سریعا به محل اعزام شود و مشکل شما را حل کند.

تعمیر قفل درب خودرو 206 و صندوق عقب آن

1 دیدگاه در “تعمیر قفل درب خودرو 206 و صندوق عقب آن

  • آذر 21, 1402 at 9:49 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    درب صندوق عقب ماشینم بسته شده ولی باز نمیشه

    ودایم آلارم میده هنگام رانندگی که درب بازه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *