شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه های دو جداره سکوریت نوعی از شیشه های نسل جدید هستند که برای نصب در پنجره های دو جداره ساخته می شوند. این شیشه ها بسیار مقاوم هستند و دارای ابعادی بزرگ هستند.

برای ساخت این شیشه ها ابتدا شیشه های را برش داده و به شکل افقی وارد کوره می کنند. دما را تا حدود ۶۵۰ درجه سلسیوس بسیار بالا برده و ناگهان دما را با قرار دادن شیشه در هوای پرفشار پایین می آورند و سرد می کنند و در واقع به آن شوک حرارتی وارد می کنند.

این سرد کردن ناگهانی فشاری بالا را به شیشه وارد می کند و موجب ایجاد ترک هایی ریز در شیشه هایی دو جداره می شود. شیشه های سکوریت دارای استحکام حرارتی و مکانیکی بالایی هستند و در برابر ضربه نسبت به شیشه های معمولی ۵ برابر مقاوم تر هستند.

این سرد کردن ناگهانی موجب ایجاد ترک هایی ریز در شیشه هابی دو جداره می شود. این شیشه ها در صورت شکستن بسیار ریز می شوند که غیر برنده بوده و موجب می شود خطر کمتری داشته باشند.

شیشه های سکوریت در ابعاد بزرگی ساخته می شوند و برای نصب در نمای خارجی ساختمان ها و فضاهای داخلی خانه ها مناسب هستند. شیشه های سکوریت یا به صورت تک جداره و یا به صورت جدار خارجی شیشه های دوجداره و لمینت در پنجره ها و مکان های مختلف نصب می شوند.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه های معمولی

  1. مقاومت بسیار بالا

شیشه های دو جداره سکوریت دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات مکانیکی هستند. شیشه های دو جداره سکوریت در برابر فشارهایی مکانیکی همچون فشار باد و فشارهای ناشی از وزن برف مقاومت بسیار خوبی دارند.

همچنین شیشه های سکوریت در برابر حرارت جذب شده از خورشید نیز مقاوم بوده و تا دمایی در حدود ۷۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کنند. مقاومت شیشه های سکوریت در برابر حرارت سه برابر بیشتر از شیشه های معمولی ست.

  1. عدم امکان برش مجدد شیشه های سکوریت

شیشه های معمولی در هر زمانی قابل برش زدن در ابعاد مختلف هستند اما شیشه های سکوریت پیش از عملیات سکوریت شدن برش داده می شوند و پس از سکوریت شدن دیگر قابل تغییر نمی باشند.

  1. تفاوت در قیمت

به دلیل انجام عملیات پیچیده بر روی شیشه ها برای تبدیل شدن به شیشه های سکوریت این شیشه ها قیمتی بالا دارند. شیشه های سکوریت بسته به نوع، ابعاد و ضخامت قیمتی در حدود ۲ الی ۴ برابر شیشه های معمولی در همان ضخامت و ابعاد را دارند.

شیشه سکوریت چیست؟

جالب است بدانید که شیشه های سکوریت در مقایسه با یک شیشه معمولی با همان ضخامت، وزن بیشتری ندارند و عملیات سکوریت شدن تنها مقاومت شیشه را بالا می برد و تاثیری بر روی وزن آن ندارد.

پس از انجام عملیات سکوریت شدن بر روی یک شیشه تغییری در ضخامت آن روی نمی دهد و همان ضخامت اولیه را دارد. همچنین شیشه های سکوریت پس از انجام عملیات سکوریت شدن شفافیت و رنگ اولیه را حفظ می کنند.

انواع شیشه های سکوریت

  • شیشه های سکوریت فلوت در انواع رنگ ها
  • شیشه های سکوریت مشجر در ابعاد و رنگ های مختلف
  • شیشه های سکوریت رفلکس در انواع رنگ ها

شیشه سکوریت چیست؟

کاربرد های شیشه های سکوریت:

شیشه های سکوریت برای نصب در نمای بیرونی ساختمان ها و فضاهای داخلی منازل و ادارات بسیار مناسب می باشند و به دلیل دارا بودن مقاومت بالا برای نصب به عنوان درب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه های سکوریت به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربات مکانیکی برای نصب در شیشه های جانبی و عقب خودروها بسیار مناسب هستند. اما برای شیشه های جلو از شیشه های لمینت اسفاده می شود و به همین دلیلی شیشه های جلو جدا نمی شوند.

 

.

شیشه سکوریت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *