سیستم دسترسی بدون کلید و سیستم کلیدی هوشمند در خودرو ها

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

سیستم دسترسی بدون کلید از طریق دستگاه کنترل از راه دور برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ به طور آزمایشی بر روی اتومبیلی از شرکت رنو فیوگو در فرانسه آزمایش شد و سپس مورد استقبال قرار گرفت به گونه ای که تا ۷ سال بعد در بین اتومبیل های جنرال موتورز آمریکا به محبوبیت بالایی رسید.

⚪️تعریف سیستم دسترسی بدون کلید:

👈این سیستم در واقع نوعی سیستم قفل کننده الکترونیکی می باشد که امکان باز و بسته کردن درب های اتومبیل و همچنین خاموش و روشن کردن آن، بدون تماس مستقیم و بدون نیاز به استفاده از کلید را امکان پذیر کرده است.

👈این سیستم به گونه ای است که صاحب ماشین تنها با در دست داشتن یک دستگاه کنترل از راه دور درب خودرو را قفل می کند و امروزه در تمامی جهان استفاده از این سیستم رایج می باشد. راننده تنها لازم است با فشردن یک دکمه درب ماشین را باز و بسته نماید و در نوع جدیدتر این سیستم های کنترل از راه دور، امکان روشن و خاموش کردن موتور ماشین نیز وجود دارد.

👈این دستگاه مجهز به یک فرستنده رادیویی کوتاه بُرد می باشد که از ۵-۲۵ متری اتومبیل، امکان قفل یا باز کردن درب های اتومبیل و همچنین روشن خاموش کردن آن را ممکن می سازد. نحوه عملکرد این سیستم به صورتی است که پس از فشردن دکمه دستگاه کنترل از راه دور سیگنالی از سیستم به درون اتومبیل فرستاده می شود و دستور بستن درب ها را به اتومبیل می دهد. این سیستم صدایی متفاوت از صدای بوق دارد و باعث روشن و خاموش شدن چراغ های راهنمای ماشین می شود.

⬅️این سیستم در خودروهایی مانند ون، علاوه بر بستن درب ها و روشن و خاموش کردن، امکان بستن پنجره های باز و بستن صندوق عقب و درب های دیگر ماشین نیز وجود دارد.

⚪️سیستم کلید هوشمند (Smart Key):

👈به تازگی سیستمی پیشرفته تر به نام کلید هوشمند (Smart Key) نیز به بازارهای جهانی آمده و مورد استقبال قرار گرفته است. این سیستم به طور آزمایشی در سال ۱۹۹۰ توسط شرکت مرسدس بنز مورد استفاده قرار گرفت. نحوه عملکرد کلیدهای هوشمند به این صورت است که دیگر نیازی به فشردن دکمه کنترل از راه دور نیست و سیستم به طور هوشمند پس از قرار گیری کلید در دست یا جیب راننده از طریق گیرنده های حساس ماشین شناسایی شده و در صورتی که راننده ، دستگیره درب ماشین را بگیرد قفل ماشین به طور اتوماتیک باز می گردد. راننده تنها با فشردن دکمه استارت ماشین را روشن خواهد کرد.

👈همراه داشتن کلید توسط راننده ضروری است تا گیرنده های حساس ماشین آن را شناسایی کنند. در این سیتم هوشمند، راننده ماشین با فشار دادن یک دکمه، لمس دستگیره درب خودرو، و یا حتی فقط با دور شدن از خودرو موجب قفل شدن درب خودرو می گردد.

سیستم دسترسی بدون کلید و سیستم کلیدی هوشمند در خودرو ها

1 دیدگاه در “سیستم دسترسی بدون کلید و سیستم کلیدی هوشمند در خودرو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *