در ساخت درب های ضد سرقت از چه موادی استفاده می شود؟

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن درب، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک، نصب قفل برقی خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

⬅️در ساخت درب ضد سرقت از انواع مواد مختلف استفاده می شود. عموما لایه داخلی درب ضد سرقت از جنس فولاد است که باعث افزایش ایمنی و استحکام و ممانعت از باز شدن درب برای سرقت می شود. سپس لایه های خالی موجود در درب ضد سرقت را با ماده ای به نام پشم سنگ پر می کنند. پشم سنگ ماده ای با خاصیت عایق صوتی و حرارتی است که موجب استحکام بیشتر درب نیز می گردد.

⬅️لایه خارجی درب های ضد سرقت با مواد روکشی پوشش داده می شود که انواع متفاوتی از این مواد پوششی لایه خارجی در بازار موجود است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

⬅️روکش های پوششی در واقع چوب های مهندسی شده مانند MDF، HDF، PVC، هستند که علاوه بر استحکام و کیفیت بالا دارای ظاهر بسیار زیبایی نیز هستند. معمولا بر روی این چوب های مهندسی شده توسط غلطک های داغ طرحهای مانند چوب، زده می شود که به زیبایی آنها می افزاید. این روکش های زیبا باعث شده تا درب های ضدسرقت طرفداران زیادی در بازار پیدا کنند. در ساخت درب های ضد سرقت چینی،ترک و ایرانی از این روکش های طرح چوب استفاده شده است.

⬅️در ساخت درب های ضد سرقت مدرن از شیشه، فلز و چوب برای لایه روکش استفاده می شود. روکش های شیشه ای بیشتر برای درب های منازل به کار می رود که قیمت پایین تری نسبت به روکش هایی با جنس چوب طبیعی نیز دارند.

⬅️گرانترین روکش های درب های ضد سرقت، روکش هایی با جنس چوب طبیعی هستند. برای ساخت این روکش های چوبی از چوب درختانی مانند توسکا، ملج، افرا و…استفاده می شود که با طراحی های متفاوتی برش داده می شوند. تنها ایراد این درب های ضد سرقت چوبی مقاوم نبودنشان در برابر رطوبت و حرارت است که تاثیری بر قیمت بالا و زیبایی آنها نگذاشته است. در ادامه مطلب در ساخت درب های ضد سرقت از چه موادی استفاده می شود؟معرفی می شود.

🚪چوب راش

این چوب که بیشترین فروش را در مقایسه با چوب های دیگر دارد نیمه سنگین بوده و دارای رنگ کرم مایل به قرمز است. این چوب بافتی همگن داشته و دربرابر حشرات و قارچ ها مقاومت بالایی دارد. بیشتر مصرف این چوب در ساخت روکش های چوبی و تخته لایه است. از چوب راش در صنایع مبلمان نیز استفاده می شود.

🚪چوب توسکا

این چوب درون نامشخص دارد و رنگ آن کرم مایل به قرمز می باشد. این چوب نیمه سنگین بوده و نسبت به رطوبت دوام بالایی داشته و ضد آب است. این چوب در صنایع مبلمان و در ساخت بناهای آبی کاربرد زیادی دارد.

🚪چوب روسی

این چوب از جنگل های کاج در روسیه بدست می آید و پس از برش در کارخانه های روسیه صادر میشود. این چوب دارای رنگ سفید مایل به قرمز، فاقد مجاری صمغی، ، سبک، واکشیدگی و هم کشیدگی کم، قابلیت ترک خوردن کم هنگام خشک شدن، بسیار خوش کار، سنباده خوری خوب، میخ خوری و پیچ خوری عالی است که موجب شهرت آن شده است.

🚪چوب افرا

این چوب که از جنگلهای ایران بدست می آید دارای رنگ سفید مایل به کرم با درخشندگی کم و بیش صدفی می باشد. افرا چوبی نیمه سنگین با کشیدگی کم است و در ساخت روکش های چوبی و صنایع مبلمان کاربرد ویژه ای دارد.

⬅️از چوب روسی در اسکلت ساختمان ها، کاغذسازی و صنایع مبلمان استفاده می شود.

🚪چوب ساج

این چوب دارای رنگ قهوه ای طلایی تا قهوه ای پر رنگ با خطهای سیاه می باشد. چوب ساج نیمه سنگین بوده و استحکام بالایی دارد. از چوب ساج در کشتی سازی، صنایع ظریف به خصوص خاتم کاری، ساخت روکش ها و قسمت های بیرونی و داخلی ساختمان موارد مصرف دارد.

🚪چوب ماهاگونی

چوب ماهاگونی یا آکاژو دارای درون قرمز رنگ و بیرون سفید مایل به صورتی می باشد. این چوب شامل دو دسته آکاژوی آمریکایی و آفریقایی است که در بازارهای ایران بیشتر نوع آفریقایی آن یافت می شود. این چوب دارای بافتی همگن است که با برخورد نور موجب تغییر جهت آن شده و درخشندگی خاصی دارد. این چوب به دلیل کشیدگی کم و ضربه پذیری بالا در تهیه روکش های قیمتی استفاده می شود.

⬅️چوب ماهاکونی پیچ خوری و میخ خوری خوبی دارد و در تهیه روکش های چوبی و صنایع مبلمان سازی بسیار استفاده می شود. از دیگر خصوصیات بارز این چوب رنگ پذیری و واکس پذیری خوب آن است. از چوب ماهاگونی به دلیل ضربه پذیری و ضریب الاستیسیته خوب در ساخت قایق های بادبانی نیز استفاده می شود.

ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت

یک درب ضد سرقت استاندارد چه ابعادی دارد؟ درب های ضد سرقت از نظر ابعاد به ۲ دسته تقسیم می شوند:

⬅️ابعاد درب های ضد سرقت با توجه به فریم انتظار، اندازه گیری می شود. سازندگان ساختمان هنگام ساخت باید توجه کنند که فریم انتظار با ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت همخوانی داشته باشد. در واقع با توجه به ابعاد استاندارد، فریم انتظار ساخته می شود.

⬅️درب های ضد سرقت معمولا دارای ابعادی با عرض و طول ۱۰۷ در ۲۳۱ سانتی متر می باشد. پس از نصب ساب فریم فلزی، فاصله داخل به داخل فریم انتظار، ۱۰۷ سانتی متر می باشد. برای ساخت فریم انتظار معمولا از قوطی ۳۰ در ۴۰ یا فلزات دیگر استفاده می کنند. درب های ضد سرقت استاندارد دارای طول ۲۳۱ سانتی متر است یعنی از کف تا زیر بغل درگاه نباید بیش از ۲۱۳ سانتی متر باشد.

⬅️دلیل این اندازه خاص به این دلیل است که ورق های فولادی موجود در بازار اکثرا مربوط به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد که این ورق های فلزی طولی برابر با ۲۱۳ سانتی متر دارند.

⬅️ابعاد سفارشی درب های ضد سرقت: بعضی از سازندگان ساختمان از ابعاد استاندارد استفاده نمیکنند و به همین دلیل متناسب با ابعاد ساختمانشان درب های ضد سرقت را سفارش می دهند. نکته مهمی که باید سازندگان ساختمان توجه کنند این است که عرض درب های ضد سرقت نباید از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر باشد. اگر عرض بیش از ۱۲۰ سانتی متر باشد باید درب های ضد سرقت یک و نیم لنگه یا دو لنگه سفارش دهند. درب های دو لنگه امنیت کمتری خواهند داشت. نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه سخت بوده و از نظر مالی نیز هزینه بیشتری دارد.

در ساخت درب های ضد سرقت از چه موادی استفاده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *