روش ست کردن ریموت کرکره برقی

امروزه درب کرکره ای از جمله وسائلی است که در زندگی  روزانه مشاغل مختلف استفاده می شود. در انواع مغازه ها، پاساژها و حتی مکان های مسکونی نیز این مورد از موارد مهم می باشد. کرکره برقی می تواند امنیت بالاتری را نسبت به کرکره قدیمی همراه داشته باشد و همچنین زیبایی بیشتری را هم به مکان موردنظرتان می دهد. درب های هوشمند به ریموت نیاز دارند و در صورتی که این ریموت گم شود باید بتوانید به صورت دستی و یا با استفاده از تلفن هوشمند آن را باز و بسته نمایید.

روش کار ریموت کنترل درب پارکینگ به این صورت می باشد با باز و بسته شدن ریموت، کددهی به رسیور ارسال می گردد. رسیور دستور را دریافت کرده و می تواند رمزگشایی را انجام دهد. این فرمان به مرکز کنترل ارسال شده و می تواند کار باز و بسته شدن مرکز کنترل را انجام می دهد. شما می توانید جهت انجام این مورد از تهران کلید کمک بخواهید.

🔵​کددهی بر روی برد رسیور درب هوشمند به روش لرن بر

جهت کددهی به این روش باید رسیور کنار درب کرکره برقی را باز کرده و بر اساس نوع رسیور می توانید دکمه لرن  (learn) یا کد (Code) را ببینید.  بعد به مدت دو ثانیه دکمه را نگه داشته و رها می کنید. پس از روشن شدن چراغ LED روی برد باید دکمه ریموت را هم دو ثانیه نگه دارید. در این زمان است که چراغ چشم زن می گردد. شما می توانید کددهی را انجام داده و ریموت را به درب کرکره ای وصل نمایید.

🔵در صورت گم شدن ریموت درب چه کار کنیم؟

شما زمانی که ریموت کرکره برقی را گم کردید باید مجدداً درب رسیور خود باز کرده و به همان روشی در متن قبلی گفتیم کار کنیم البته با این تفاوت که به جاری دو ثانیه مقدار فشار دادن لرن  (learn) یا کد (Code)را ده ثانیه انجام دهید تا تمام ریموت ها را حذف کنید.

🔵کد دهی ریموت به کمک کلید دیپ سویچ

بر خلاف روش قبلی، کددهی ریموت با کلید دیپ سوییچ سخت می باشد. این روش به طور معمول در کرکره های برقی هوشمند که موتور ساید کرکره برقی دارند می باشد. در این روش ابتدا ریموت درب کرکره را باز کرده و پیچ های ریز روی ریموت را باز می نماییم. زمانی که این پیچ ها باز شد می توان صفحه برد را ببینیم که دارای هشت کلید می باشد و هر کدام به سه صورت راست، وسط و چپ  قرار می گیرد که به صورت دلخواه قابل تغییراست. همین کار را برای رسیور انجام می دهیم تا ریموت دکمه ها را به صورت دلخواه به همان ترتیب قرار دهیم تا با هم ارتباط  برقرار شوند.

🔵طبقه بندی انواع ریموت درب پارکینگ

  1.   ریموت درب پارکینگ کد لرنینگ ( Code Learner)
  2. ریموت درب پارکینگ کد فیکس ( Fix Code)
  3.  ریموت درب پارکینگ هاپینگ کد ( Hoping Code)
  4. ریموت درب پارکینگ بلوتوثی(Bluetooth)

🔸1) ریموت درب پارکینگ کد لرنینگ (Code Learner)

در این مدل ریموت جهت شناسایی ریموت باید کار به صورت نرم افزاری انجام گیرد. در رسیور دکمه ای تعبیه شده است که در صورتی که دکمه فشرده گردد و همزمان دکمه ریموت زده شود ریموت با رسیور شناخته می شود. با شناخته شدن ریموت با کمک رسیور می توان از ریموت جهت باز و بسته کردن درب استفاده نمود.

امنیت این مدل از کدفیکس بالاتر می باشد.

🔸2) ریموت درب پارکینگ کد فیکس ( Fix Code)

جهت روشن و خاموش شدن ریموت کنترل رسیور یک ریپ سوئیچ درون آن قرار دارد. یک جامپریر درون آن تعبیه شده است که کار دیپ سوئیچ را انجام میدهد. در صورتی که بخواهیم جامپرها کار ریموت را انجام دهند باید دیپ سوئیچ لحیم کاری شوند که کار دشواری می باشد. به دلیل این که جامپرها در حالت های محدودی می تواند در ریموت قرار گرفته شوند امنیت ریموت ها را پایین می آورد. ریموت کنترل ها کدفیکس را می توان به راحتی کپی کرد و در صورتی که گم شود باید دیپ سوئیچ آن عوض گردد.

🔸3) ریموت درب پارکینگ هاپینگ کد ( Hoping Code)

نحوه ارتباط رسیور و ریموت کنترل هاپینگ به این روش می باشد که در هر بار ارتباط  برقرار کردن نیازمند یک کد جدید می باشد. این مورد کد جدید و یک بار مصرف توانسته است امنیت آن را از بقیه مدل ها بالاتر ببرد. این تعداد زیاد کدها کپی برداری از آن را به صفر رسانده است. ممکن است که این امنیت صد در صد نباشد ولی تا درصد بالایی امنیت را تامین می نماید.

روش ست کردن ریموت کنترل هاپینگ به این مدل می باشد که کلیدهای لرن (learn) و در مواردی کد (Code) را در درون رسیور به مدت 2 ثانیه نگه دارید. با آزاد کردن این دکمه، ال ای دی در بخش دریافت کننده روشن شده و در این زمان باید کلید ریموت کنترل را به مدت 2 ثانیه فشار دهید تا چشمک زن گردد.

🔸4) ریموت درب پارکینگ بلوتوثی(Bluetooth)

در کددهی ریموت های بلوتوثی به این روش می توان عمل کرد که آن ها را با قرار دادن در کنار یک ریموت دیگر کددهی نمایید. تفاوتی ندارد که ریموت مقابل بلوتوثی یا نوع لرنینگ باشد. در هر دو صورت با گذاشتن ریموت ها در کنار هم می توان عملیات کد دهی ریموت کنترل درب پارکینگ را انجام داد. البته باید گفت به دلیل نوع کددهی آن ها امنیت پایین تری را خواهند داشت.

روش ست کردن ریموت کرکره برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *