UPVC

افرادی که درب و پنجره های UPVC(دو جداره) را نصب کرده اند ممکن است در بخش قفل این درب ها و یا پنجره های با مشکل خرابی آن روبه رو شوند. در درب و پنجره های UPVC قفل ها و دستگیره ها از بخش هایی می باشند که به دلیل باز و بسته شدن مدوام آسیب پذیر می باشند. در صورتی که در ساخت این درب و پنجره های UPVC از یراق آلات کم کیفیت و یا بی کیفیت استفاده شده باشد، ممکن است به زودی شاهد خراب شدن آن ها باشید و نیاز به تعویض وتعمیر قفل UPVC باشد.

قفل های با کیفیت کم تر دچار خرابی و مشکل خواهند شد. جهت اطمینان از کیفیت داشتن قفل باید آن را از بین برندهای معتبر در بازار انتخاب نمایید.

تعویض وتعمیر قفل UPVC یا دو جداره

هنگامی که قفل درب و پنجره UPVC قابل تعمیر نمی باشد احتیاج به تعویض آن می باشد. در صورتی که قفل با کیفیتی را انتخاب کرده باشید تا مدت ها می توانید بدون مشکل از آن استفاده نمایید.
باید بدانید که درب ها و پنجره دو جداره (UPVC) دارای مکانیزم خاصی می باشد و باید در باز کردن آن دقت نمود تا آسیبی به پنجره و شیشه وارد نگردد. در بخش تعمیرات آن هم باید به دقت بررسی شود تا بخش آسیب دیده تعمیر گردد.
عوض نمودن قفل UPVC امری تخصصی است و به ابزار و آچارهای مخصوص نیاز دارد. قفلی که نیاز به تعویض دارد رگلاژ دقیقی هم نیاز دارد و با توجه به این نکته که اسپانیولیت قفل‌های UPVC از بخش بالایی تا بخش پایین درب یا پنجره را گرفته است، در صورتی که تبحری در تعمیرات ندارید کار شختی برای شما خواهد بود. در صورتی که قطعات اشتباهی نصب شوند باعث آسیب خواهند شد و عایق درب یا پنجره به درستی کار نخواهد کرد. پیشنهاد ما برای انجام این کار استفاده از نیروی تعمیراتی متبحر می باشد که بتواند با تخصص کار خود را به درستی انجام نماید.

بهترین کاری که می توان در قفل های بی کیفیت نمود تعویض نمودن آن می باشد ولی در صورتی که کیفیت قفل بالا باشد تعمیر قفل انتخابی است که با هزینه کم تر انجام می پذیرد. در صورتی که نیاز به تعمیر و یا تعویض قفل های UPVC پیدا کردید می توانید با تهران کلید با شماره تماس ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ گرفته و از شرایط اعزام کارشناسان باسابقه آن ها اطلاع نمایید. تهران کلید با سابقه طولانی در کلیدسازی در تمام نقاط تهران در خدمات همشهریان تهرانی می باشد.

آموزش تعویض و تعمیر قفل یو پی وی سی

اولین انتخاب که شما برای کم کردن هزینه ها، تعمیر نمودن می باشد. در تعمیر قفل UPVC بیشترین مشکلات با تعمیر و جا به جایی زاماک و یا عوض کردن اسپانیولیت که هردو از یراق آلات فلزی قفل هستند، قابل حل می باشد.
مشکلات دیگر درب و پنجره های یو پی وی سی که دلیل آن ها پوسیده بودن و یا بی کیفیت نبودن یراق‌ها نمی باشد با رگلاژ (تنظیم قطعات) کردن درب دو جداره قابل انجام هستند.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

تعمیر قفل درب چوبی و پی وی سی


قطعات درگیر شونده رگلاژ(تنظیم قطعات) شامل موارد زیر می باشند:

فریم لنگه متحرک
فریم لنگه متحرک نقش مهمی را در رگلاژ بر عهده دارد. لنگه متحرک پنجره یا درب دوجداره باید در دو محور عمودی و افقی تعویض گردد. (روش کار : این کار با کمک آچار مخصوص پیچ ریگلاژی لنگه انجام می پذیرد.)
شیشه
با توجه به این که شیشه‌های دوجداره دارای وزن زیادی می باشند می توانند توسط زیر شیشه رگلاژ گردند.
یراق آلات
درباره قطعه های فلزی مشابه با زاماک تنظیم درست آن ها و عوض نمودن قطعه ها در کار کردن درست درب و پنجره های دو جداره نقش پررنگی خواهد داشت.

تعویض وتعمیر قفل UPVC

مشکلات درب و پنجره های دو جداره

  • قفل شدن و باز نشدن مجدد درب و پنجره ها
  • هنگامی که شما دستگیره درب را به طرف بالا می برید، سیستم قفل صحیح کار نمی کند.
  • هنگامی که دستگیره را به طرف بالا می‌برید، بین لنگه و فریم درز ایجاد شده است.
  • در زمان بسته یا باز شدن، دستگیره درب یا پنجره گیر کند و نچرخد.

در صورتی که با موارد عنوان شده در بالا مواجه شدید باید بدانید که مشکل از اسپانیولیت بوده و باید تعویض گردد و این کار باید توسط یک فرد متخصص انجام گردد.

  • o دقت نمایید که تعمیر قفل های یو پی وی سی به یک متخصص با تجربه نیاز دارد و در صورت اشتباه آسیب وارد شده به قفل بیش تر خواهد شد.
  • o دقت نمایید که در صورتی می توانید تعویض و تعمیر قفل را انجام دهید که تجربه و مهارت لازم را داشته باشید.
  • o دقت نمایید که تعمیر قفل UPVC باید به گونه ای باشد که مکانیزم وارد نشدن صدا و حرارت را درست انجام دهد. پس باز هم سپردن آن به دست یک متخصص بهترین کار می باشد.
  • o دقت کنید که در خیلی از موارد دو زاماک و اسپانیولت پس از چند بار استفاده خراب می شوند که کارکرد درب یا پنجره UPVC را دچار مشکل می نماید.
  • o دقت کنید که در اکثر موارد قطعه زاماک قابل تعمیر می باشد و زمانی که خراب می شود با عوض نمودن آن مشکل برطرف می گردد.
  • o دقت کنید قطعه بسیار کاربردی دیگر در قفل UPVC قطعه اسپانیولت می باشد که در زاماک بسته می شود و این قطعه نیز تعویض می گردد.
  • o دقت کنید که در صورتی که این دو قطعه سالم می باشد با کمک پیچ گوشتی قفل درب را باز نمایید.
  • o دقت کنید در بعضی موارد گیر کردن های قفل های درب دوجداره با کمی تمیز نمودن و روغن کاری حل خواهند شد.
  • o دقت کنید که جهت باز نمودن قفل و تعمیر آن ها نیاز به آشنایی اولیه به مهارت های فنی و شناخت و داشتن ابزاری مانند انبردست، خارکش، دم باریک و گیره و … می باشد.
  • o دقت کنید ممکن است فنر داخل قفل درب یا پنجره شکسته شده باشد که باید فنرجدیدی را خریداری کرده و یا تعویض نمایید.

نتیجه گیری :

در مطالب قبلی در مورد تعویض وتعمیر قفل UPVC صحبت کردیم و نکته مهم در مورد خرید درب و پنجره های UPVC استفاده از یراق آلات با کیفیت بالا می باشد که بتوانید چندین سال بدون مشکل برای شما کار نماید. در صورتی که دچار مشکلاتی مانند گیر نمودن قفل، گیر کردن کلید در قفل، از بین رفتن عایق صوتی و حرارتی و… می‌توانید با روش هایی که عنوان نمودیم عیب یابی را انجام داده و یا تعمیر و تعویض را انجام دهید.

یادتان باشد که جهت عوض نمودن یراق‌ها یا رگلاژ نمودن درب یا پنجره ها می‌توانید در زمان بیشتری از آن ها استفاده نمایید ولی در صورت تکرار مشکلات، عوض کردن قفل بهترین راه حل می باشد. باز هم توجه کنید هنگامی که مهارت کافی درباره تعمیرو تعویض قفل UPVC ندارید، می توانید با سپردن آن به تیمی متخصص از مشکلات بعدی جلوگیری نمایید. سپردن کار به نیروی متخصص می تواند باعث شود که کار و عملکرد آن به درستی انجام شود و هزینه مجدد داده نشود. شما کافیست با تهران کلید با شماره تماس ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس حاصل نموده و از خدمات آن ها استفاده نمایید.

تعویض وتعمیر قفل UPVC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *