شیشه دو جداره رفلکس

شیشه دو جداره رفلکس

شیشه دو جداره رفلکس از انواع شیشه های دو جداره رنگی بوده که امروزه یکی از پرطرفدارترین شیشه های برای نصب در ساختمان های نوساز است. این نوع ششیشه ها دارای زیبایی خاص بوده که به زیبایی با نمای ساختمان های مختلف هماهنگ می شود.

برای ساخت شیشه های دو جداره رفلکس انواعی از آلیاژ و فلزاتی کاربرد دارد. این آلیاژ و فلزات موجب تغییر در خواص شیشه شده و در رنگ و میزان بازتاب شیشه های دو جداره تاثیر می گذارند. این بازتاب موجب زیبایی منحصر به فرد معماری ساختمان می شود.

شیشه های دو جداره رفلکس از دو شیشه ساخته شده است. یکی ساده و شفاف بوده و دیگری خاصیت رفلکس دارد که موجب بازتاب نور در جهت منبع نور می گردد. شیشه های دو جداره رفلکس معمولا در ضخامت های ۴ میلیمتر و ۶ میلیمتر در رنگ های متنوع در بازار یافت می شوند.

شیشه دو جداره رفلکس

ویژگی ها و خصوصیات شیشه های دو جداره رفلکس:

  1. مهمترین ویژگی شیشه های رفلکس عدم امکان دید داخل منزل در روز است. در واقع شخصی که در بیرون خانه باشد امکان مشاهده درون خانه را نخواهد داشت. اما شب ها این مساله برعکس است. تفاوت میزان نور داخل و خارج خانه موجب این امر می شود.

در واقع هر بخشی که روشن تر باشد امکان دیدن بخش تیره تر را ندارد. روزها بیرون خانه به دلیل وجود نور خورشید روشنایی بسیار بیشتری نسبت به درون خانه دارد و به همین دلیل در روز مشاهده درون خانه توسط شخصی که بیرون خانه باشد امکان پذیر نیست و شب هنگام این مساله بالعکس است.

شیشه دو جداره رفلکس

  1. نصب شیشه های دو جداره رفلکس در رنگ های متنوع، در پنجره ساختمان ها به دلیل خاصیت بازتاب نور زیبایی خاصی به ساختمان ها می دهد.
  2. سومین ویژگی مهم شیشه های دو جداره رفلکس کاهش گرمای ورودی به ساختمان ها به دلیل انعکاس نور خورشید است.

در واقع این نوع شیشه ها با بازتاب نور خورشید از جذب نور زیاد در منازل و در نتیجه گرم شدن خانه ها جلوگیری می کنند. نصب شیشه های دو جداره رفلکس برای کاهش گرمای خانه ها در روزهای گرم و پرنور تابستان بسیار موثر است.

این شیشه ها مانند آینه بوده و تنها بخشی از نور را وارد ساختمان می کنند که این نور ورودی امکان مشاهده محیط خارج از خانه را به شخص درون خانه می دهد. در عوض نوری که از درون ساختمان از این شیشه ها عبور می کند بسسیار کم بوده به گونه ای که شخص بیرونی امکان مشاهده درون خانه را نخواهد داشت.

شیشه دو جداره رفلکس

  1. از دیگر ویژگی های شیشه های دو جداره رفلکس علاوه بر بازتاب نور مرئی بازتاب اشعه های مضری چون اشعه رادیواکتیو، حرارت، پرتو IR و UV می باشد.
  2. این شیشه ها به دلیل خاصیت بازتاب نور موجب عملکرد بهتر دستگاه هایی چون کولر و بخاری می شوند.

شیشه دو جداره رفلکس

عیوب شیشه های دو جداره رفلکس

واقعیت این است که شیشه های دو جداره رفلکس با وجود تاثیرات مثبتشان عیوبی نیز دارند. یکی از عیوب این شیشه ها تاریک کردن درون خانه ها است و به همین دلیل برای خانه هایی که پشت به آفتاب ساخته می شوند مناسب نیستند.

از طرفی شخص درون خانه نمی تواند برداشت کاملا دقیقی از رنگ های بیرون ساختمان داشته باشد. نصب شیشه های دو جداره رفلکس برای ساختمان هایی که رو به آفتاب ساخته شده اند توصیه میشود.

شیشه دو جداره رفلکس

شیشه دو جداره رفلکس اغلب در رنگ های نقره ای، طلایی، برنز و آبی تولید می شوند به میزان ۶۱ درصد نور را عبور داده و حدودا ۶۳ درصد گرمای بیرون را وارد می کنند.

شیشه های دو جداره رفلکس امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده است و علاوه بر ساختمان سازی برای نصب در پنجره های اتاق بازجویی متهمین نیز استفاده می شود.

در این حالت پلیس به راحتی متهم را می بیند اما متهم قادر به دیدن پلیس نیست. در واقع متهم در ناحیه روشن تری نسبت به پلیس قرار می گیرد و به همین دلیل قادر به دیدن پلیس نیست و تنها انعکاس تصویر خود رادر شیشه رفلکس اتاق مشاهده می کند.

امروزه نوع جدیدتر شیشه های دوجداره رفلکس به بازار آمده که به آن ها شیشه رفلکس سوپرسیلور (نقره ای) گفته می شود. این شیشه های رفلکس نوین به گونه ای ساخته شده اند که تمامی نور ۱۰۰ درصد را وارد خانه می کنند. این شیشه های دو جداره رفلکس سوپر سیلور برای خانه هایی با نور کم بسیار مناسب است.

 

شیشه دو جداره رفلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *