درب ضد سرقت چوبی چیست؟

امروزه انسان ها به دنبال ایمن ترین وسایل برای ایجاد امنیت در خانه و محل کار خود هستند. یکی از راههای حفظ امنیت خانه و محل کار، نصب درب های ضد سرقت می باشد.  امروزه درب های ضد سرقت تولید شده، حتی خاصیت ضد حرارتی و عایق صوتی نیز دارند تا مانع از انتقال حرارت و صدا شوند. به تازگی درب های ضد گلوله نیز به این بازار داغ اضافه شده است.

درب چیست؟

درب در واقع حفاظی میان محیط درون و بیرون است. درب از گذشته های دور تا به امروز کاربرد خود را حفظ کرده است و به موازات تغییر شیوه های سرقت نیاز به ساخت درب های غیر قابل نفوذ و محکم نیز افزایش یافته است. در گذشته درب ها راهی برای محافظت از ورود جانوران وحشی، باد و طوفان و سارقین بوده اما امروزه تعریف از ایمنی تغییر کرده است.

درب ضد سرقت چیست؟

ایمن ترین و محکمترین درب ها امروزه درب های ضد سرقت هستندکه با قفل هایی با تعداد زبانه زیاد و با ایمنی بالا ساخته میشوند. این درب ها معمولا چوبی یا فلزی هستند. قفل درب های ضد سرقت مهمترین نفش را در ایمنی دارد و موقع خرید باید به استحکام قفل بسیار توجه کنید.

 

درب ضد سرقت چوبی چیست؟

یکی از انواع درب های ضد سرقت درب های ضد سرقت چوبی هستند که دقیقا کارکردی مانند دیگر درب های ضد سرقت دارند با این تفاوت که برای زیبایی بیشتر دارای روکش چوبی هستند. روکش درب های ضد سرقت چوبی معمولا از چوب های  mdfیا hdf یا pvc هستند و جنس چوبشان عموما از درخت های افرا،توسکا،ملج، چنار، گردو، توت، چوب روسی، راش و … می باشد. به جز چوب روسی بقیه چوب ها از درختان جنگلهای ایران تهیه می شود اما چوب روسی در واقع از درخت کاج روسی تهیه و پس از برش و بسته بندی در کارخانه از کشور روسیه به ایران وارد میشود.

چوب هایی که مقاوم تر هستند رنگ تیره تری دارند و در هنگام خرید باید به رنگ درب های ضد سرقت چوبی توجه کرد هر چه تیره تر باشند بیشتر مانع انتقال حرارت و صدا میشوند و استحکام بیشتری در برابر ضربه دارند. در واقع چوب هایی با رنگ تیره، سخت چوب می باشند که چگالی و وزن بالایی دارند.

نرم چوب ها رنگ روشن دارند و به دلیل چگالی پایین شان وزن کمتر و در نتیجه مقاومت کمتری دارند. البته حتی محکم ترین درب های ضدسرقت چوبی نیز در برابر آب و آتش نفوذناپذیر نیستند ولی به تازگی درب های چوبی ضد سرقت با مقاومت بالا، ضد آتش و ضدرطوبت ساخته شده است.

درب ضد سرقت چوبی چیست؟
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *