درب های ضد سرقت چه ابعادی باید داشته باشند؟

یک درب ضد سرقت استاندارد چه ابعادی دارد؟ درب های ضد سرقت از نظر ابعاد به ۲ دسته تقسیم می شوند:

  • ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت

  • ابعاد سفارشی درب های ضد سرقت

ابعاد درب های ضد سرقت با توجه به فریم انتظار، اندازه گیری می شود. سازندگان ساختمان هنگام ساخت باید توجه کنند که فریم انتظار با ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت همخوانی داشته باشد. در واقع با توجه به ابعاد استاندارد، فریم انتظار ساخته می شود.

ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت: درب های ضد سرقت معمولا دارای ابعادی با عرض و طول ۱۰۷ در ۲۳۱ سانتی متر می باشد. پس از نصب ساب فریم فلزی، فاصله داخل به داخل فریم انتظار، ۱۰۷ سانتی متر می باشد. برای ساخت فریم انتظار معمولا از قوطی ۳۰ در ۴۰ یا فلزات دیگر استفاده می کنند. درب های ضد سرقت استاندارد دارای طول ۲۳۱ سانتی متر است یعنی از کف تا زیر بغل درگاه نباید بیش از ۲۱۳ سانتی متر باشد.

دلیل این اندازه خاص به این دلیل است که ورق های فولادی موجود در بازار اکثرا مربوط به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد که این ورق های فلزی طولی برابر با ۲۱۳ سانتی متر دارند.

ابعاد سفارشی درب های ضد سرقت: بعضی از سازندگان ساختمان از ابعاد استاندارد استفاده نمیکنند و به همین دلیل متناسب با ابعاد ساختمانشان درب های ضد سرقت را سفارش می دهند. نکته مهمی که باید سازندگان ساختمان توجه کنند این است که عرض درب های ضد سرقت نباید از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر باشد. اگر عرض بیش از ۱۲۰ سانتی متر باشد باید درب های ضد سرقت یک و نیم لنگه یا دو لنگه سفارش دهند. درب های دو لنگه امنیت کمتری خواهند داشت. نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه سخت بوده و از نظر مالی نیز هزینه بیشتری دارد.

درب های ضد سرقت چه ابعادی باید داشته باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *