خصوصیات قفل دیجیتال برای آب و هوای سرد

کلید سازی شبانه روزی تهران کلید همواره با ارائه کردن بهترین خدمات به صورت شبانه روزی و سیار در تمام مناطق تهران در کنار شما عزیزان می باشد. شما دوستان عزیز کافی است جهت هر گونه مشکل در قفل و یا کلید خود تماس حاصل نمایید تا کارشناسان و تعمیرکاران تهران کلید را در کنار خود داشته باشید.


با پیشرفت تکنولوژی قفل های نوع دیجیتال یا هوشمند جایگزین جدیدی جهت کلیدهای مکانیکی و مشکلاتی که دارند حساب می شوند. در آب و هوای سرد استفاده از قفل دیجیتال نیازمند نکاتی می باشد تا در زمان استفاده مشکلی ایجاد نگردد. در ادامه خصوصیات قفل دیجیتال برای آب و هوای سرد را عنوان می کنیم.

💠اثرات آب و هوای سرد بر عملکرد قفل های دیجیتالی

برای این که طول عمر قفل های دیجیتال بیشتر باشد و خرابی ها بر روی این نوع قفل ها تاثیر نداشته باشد باید به مواردی مانند تغییر کردن شرایط محیطی و آب و هوای گرم و یا سرد اهمیت بیش تری داد در غیر این صورت این مساله می تواند خسارت را با توجه به قیمت این قفل ها به خریدار این مدل قفل ها بزند.
از قفل های دیجیتالی برای حفاظت بیشتر از محیط خصوصی افراد و تامین امنیت آن ها استفاده می شود و در شرایط مختلف دارای عملکردهای مختلفی نیز می باشند. عملکرد قفل های دیجیتالی در آب و هوای سرد به نسبت قفل های مکانیکی بهتر است و این قفل های دیجیتالی کم تر تحت تاثیر شرایط مختلف آب و هوایی قرار خواهند گرفت. ولی باز هم نباید فکر کنیم که به صورت کامل از آب و هوای گرم و یا سرد در امان است و برای این که طول عمر بیش تری را داشته باشند باید توانایی ها و عملکرد آن ها را با نوع شرایط آب و هوایی طراحی و تولید نمایند.

💠خصوصیات قفل های دیجیتال در هوای سرد

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم آب و هوا می تواند تاثیر زیادی در انتخاب قفل درب داشته باشد و این موضوع باید مورد اهمیت قرار بگیرد که شرایط انتخاب قفل جهت تامین امنیت افراد با شرایط آب و هوایی و محیطی سازگار باشد. در ادامه مواردی از قفل دیجیتال که در می توان در هوای سرد بررسی نمود را عنوان خواهیم نمود.

۱) بخش باتری قفل دیجیتالی

باید بدانیم که قفل دیجیتالی با کمک باتری کار کرده و آب و هوای خیلی سرد و یا خیلی گرم می تواند کارکرد باتری را مختل کرده و آن را سریعاً خالی نماید. به همین دلیل جهت نصب قفل دیجیتالی در محیط هایی که آب و هوای سرد دارند پیشنهاد می شود که باتری های لیتیوم یونی را خریداری نمایید. این نوع باتری ها علاوه بر دوام و طول عمر بیش تر می تواند از لحاظ اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه باشد.

۲) بخش بدنه قفل دیجیتالی

در هوای سرد بخش بدنه قفل دیجیتالی باید مقاومت و استحکام بالایی را داشته باشد و نوع آلیاژی که در آن استفاده شده است در برابر شرایط آب و هوایی سرد تاب بالایی را داشته باشد. برخی از قفل های دیجیتال با داشتن بدنه مقاوم در دماهای زیر صفر هم به خوبی کار کرده و مقاومت بالایی را دارند که از خصوصیات برجسته آن حساب می شود.

۳) بخش صفحه لمسی قفل دیجیتال

دلیل اینکه می گوییم قفل های دیجیتال باید دارای کیفیت مناسبی باشد این است که باید در مکان هایی که دارای رطوبت حتی کم و یا سرمای زیاد هستند آسیب پذیر نباشد و از کار نیوفتد. باید در شرایط آب و هوایی با رطوبت و یا سرد از قفل هایی استفاد کنید که ضد آب هم باشند. اگر هم خریدار این قفل ها عادت به پوشیدن دستکش دارند می توانند از نوع قفل هایی که دارای صفحه دکمه ای می باشند استفاده نمایند. این قفل ها این امکان را دارند که برای باز و بسته شدن با کمک تلفن همراه شخص و از راه دور این عمل را انجام داده و کار فرد را ساده تر نمایند که در قیاس با قفل های مکانیکی مزیت بزرگی است که در روزهای برفی و بارانی به هیچ وجه پشت درب نمانید.

💠مزیت های استفاده از قفل دیجیتال در آب و هوای سرد

قفل های دیجیتال به نسبت قفل های مکانیکی دارای قیمت بالاتری می باشد ولی دارای مزایایی است که می تواند فرد را از مشکلاتی که قفل های مکانیکی دارند خلاص نماید. به طور مثال قفل های مکانیکی دچار پوسیدگی هایی می شود که در این مورد در قفل های دیجیتال نخواهد بود. همچنین برای حفظ امنیت این نوع قفل ها بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود. از خصوصیت و مزیت دیگر این قفل های دیجیتال این است که به راحتی با گوشی تلفن همراه کنترل شده و نگرانی بابت فراموش کردن کلید و یا ماندن در آب و هوای سرد در شرایط ضروری نخواهید داشت.

💠نکات مهم در رابطه با استفاده از قفل دیجیتال در هوای سرد

درست است که با نصب قفل های دیجیتالی خیال افراد از بابت نگه داری آن ها راحت تر است ولی این نباید باعث شود که نگه داری دقیق از این قفل ها نشود. مثلاض این قفل ها هم مشابه با قفل های مکانیکی در شرایط مختلف آب و هوایی ایمن نیستند و باید در زمان انتخاب این قفل ها انتخاب را طوری قرار دهید که خصوصیات بالا را داشته باشد.
افراد می توانند قفل های دیجیتال را برای استفاده از هدف های مختلفی برنامه ریزی نمایند و حتی این امان را بر روی اتاق کاری و شخصی خود بگذارند که دسترسی افراد دیگر به آن محدود شود.
در نتیجه کلی جهت جلوگیری از هر نوع خطر و حفظ حریم خصوصی خودتان بهتر است که در بعضی مواقع و به صورت دائم قفل های نصب شده روی درب محیط کار و یا منزل را چک کرده و در صورت ایجاد نقص و یا هرگونه عیب، و یا تغییرعملکرد آن در آب و هوای سرد سریعاً جهت رفع آن اقدام نمایید.

خصوصیات قفل دیجیتال برای آب و هوای سرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *