سوئیچ کد دار

طبق یک مصوبه تصویب شد که از سال 1387 هیچ گونه خودروی بدون تجهیز به سیستم ایموبلایزر تولید نشود. این سیستم در واقع یک سیستم امنیتی و ضد سرقت می باشد که برای بالا بردن امنیت درب های خودرو های داخلی استفاده شد. همه خودرو های تولید داخلی از سال 1387 به بعد به این سیستم مجهز شدند اما برخی از خودرو ها مانند زانتیا و ال 90 از همان ابتدای تولید به این سیستم امنیتی مجهز شده اند یعنی تمامی خودرو های زانتیا و ال نود بدون توجه به سال تولید دارای این سیستم امنیتی و سوئیچ کد دار هستند و از این رو اکثر این خودرو ها را نمی توان به راحتی سرقت کرد و از امنیت بالایی برخوردار هستند.

می توانید مقاله مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

ایموبلایزر چیست و چگونه کار می کند؟

چطور مطلع شویم که خودروی ما به سیستم ایمنی مجهز است یا خیر؟

برای اینکه مطلع شویم که خودروی ما به این سیستم امنیتی مجهز است یا نه می توانیم راه های مختلفی را امتحان کنیم. شما می توانید به یک قفل سازی که دارای دستگاه های کد ساز است مراجعه کنید تا خودروی شما را چک کند و از داشتن و یا عدم این سیستم امنیتی در خودروی خود مطلع شوید.همچنین می توانید یک کلید از روی قفل ماشین خود بسازید و سپس چک کنید اگر استارت خودروی شما توسط این کلید ساخته شده روشن شد یعنی خودروی شما فاقد سیستم امنیتی ایموبلایزر می باشد و اگر استارت ماشین توسط این کلید ساده ساخته شده روشن نشد یعنی استارت شما دارای قفل کد گذاری و سوئیچ کد دار شده است و از سیستم امنیت ایموبلایز بهره می برد.

سوئیچ کد دار
سوئیچ کد دار

مزایای ساخت سوئیچ کددار

از مزایای ساخت سوئیچ کددار در انواع ماشین این می باشد که استفاده از آن نیاز به کد ماشین در کنار سوئیچ کد دار دارد. برای یک سارق خودرو ممکن است بدست آوردن کد سوئیچ ماشین ساعت ها طول بکشد که این موضوع می تواند باعث شود که خودرو را رها کرده و برود. ایجاد سوئیچ کددار جهت تجهیز کردن خودرو به یک سیستم قوی امنیتی و ضد سرقت بوده که در درب های خودرو های داخلی و خارجی ایجاد شده است.

نتیجه گیری :

جالب است که بدانید این کدهای امنیتی مربوط به سیستم امینتی ایموبلایزر قابلیت تغییر دارند و در صورتی که شما بخواهید خودرویتان را واگذار کنید و یا خودروی استفاده شده ای را بخرید می توانید کد های امنیتی مربوطه را حذف کنید. سوئیچ های کد دار یک اقدام برای بهبود وضعیت امنیت خودرو های داخلی می باشند.

سوئیچ کد دار

3 دیدگاه در “سوئیچ کد دار

  • شهریور 23, 1401 at 4:43 ب.ظ
    Permalink

    سلام من کلید ماشینم را گم کردم در شهر غریب تنها یک کلید ساز داشت اون کلید ساز آمد بک کلید معمولی ساخت مشکل اینجاست
    که حالا ماشینم با هر کلیدی روشن می شود در واقع کد کلید را حذف کرده دوستان راهکاری دارند که من بتوانم کلیدم را دوباره رمز دار کنم ممنون می شوم اگر کسی جوابم را بدهد

    پاسخ
    • آذر 25, 1402 at 7:09 ق.ظ
      Permalink

      از نمایندگیهای مجاز کد مربوطه را دریافت و به کلیدسازی مجهز جهت کدگذاری مجدد و ساخت کلید کد دار یدک مراجعه کنید

      پاسخ
  • بهمن 4, 1401 at 4:16 ب.ظ
    Permalink

    سلام سویچ ماشینم کد خورده ۳روزه گرفتارم روشن نمیشه لطفا راهنمای کنید ممنون میشم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *