راهکار های بالا بردن امنیت خودرو

راهکار های بالا بردن امنیت خودرو

یکی از دغدغه های زیاد رانندگان سرقت خودرو هایشان می باشد که امروزه یکی از پدیده هایی است که بسیار آن را مشاهده می کنیم. در این مقاله راهکار ها و روش هایی را برای شما بیان می کنیم که سبب بیشتر شدن امنیت خودرو ی شما می شود و احتمال به سرقت رفتن خودرو را کاهش می دهد.

کامپیوتر های خودرو مانند قلب خودرو عمل می کنند به گونه ای که توسط آن ها می توان ماشین را کنترل کرد. محافظ های کامپیوتر سبب می شوند تا امنیت خودرو در برابر سارقان افزایش یابد.

راهکار های بالا بردن امنیت خودرو
راهکار های بالا بردن امنیت خودرو

سرقت ماشین تنها شامل سرقت خودرو نیست بلکه گاهی سارقان به دلیل سختی و دردسر ساز بودن سرقت خودرو برخی از لوازم آن را سرقت می کنند. سرقت های زیادی به این شکل صورت می گیرد که سارقان با باز کردن کابوت ماشین اجزایی مانند کامپیوتر خودرو و باطری ماشین را می ربایند. این قطعات دارای ارزش مالی بالایی هستند و به شخص ضربه ی مالی شدید وارد می شود. قفل های کابوت برای این نوع سرقت طراحی و تولید شده اند. قفل های ساده ی کابوت از داخل کابین ماشین کنترل می شوند  می توانیم توسط یک کلید در داخل کابین خودرو آن را باز کنیم و اگر سارقان اقدام به شکست شیشه و یا باز کردن درب خودرو کنند می توانند کابوت را از کنند. اما قفل های سوئیچی دسترسی از داخل کابین ندارند و تنها با استفاده از سوئیچ باز می شوند از این رو امنیت اجزای داخل کابوت را در برابر سرقت افزایش می دهند.

یکی دیگر از سرقت های رایجی که مشاهده می کنیم سرقت لاستیک زاپاس خودرو است که امروزه بسیار رواج یافته. تا جایی که افراد نمی توانند لاستیک های زاپاس خود را در خودرو نگهداری کنند و اگر به زاپاس احتیاج داشته باشند دچار مشکل می شوند. قفل های زاپاس و یا زاپاس بند ها برای حل این مشکل ساخته شده اند. این قفل ها بسیار سخت بوده و نمی توان به راحتی آن را شکست و یا بدون وجود کلید اصلی آن را باز کرد.

راهکار های بالا بردن امنیت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *